(تصاویر) با این گیاهان آپارتمانی آویزی طبیعت را به خانه بیاورید

در ادامه با معرفی بهترین و زیباترین گیاهان آویزی برای منزل و محل کار با ما همراه باشید.

شناسه خبر: ۳۶۸۵۷۸
(تصاویر) با این گیاهان آپارتمانی آویزی طبیعت را به خانه بیاورید

راهنماتو- گیاهان آپارتمانی طبیعت را به خانه ها می آورند. اگر منزل کوچکی دارید و فضای کافی برای ایجاد یک فضای طبیعی لذت بخش را ندارید، می توانید با آویزان کردن گیاهان از دیوار و سقف، این موهبت را به خانه بیاورید. هر کدام از این گیاهان آویزی جلوه‌ی متفاوتی به فضا می‌بخشند و زیبایی و سرزندگی محیط خانه را دوچندان می کنند. در ادامه با معرفی بهترین و زیباترین گیاهان آویزی برای منزل و محل کار با ما همراه باشید:

1- پیچک انگلیسی

به گزارش راهنماتو، گل پاپیتال یا پیچک انگلیسی گیاهی از خانواده ی Araliaceae بوده و خاستگاه اصلی آن جزایر قناری می باشد. این گیاه همیشه سبز به صورت افقی رشد می کند و یکی از گیاهان آویزی محبوب آپارتمانی است. این گیاه در دسته گیاهان مقاوم قرار می گیرد و برگ هایی کوچک با بریدگی هایی در اطراف دارد. گونه ابلق این گیاه نسبت به گونه سبز آن دیرتر رشد می کند. پیچک انگلیسی انواع مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به Pedata، Gracilis، Woener و ... اشاره کرد.

پیچک انگلیسی

2- اشک نوزاد

اشک نوزاد یک گیاه همیشه سبز از خانواده گیاه گزنه است. این گیاه اندامی آبدار به رنگ سبز روشن دارد و ارتفاع آن تا 15 سانتی متر می رسد. زمان شکوفه دادن گیاه اشک نوزاد اواسط بهار است و گل های ریز سفید مایل به صورتی دارد. گل اشک نوزاد یک گیاه آپارتمانی آویزی محسوب می شود که با ظاهر چشم نواز خود امکان رشد در هر نوع گلدان یا ظرفی را دارد.

 اشک نوزاد

3- گیاه دم الاغی

گیاه دم الاغی یا «سدوم مورگانیانوم» یکی از محبوب ترین گیاهان در بین دوستداران گیاهان خانگی است. گیاهی با ساقه های بلند و پرپشت که در صورت تامین شرایط مناسب زندگی تا حدود 90 الی 120 سانتی متر به آسانی رشد می کند. این گیاه برای داشتن برگ های سبز و زیبا نیاز به آبیاری زیاد و منظم دارد. همچنین به نور کافی اما غیر مستقیم خورشید نیاز دارد. گیاه دم الاغی برای پرورش در گلدان های آویزی بسیار مناسب است.

گیاه دم الاغی

4- سينگونيوم

سینگونیوم یا سینگونیوم پودوفیلوم گیاهی از خانواده شیپوریان با حدود 36 گونه مختلف و بومی جنگلهای بارانی استوایی در آمریکای مرکزی و جنوبی است. سینگونیوم یک گیاه رونده است و می توان از آن به عنوان گیاهی در گلدان های آویزی استفاده کرد. بسته به سن، رنگ برگ های سینگونیوم به سبز تیره و سفید یا سبز لیمویی و صورتی کم‌رنگ تغییر پیدا می کنند. نگهداری این گیاه آسان است و به سادگی با شرایط محیطی مختلف سازگار می شود.

 سينگونيوم

5- سرخس بوستون

سرخس بوستون یکی از محبوب ترین گونه های سرخس و یکی از گیاهان آویزی جذاب است که با ساقه های بلند و ظاهر موج دار خود ظاهری زیبا به منزل و محل کار شما می بخشد. این گیاه که با نام سرخس شمشیری نیز شناخته می شود، به تصفیه هوا نیز کمک می کند و تا ارتفاع 1.5 متر نیز رشد می کند.

 سرخس بوستون

6- سرخس لانه پرنده

سرخس لانه پرنده یک گیاه آپارتمانی با برگ های جذاب و چرمی شکل است که در محیط های مرطوب بخوبی رشد می کند. این گیاه زینتی به صورت گلدانی و آویزی در محیط های پوشیده همچون منازل، ادارات و مجتمع های تجاری قابل استفاده است. طول این گیاه در فضای بیرون به 150 سانتی متر و در آپارتمان به حدود 60 سانتی متر می رسد. اگر فضای کمی دارید و دوست دارید گیاهی زیبا در منزل خود داشته باشید که تا سال‌ها فضای کمی را اشغال کند، نگهداری از سرخس لانه پرنده یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود.

 سرخس لانه پرنده

7- گیاه رشته مرواریدی

گیاه رشته مرواریدی یکی از خاص ترین گیاهان آپارتمانی است که ظاهری شبیه به مهره های گردنبند دارد و به دلیل پر از آب بودن ساقه و برگ ها در برابر آب و هوای خشک مقاوم است. این گیاه ساقه‌هایی بلند دارد و برگ هایی کروی و گوشتی در سراسر آن به چشم می‌خوردند. این ویژگی های گیاه رشته مرواریدی را برای نگهداری در گلدان های آویزی مناسب کرده است.

گیاه رشته مرواریدی

8- سروپژیا

سروپژیا یک گیاه آپارتمانی با برگ های قلبی شکل نقره ای رنگ است. این گیاه گوشتی گلدار و همیشه سبز با نام های مختلفی از جمله شراب شیرین، قلب زاویه دار، دلربا و زنجیره قلب‌ها نیز شناخته می شود. سروپژیا یک گیاه آویزی و آبشاری فوق العاده زیبا است که مقاومت بالایی دارد و طول آن اغلب به 2 متر می رسد. در صورت فراهم کردن شرایط ایده آل نگهداری در اواخر تابستان گلهای کوچک و فانوسی شکلی بر روی این گیاه ظاهر می شود. سروپژیا یک گیاه کمیاب و نسبتا گران قیمت است.

سروپژیا

9- هویا

هویا گیاهی رونده و همیشه سبز با برگ هایی گوشتی است می توان هم در منزل و هم در محیط بیرون آن را پرورش داد. بسته به نوع، این گیاه می تواند از 1 تا 18 متر رشد کند. گیاه هویا برگ هایی به شکل پرزی، نرم یا مومی و پرسلن دارد و گل های آن نیز متفاوت هستند. گل‌های این گیاه هر سال رشد می کنند و در برخی گونه‌ها ستاره‌ای شکل می‌باشند و بوی بسیار خوبی دارند.

هویا

10- پپرومیا

پپرومیا گیاهی با برگ های قلبی شکل به رنگ‌های سبز، قرمز، خاکستری و کرم است و در دسته گیاهان همیشه سبز و مقاوم قرار می گیرد. این گیاه یکی از پرطرفدارترین گیاهان رونده آپارتمانی به شمار می رود که بسته به نوع گیاه برگ ‌های گوشتی و نیمه گوشتی با ابعاد ریز تا متوسط دارد. پپرومیا به آرامی رشد می کند و بهترین روش نگهداری این گیاه قراردادن آن در گلدان های آویزی می باشد.

پپرومیا

نظرات
پربازدیدترین خبرها