(تصاویر) بهترین مناطق ییلاقی گیلان برای فرار از گرمای تابستان

اگر شما هم قصد سفر به استان سرسبز و زیبای گیلان را دارید، با معرفی بهترین مناطق ییلاقی این استان برای سفر در فصل تابستان با ما همراه باشید.

شناسه خبر: ۳۶۸۵۳۵
(تصاویر) بهترین مناطق ییلاقی گیلان برای فرار از گرمای تابستان

راهنماتو- استان گیلان با دشت‌های سرسبز، کوه‌های برفی، جنگل‌های هیرکانی و سواحل زیبایی که دارد، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری به شمار می رود. مردم بیشتر مناطق این استان تابستان هایی گرم و بسیار مرطوب و زمستان های سرد و پربارش را تجربه می کنند و می توان گفت بهترین زمان سفر به این استان اواسط بهار و اوایل پاییز است. در غیر این صورت ممکن است با گرمای بیش از حد هوا در تابستان و یا بارش های مکرر در اواخر پاییز و فصل زمستان روبرو شوید.

به گزارش راهنماتو، خوشبختانه استان های شمالی کشور ییلاق های بی نظیری را در مناطق کوهپایه ای خود جای داده اند. چنین مناطقی جان می دهند برای یک سفر چند روزه تابستانی، به دور از هیاهوی زندگی شهری و با آب و هوایی خنک و دلچسب. اگر شما هم قصد سفر به استان سرسبز و زیبای گیلان را دارید، با معرفی بهترین مناطق ییلاقی این استان برای سفر در فصل تابستان با ما همراه باشید:

1- ییلاق اولسبلانگاه ماسال

ییلاق اولسبلانگاه ماسال

اولسبلانگاه نام روستایی ییلاقی و یکی از مکان های دیدنی ماسال است که در 30 کیلومتری جنوب غرب روستای ماسال، در ارتفاعات کوه‌های تالش و در ارتفاع 1489 متری از سطح دریا واقع شده است. طبیعت بکر، مراتع سرسبز، اقیانوس ابر و کلبه های چوبی مناظر زیبا و وصف ناشدنی این روستا را به یکی از زیباترین مناطق ییلاقی استان گیلان تبدیل کرده است. ییلاق اولسبلنگاه جزو مناطق محافظت شده است و ساخت‌وساز در آنجا تنها با استفاده از مصالح چوبی امکان‌پذیر است. در مسیر رسیدن به این روستا جاده‌ای مملو از درختان سرسبز و پرپیچ را مشاهده خواهید کرد که می توانید تا رسیدن به اولسبلانگاه از تماشای آنها لذت ببرید.

2- ییلاق سوئه چاله ماسال

 ییلاق سوئه چاله ماسال

یکی دیگر از ییلاقات زیبای ماسال، ییلاق سوئه چاله است که در فاصله دو کیلومتری از ییلاق اولسبلنگاه واقع شده است. این منطقه ییلاقی طبیعت بسیار زیبایی دارد و وجود تپه های سرسبز، کلبه‌های چوبی رنگارنگ، اقیانوس ابر و گله های اسب و گوسفند محیط آرامش بخش فوق العاده زیبایی را در آنجا بوجود آورده است. با گذراندن یک شب خاطره انگیز در این روستای زیبا و خوش آب و هوا می توانید از شلوغی و ازدحام شهر فاصله بگیرید و آرامش و سادگی زندگی روستایی را تجربه کنید.

3- ییلاق دیلمان

ییلاق دیلمان

دیلمان، یکی از بکرترین و زیباترین مناطق ییلاقی استان گیلان است که در 15 کیلومتری لاهیجان واقع شده است. این منطقه ییلاقی یکی از شهرهای سیاهکل است که آب‌ و‌هوای سرد و کوهستانی دارد و به داشتن چشمه‌های فراوان، چشم‌اندازهای سبز و قله‌های پربرف مشهور است. این شهر یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های بشر در ایران به شمار می‌آید و آب و هوای آن طوری است که شاید در برخی شب‌های تابستانی نیز لازم باشد از لباس گرم و حتی بخاری استفاده کنید. این منطقه علاوه بر آب و هوا فوق العاده دارای جاذبه‌های گردشگری مختلفی از جمله آبشار لونک، قلعه کو‌تی، تی تی کاروان‌سرا، قلعه گرما‌ور، حمام تاریخی دیلمان، امامزاده سید صالح، امامزاده سید ابراهیم، امامزاده سید اسماعیل و ... نیز می باشد.

4- ییلاق هلودشت

 ییلاق هلودشت

هلودشت روستا زیبایی در جنوب دهستان لات لیل و شهرستان املش استان گیلان است که در دامنه‌های رشته کوه البرز و در جنوب غربی شهرستان رودسر واقع شده است. این منطقه زیبا و سرسبز 435 هکتار وسعت دارد و در ارتفاع 1200 متری از سطح دریا واقع شده است. مسیر سفر به این منطقه از میان کوهستان‌های سرسبز می‌گذرد و کم کم در میان ابرها بالا می‌رود. در این مسیر ترکیب منحصربه فردی از پوشش جنگلی درختان توسکا و راش را مشاهده خواهید کرد که در نوع خود بی نظیرند. این منطقه ییلاقی مناظر بی نظیر دیگری نیز دارد که از جمله آنها می توان به اقیانوس ابر، دامنه‌های پوشیده از جنگل و قله های برفی زیبا اشاره کرد.

5- ییلاق بلوردکان لنگرود

ییلاق بلوردکان لنگرود

بلوردکان روستایی در نزدیکی املش و از توابع دهستان لات لیل، بخش اطاقور شهرستان لنگرود می باشد. این روستا یکی از مکان های گردشگری استان گیلان است که با مناطق بکر، جاذبه های طبیعی نظیر رودخانه و آبشار، جنگل های سرسبز و دلگشا خود سفری هیجان انگیز و به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان می آورد. عرضه عسل طبیعی و انواع فرآورده های دامی و کشاورزی در این منطقه نیز نظر بسیاری از بوم گردان و گردشگران را به خود جلب کرده است.

6- ییلاق سی دشت رودبار

 ییلاق سی دشت رودبار

ییلاق سی دشت یکی از مناطق دیدنی استان گیلان است که در میان کوه‌های بلند و پوشیده از جنگل‌های سرسبز و مناظر مه گرفته پنهان شده است. وجود جنگل‌های سرسبز و کوه‌های بلند در اطراف این منطقه چشم انداز فوق العاده ای را ایجاد کرده است. این روستای زیبا توت فرنگی های ارگانیک و خوشمزه ای دارد، از این رو به آن دشت توت فرنگی ها نیز گفته می شود. روستای سی دشت از توابع شهرستان رودبار استان گیلان است و حدود 30 کیلومتر با رستم آباد فاصله دارد. وجود طبیعت زیبا، مزارع توت فرنگی، مردمان خونگرم و آب و هوای ییلاقی در این روستا سبب جذب طبیعت گردان به آنجا شده است.

7- ییلاق سلانسر رودبار

 ییلاق سی دشت رودبار

ییلاق سلانسر یکی از زیباترین مناطق گردشگری استان گیلان است که در فاصله 15 کیلومتری از شهر رودبار واقع شده است. از جمله جذابیت های این منطقه ییلاقی زیبا می توان به طبیعت مه گرفته و اقیانوس ابر در بیشتر ایام سال، آب و هوای دلپذیر، دشت های سرسبز و طبیعت بکر اشاره کرد. هرچند در این منطقه خبری از امکانات رفاهی مانند آب و برق نیست. اما تماشای زیبایی هایی طبیعی و اقامت در آنجا برای چندین ساعت خالی از لطف نخواهد بود.

8- ییلاق داماش

 ییلاق داماش

داماش یکی از روستاهای ییلاقی دهستان جیرنده بخش عمارلو، شهرستان رودبار است که در حدفاصل جاده رشت به تهران، بین لوشان و منجیل واقع شده است. این روستای زیبا و بکر میزبان چشمه های آب معدنی و گونه ای نادر از نوعی گل به نام سوسن چلچراغ است. جالب است بدانید این گل تنها در دو ناحیه از جهان یافت می شود، یکی در روستای داماش و دیگری در لنکران و جمهوری آذربایجان. از جذابیت های این منطقه ییلاقی خوش آب و هوا می توان به چشمه های گوارا، طبیعت بکر در مکان مرتفع و اقیانوس ابر اشاره کرد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها