۱۰ روش برتری که برای مقابله با چیتر‌ها معرفی شدند

همیشه مفهوم تقلب در بازی‌ها وجود داشته و همیشه تلاش هایی برای از بین بردنش صورت گرفته است.

شناسه خبر: ۳۶۸۵۶۱
10 روش برتری که برای مقابله با چیتر‌ها معرفی شدند

راهنماتو- بردن همیشه یه بخش جدانشدنی از بازی ها بوده، بازی هایی که هدفشون خوش گذروندنه؛ تا جایی که یک سری از توسعه‌دهنده های بازی کدتقلب هایی رو به بازیشون اضافه میکنن تا بتونن با اون یک تجربه جدیدی رو به بازیشون اضافه کنن، اما وقتی درباره تقلب‌ها و هک‌های آنلاین حرف میزنیم، قضیه به کل عوض میشه. وقتی با هک‌ها، بات‌ها و روش‌های ناپسند دیگه‌ای تلاش می‌کنین تا در بازی های چندنفره آنلاین برتری پیدا کنین، تبدیل به یک مشکل بزرگ می‌شه.

به گزارش راهنماتو، با توجه به مقدار زیاد پولی که در بازی‌های آنلاین امروزی وجود داره، اصلاً جای تعجبی نداره که توسعه‌دهندگان منابع قابل توجهی رو برای مقابله با متقلب‌ها می‌گذارند. علاوه بر راه‌حل‌های آشکار برای ممنوعیت بازیکنای متقلب، این بازی‌ها راه‌حل‌های نوآورانه‌تری رو برای مقابله با تقلب‌کاران پیدا کردن. این ۱۰ بازی ویدیویی با راه‌حل‌های خلاقانه و غیرمنتظره‌ای به جنگ متقلب ها و هکرهای موجود رفتن. با راهنماتو همراه باشین تا با هم مروری به این روش های خلاقانه داشته باشیم.

10. انفجار خودروهای هک شده به محض ورود - Grand Theft Auto Online

میشه گفت این از اولین نمونه‌های تنبیه های جالبیه که راکستار برای مسخره یا ترول کردن متقلب‌ها استفاده کرد. خودروی زره‌پوش Duke O'Death در Grand Theft Auto V اول فقط برای کسانی قابل دسترسی بود که از نسخه‌های PS3 / Xbox 360 بازی به نسخه‌های PS4 / Xbox One ارتقا داده بودند. و به طور دقیق‌تر، این خودرو فقط می‌تونست در قسمت تک‌نفره بازی استفاده شود نه در Grand Theft Auto Online.

با این حال، در سال 2015 گیمرا راهی رو پیدا کردن تا خودروی Duke O'Death رو به GTA Online اضافه کنن، اما به جای بن کسایی که این کارو کردن، Rockstar راهی کاملاً موثرتر پیدا کرد تا از آنها انتقام بگیره.

در واقع راکستار GTA Online رو به گونه‌ای تغییر داد تا هر زمان که هر بازیکنی وارد خودروی Duke O'Death بشه، خودرو بلافاصله منفجر میشه و او رو در لحظه به قتل می‌رسونه. از یک جهت، این یک راه خلاقانه‌ای بود تا بازیکنارو را از طریقی بی‌رحمانه برای دور زدن این محدودیت مجازات کنه، و از سوی دیگه پیامی قاطع به متقلب‌ها داد که تقلب رو تحمل نمی‌کند.

9. بن کردن متقلب‌ها تا زمانی که ویدیوی عذرخواهی از خودشون منتشر کنند - H1Z1

بازی بتل رویال H1Z1 بلافاصله پس از عرضه در اوایل سال 2015 با مشکلات جدی از تقلب روبرو شد، به گونه‌ای که بیش از 25.000 بازیکن در ماه می همان سال بن شدن. هم‌زمان، رئیس شرکت Daybreak Game Company، جان اسمدلی، یک اقدام غیرمنتظره برای جلوگیری از تقلب رو معرفی کرد: قول به بازیکن های بن شده که حساب‌هاشون رو تنها در صورتی بازی می‌کند که پشیمونی خودشون رو در مورد اقداماتشون در ویدیوهایی که بر روی YouTube آپلود میکنن اعلام کنند.

همچنین اسمدلی اعلام کرد که او ایمیل‌های معذرت‌خواهانه‌ای زیادی رو از بازیکن های بن شده دریافت کرده، اما احساس کرده بود که این کافی نیست و از بازیکنای متقلب خواسته که به جای ویدیو، پوزش‌نامه‌های شخصی‌تری رو توییت کنن که او بتونه سپس آنها رو ریتوییت کنه. اسمدلی افزود که او از بازیکنای پشیمون خواسته که پوزش‌نامه‌های خودشون رو برای بازیکنای دیگه هم بفرستن چرا که او احساس کرده که بازیکنای واقعی از اقدامات آنها بیشترین آسیب را می‌بینند. البته در پایان این روش آنبن کردن بازیکنای متقلب برداشته شد ولی تونست خودش رو به عنوان یک روش خلاقانه به جامعه گیمرها بقبولونه.

8. کنترل شخصیت آنها در بازی - Guild Wars 2

بدون شک Guild Wars 2 بازی‌ای نیست که زیاد مورد هجوم هکرها قرار بگیره ولی بازهم با این مقدار کم در سال 2015 این بازی قصد تنبیه یک بازیکن را به حدی گرفت که درس عبرت بقیه بشه. این بازیکن به نام J T Darkside به گفته‌ خیلی ها، حدود سه هفته در دنیای این بازی سرگردان بود و به بازی‌بازان دیگر حمله می‌کرد و دیگر نقطه های نقشه تلپوت میکرد تا بتونه اشخاص بیشتری رو اذیت کنه. بازیکنای دیگه این مورد را به توسعه‌دهنده ArenaNet گزارش کردن و پس از مدتی طولانی و بی حاصل، آنها در نهایت تصمیم به اقدام گرفتند. اما ArenaNet فقط به بن کردن این شخص خاطی بسنده نکرد. بلکه کنترل کامل حساب و شخصیت های اون رو به دست گرفتن تا هر کسی دیگه‌ای که قصد داشت با تقلب‌های خود بازی بازیکنای دیگر رو خراب کنه پیام صریحی برسونه.

مسئول امنیت Guild Wars 2، کریس کلیری، در نهایت به انجمن‌های رسمی بازی اعلام کرد که Darkside نه تنها بن شده بلکه به گونه‌ای کمدی و خنده دار توسط بازیکنایی که بازیشون توسط این شخص خراب شده بود، کشته شده‌. Cleary ویدیویی از ورود به حساب Darkside را منتشر کرد، شخصیت او را برهنه کرد، او رو از پرتگاه پرت کرد و سپس دو شخصیت ثبت شده در حساب او رو حذف کرد.

7. فرستادن آقای رزتی برای مزاحمت بازیکن‌های متقلب - Animal Crossing

سری بازی‌های Animal Crossing به بازی‌بازان اجازه می‌ده که با ترک بازی بدون سیو کردن، ساعت سیستم رو تا روز بعد به جلو ببرند و به بازی بازگردند، که به آنها امکان دسترسی به انواع مختلف منابع را می‌ده.با این حال، بازیکنایی که بدون سیو پیشرفت خود رو قطع می‌کنند، وقتی بازی رو دوباره بارگذاری می‌کنن،آقای رزتی که یک موجود خیاط شبیه به موش کوره این کارشونو بهشون گوشزد میکنه و ازشون میخاد که دیگه اینکار رو نکنن. در ابتدا، آقای رزتی مهربان ولی مصمم خواهد بود، اما هر چه شما از این اکسپلویت استفاده کنین، او بیشتر جدی و عصبانی خواهد شد. همچنین اقدامات او در طول بازی‌های مختلف تغییر می‌کنه، ممکنه فقط چند دقیقه با شما صحبت کنه، یا شما را مجبور به پاسخ‌هایی مانند "مرا ببخشید" و "قوانین رزتی" کرده و شما را با واکنش‌های خود مجبور به تایپ این عبارات کنه.

6. نشونه گذاری نوار سلامتی - Outriders

شاید بازی Outriders که یک بازی چندنفره Co-Op هستش، وقتی در سال 2018 عرضه شد به اون صورت که باید نتونست موفق ظاهر بشه؛ اما توسعه‌دهندگان People Can Fly با راهی خوبی برای جلوگیری از تقلب در طی دوره بتای بازی اقدام کردن. توسعه‌دهندگان هشداری قبل از عرضه بازی دادند که می‌تونن هنگام بازی بتا تشخیص بدن که کدوم بازیکنا تقلب می‌کنند و آنها را با یک "نشان‌ دائمی" برای بازیکنای دیگه مشخص کنند و اونا این کار رو با گذاشتن علامت تار عنکبوتی در نوار سلامتیشون انجام دادن که به بازیکنای دیگه نشون میداد که بله این بازیکن یک شخصیت متقلبه. با توجه به این که Outriders یک بازی PvP نیست، منطقیه که تنبیه‌ای که اینجا به کار رفته اوندرام جدی نباشه، اما با این حال این استودیو امیدواره که همین تغییر کوچیک باعث بشه بیشتر مردم از بازی کردن لذت ببرن تا اینکه بازی رو برای بقیه بازیکنا خراب کنند.

5. خدای گاو‌ها برای انتقام می‌آید - The Witcher 3

در این بازی، بازیکنا در عرض چند روز از انتشار بازی یک روش تقلب رو کشف کردن که به آنها اجازه می‌داد که به سرعت منابعی در بازی رو به دست بیارن. آنها با کشت گاوها در روستای White Orchard، پوست گاوها را جمع‌آوری کرده و سپس با اسپاون دوباره گاوها دوباره این کار رو تکرار میکردن. اما توسعه‌دهندگان بازی، CD Projekt RED، به سرعت با این تقلب آشنا شدن و چند هفته بعد یک پچ منتشر کردن که برای افرادی که از این تقلب سواستفاده میکردن، یک سورپرایز بسیار ناراحت‌کننده داشت. این پچ باعث می‌شد که بازیکنایی که شش گاو رو کشته‌اند، با یک موجود قدرتمند به نام "chort" مواجه شن که از نظر ظلاهر شبیه یک گاو است، ولی قدرت‌های زیاد و خوی خشنی داره و می‌تونه به راحتی بازیکنایی که از این روش برای تقلب استفاده میکردن رو شکست بده.

در نسخه اولیه پچ، اگر گیمرها تونسته باشن یکی از آنها را بکشند این موجود chort به صورت مداوم اسپاون می‌شد. به طرز جالب و خنده داری بعد از مدتی گیمرها متوجه شدن اگر میزان تجربه و آرمور لازم رو داشته باشن به راحتی میتونن این موجود رو شکست بدن و اینکه شکست دادن این موجود از کشتن گاو ها خیلی سودمند تره پس باز هم طی یک پچ دیگه استویدیوی سازنده این بازی تعداد موجوداتی که میتونستن اسپاون بشن رو به یک واحد کاهش داد تا باعث نشه گیمرها یک روش روش دیگه برای سواستفاده داشته باشن.

4. متقلب‌ها هدف حمله بات های موجود در بازی می‌گیرند - Team Fortress 2

این بازی، همیشه مشکلات قابل توجهی با چیترها داشته، اما در سال 2020 این مشکل به اوج خودش رسید، زمانی که سرورهای رسمی Valve با بات‌های متقلب که از چیت‌ها برای مختل کردن بازی‌های واقعی استفاده می‌کردند، پر شد. این بات‌ها به طور معمول برنامه‌ریزی شده بودن تا از aimbot استفاده کنن، چت بازی رو پر از محتوای اذیت کننده کنن، رای برای اخراج بازیکنای معتبر بدن و حتی باعث تاخیر در سرور می‌شدند. به طور طبیعی این وضعیت باعث عصبانیت گیمرها شد و اونها اقدام به حل مشکل به روش خود کردند. در ادامه سال، گیمرها بات‌های متقلب خودشون رو به سرورهای بازی Team Fortress 2 اضافه کردن، اما این روبات‌ها فقط برنامه‌ریزی شده بودند تا به بات‌های متقلب آسیب بزنه و به بازیکنای معتبر صدمه نزنن. این روش بارز از مبارزه با آتش با آتش بود، و عملاً روبات‌هایی مانند ترمیناتور برای مبارزه با روبات‌های متقلب ایجاد شدن. اگرچه بسیاری از افراد با توجه به ناتوانی Valve در حل این مشکل خرده گرفتن، اما همچنان این ایده خلاقانه و هوشمندانه توسط بازی‌بازانی که تلاش می‌کردند به راهکارهایی برای مقابله با مشکل پیچیده چیترها برسن، شناخته شد.

3. اعدام به دست پلیرهای قانونی - EVE Online

اگر چیزی درباره Eve Online بشه گفت، اینه که کسانی که این بازی رو بازی می‌کنند به شدت اونو جدی می‌گیرند و قبول ندارن که هر کسی میتونه تو این بازی با شخص دیگه‌ای شوخی کنه. توسعه‌دهندگان بازی، CCP Games، همچنین تلاش‌هایی برای تضعیف شبیه‌ساز فضایی ساخته شده توسط خودشون رو جدی نمی‌گیرن و در سال 2018 حتی اعدام عمومی از چیتر هارو سازمان‌دهی کردند.

یکی از شیوه‌های رایج تقلب در بازی به کارگیری بات برای فارم ارز درون بازی به مدت طولانی است، که باعث مزیت بزرگی برای چیترها می‌شه که می‌تونن به صورت مداوم درون بازی باشند و درآمد کسب کنند. این باعث ناپایداری اقتصاد ضعیف بازی نیز می‌شه. به طور معمول CCP اخطاری به تقلب‌کاران می‌ده و در مورد تکرار تقلب‌های آنها، حساب آنهارو را مسدود می‌کنه.

اما پنج سال پیش، سفینه‌های متعلق به بازی‌بازان تقلب‌کار به فضای خارج از دسترسی منتقل شدن و پلیرهای زیادی دعوت شدند تا برای اجرای اعدام عمومی بازی‌بازان تقلب‌کار حضور داشته باشند. از طرفی باید گفت که تعدادی از تجمع‌ها بیش از ۱۵۰ بازی‌باز حاضر شدند تا با فلوت سفینه‌های مالکین CCP مبارزه کنند و در تکرار این عملیات در هفته‌های بعد، تعدادی بیش از 700 بازی‌باز به شمار زیادی حاضر شدند تا یکی از کشتی‌های متقلب رو نابود کنن که یکی از قدرتمندترین کشتی‌های بازی است. این واقعاً به یادماندنی بود.

2.دشمن های نامرئی برای شناسایی ایم بات‌ها - Call of Duty Modern Warfare 2 / Warzone

این سری بازی‌ها مطمئناً روش‌های خلاقانه‌ای برای مقابله با تقلب‌کاران ارائه داده، اما Activision واقعاً این خلاقیت ها رو با آخرین راه‌حلشان به سطح جدیدی برده. تازه‌ترین به‌روزرسانی نرم‌افزار Ricochet Anti-Cheat اعلام کرده‌ که تمام بازی‌های کال اف دیوتی را پوشش می‌ده. این به‌روزرسانی مکانیک ضد-تقلب جدیدی به بازی اضافه کرد که "هالوسیناسیون‌ها" یا وهم هارو به بازی‌های چندنفره معرفی می‌کنه.دشمنان نامرئی و فریبنده که از بازی‌بازان واقعی تقلید شده‌اند. این هالوسیناسیون‌ها تأثیری بر بازی‌بازان عادی ندارند، اما به طور فوری مکانیزم‌های تقلب مانند aimbot رو فعال می‌کنند و در نتیجه متقلبین رو به طرز واضحی شناسایی می کنه. این راه‌کار یک تله خلاقانه برای گرفتن چیتر هاست. به عبارت دیگه، این کار نه تنها باعث می‌شه که چیترها محروم شوند، بلکه اساس کار تقلب‌شان رو به طور کامل از بین ببرند تا نتونند از این راز کثیف‌شان فاش شوند.

1. سرور های مخصوص چیترها - Fall Guys

این راه‌حل متفاوتی برای بازداشتن تقلب‌کار از خراب‌کردن بازی برای بازی‌بازای صادقه ، بدون این که باعث ممنوعیت این تقلب‌کاران شده و مشتریانش رو از دست بده. توسعه‌دهندگان بازی، Mediatonic، در گذشته یک جزیره تقلب‌کاران به نام "جزیره تقلب" رو معرفی کردند - یک پلی لیست پنهان برای تقلب‌کاران برای رقابت در میان همان چیترها و به دست آوردن تاج‌های ارزشمند در بازی. به گفته Mediatonic، در ابتدا تعداد کافی بازی‌باز برای پر کردن مسابقات جزیره تقلب وجود نداشت، اما با گذر زمان تعداد زیادی از متقلبین جمع‌آوری شدن و لیست پنهان تقلب‌کاران به طور کامل باز شد.

با این حال، توسعه‌دهندگان در نهایت تصمیم گرفتند که تعداد بسیار زیادی تقلب‌کار رو نمی‌تونند تحمل کنند و به جای آن تصمیم گرفتن که تحریم‌های گسترده‌تری رو شامل حال متقلبین کنن. بعداً بازی از تدابیر ضد-تقلب یا آنتی چیت قوی‌تری که توسط Epic Games ارائه شده است، استفاده کرد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها