تا تابستون تموم نشده این دسرو درست کن!

تا فصل تابستان تمام نشده از این دستور استفاده کنید و هلوها را به نهایت خوشمزگی برسانید! این دسر که برایتان تهیه دیده‌ایم در عین سادگی بسیار جذاب است.

شناسه خبر: ۳۶۸۵۳۲
تا تابستون تموم نشده این دسرو درست کن!

راهنماتو- «خوشمزه‌تر از هلو داریم اصلا؟! نرم، خوشرنگ، خوشمزه!»

میوه‌های تابستان خیلی بابرکت و بامعرفتند! هم می‌توانید از خوردن تنهای آنها لذت ببرید هم اینکه با تبدیلشان به کیک و دسر و نوشیدنی و لواشک و... این لذت را چندبرابر کنید!

به گزارش راهنماتو، تا فصل تابستان تمام نشده از این دستور استفاده کنید و هلوها را به نهایت خوشمزگی برسانید! این دسر که برایتان تهیه دیده‌ایم در عین سادگی بسیار جذاب است.

مواد لازم را یادداشت کنید تا توضیحات آماده‌سازی دسر را خدمتتان بگوییم.

ماده غذایی مقدار
هلوی تقریبا درشت

سه عدد

آب سرد

یک سوم لیوان

خامه صبحانه

۱۰۰ گرم

پودر ژلاتین

۲ قاشق غذاخوری

شیر

یک لیوان

زعفران دم کرده

۲ قاشق غذاخوری

شکر

به مقدار لازم و در صورت نیاز

عسل

۳ قاشق غذاخوری

چطوری دسر را درست کنیم؟!

اول هلوها را قاچ کنید و هسته‌هایشان را دربیاورید و پوستشان را بکنید. مراقب باشید در این مرحله وسوسه نشوید که هلوها را بخورید! قرار است دسرش را میل کنید پس روی دلتان پا بگذارید!

پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط کنید و هم بزنید و چند ثانیه در مایکروفر قرار بدهید یا اینکه روی بخار کتری به روش بن ماری آن را آب کنید. در این مرحله که ژلاتین ذوب شده و کاملا شفاف است آن را کنار بگذارید تا سرد بشود.

هلوها را به همراه شیر و عسل و خامه و زعفران داخل مخلوط‌کن بریزید و دستگاه را روشن کنید. اگر شیرینی مواد کم بود می‌توانبد مقداری شکر به آن اضافه کنید. مواد که کاملا یکدست شد ژلاتینی که سرد شده را اضافه کنید و باز هم دستگاه را روشن کنید تا همه مواد خوب به خورد هم بروند!

قالب موردنظرتان را آماده کنید و مواد را داخل آن بریزید و برای ۳-۴ ساعت در یخچال قرار دهید.

مثل بقیه‌ی دسرها لبه‌های آن را با چاقو از قالب جدا کنید و قالب را برگردانید و از مزه‌ی بهشتی آن لذت ببرید. می‌توانید روی دسر را هرچه دوست دارید تزیین کنید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها