(تصاویر) انواع سبک مبلمان رو بشناس!

در ادامه شما را با تعدادی از معروف ترین مبلمان ها و ویژگی های آن آشنا خواهیم کرد.

شناسه خبر: ۳۶۸۶۴۶
(تصاویر) انواع سبک مبلمان رو بشناس!

راهنماتو- خرید یک مبلمان جدید واقعا هیجان انگیز است و می توان گفت متناسب با هر سلیقه ای، یک مبلمان وجود دارد. مبلمان ها روز به روز متنوع تر می شوند و همین مساله می تواند انتخاب یک مبلمان مناسب را دشوار کند. اگر قصد خرید یک سرویس مبلمان جدید برای منزلتان را دارید، اما در میان انواع مختلف مبلمان سردرگم شده اید، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را مطالعه نمایید. در ادامه شما را با تعدادی از معروف ترین مبلمان ها و ویژگی های آن آشنا خواهیم کرد:

1- مبل عثمانی

به گزارش راهنماتو، مبلمان عثمانی یا پاف گونه ای مبل کلاسیک است که در طرح ها و اندازه های مختلف وجود دارد. این نوع مبلمان در حالت استاندارد 42 سانتی متر ارتفاع، 108 سانتی متر عرض و 92 سانتی متر گودی دارد و با استفاده از پارچه، چرم و ... قابل سفارش است. به علت تنوع بالای این مبلمان می توانید از آن برای دیزاین بخش های مختلف پذیرایی، نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه و ... استفاده کنید.

مبل

2- مبل سکشنال

مبل سکشنال نوعی مبل یا نشیمن است که از بخش های مستقل تشکیل شده است که می توانند در پیکربندی های مختلف چیده شوند. این نوع مبلمان را می توان در طرح های مختلف و متناسب با فضا تنظیم کرد. یک مبل سکشنال معمولی از دو تا هفت قطعه تشکیل شده است که در حالت ایده آل شامل اتصالاتی است که آنها را در کنار هم نگه می دارد و از جدا شدن آنها در حین استفاده جلوگیری می کند.

مبل

3- مبل تختخواب شو

مبلمان تختخواب‌شو زیرمجموعه مبل‌های راحتی است که دارای پایه هایی کوتاه، دسته های پهن و نشیمنگاه نرم است. این نوع مبلمان معمولا سبک وزن است و به سادگی جابجا می شود. مبل تختخواب شو دارای سبک های متنوعی مانند کلاسیک، مبل ال، مدرن و ... است و می تواند مطابق سلیقه شما سفارشی شود.

مبل

4- مبل چسترفیلد

مبل چسترفیلد از آن مبلمان هایی است که هیچ گاه از مد نمی افتد و روز به روز مدل های زیباتری از آن وارد بازار می شود. این مبلمان برای ایجاد یک دکوراسیون ویژه در منازل، محیط های اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد و برای تولید آن بیشتر از پارچه های چرم استفاده می شود.

مبل

5- مبل شزلون

مبل شزلون یک نشیمن یا صندلی لوکس است که نخستین بار با هدف استراحت ثروتمندان و خانواده های سلطنتی بدون نیاز به مراجعه به اتاق خواب طراحی شد. طرح این مبل مابین یک مبلمان کلاسیک و یک تخت خواب راحتی قرار می گیرد، یک مبلمان تک نفره و راحتی به شکل یک صندلی کشیده که معمولا یک طرف آن دسته دارد و دارای یک پشتی نسبتا کوتاه است.

مبل

6- مبل بریج واتر

مبل بریج واتر یک مبل ساده و کلاسیک با بازوهای کم ارتفاع با پشتی و بالشتک های کم ارتفاع است. این مبل شامل یک روکش است که به جای روی آن، زیر صندلی قرار می‌گیرد. البته امروزه تولیدکنندگان مبلمان دامن را کنار گذاشته و پایه‌های مبل را نیز نشان می‌دهد .

مبل

7- مبل سلطنتی

مبل سلطنتی یکی از محبوب ترین مبلمان ها در میان خانواده های ایرانی است که قسمت عمده آن از چوب و پارچه تشکیل شده است. ابر و فوم به کار رفته در مبلمان های سلطنتی نسبت به مبلمان های کلاسیک کمتر است از چوب سفید، گردو و راش برای تولید آنها استفاده می شود. برخلاف مبلمان های سلطنتی، در مبلمان های راحتی از مقدار بیشتری پارچه به منظور راحتی بیشتر استفاده می شود.

مبل

8- مبل تاکسیدو

در مبل تاکسیدو دسته و پشتی هم ارتفاع هستند و هیچ قوس و انحنایی در ناحیه تکیه گاه دیده نمی شود. این مبل ظاهری کاملا متقارن دارد و نشیمن آن با لایه ای ضخیم از فوم ساخته شده است که به حمایت از پشت و جلوگیری از لغزش کمک می‌کند. ترکیب چوب و فوم در این مبلمان، یک صندلی محکم و راحت را در اختیار شما قرار می دهد.

مبل

9- مبل لاوسیت

اگر نشیمن کوچکی دارید و فضای کافی برای برای قراردادن یک ست کامل مبلمان در اختیار ندارید، یک کاناپه دو نفره یا همان مبل لاوسیت پیشنهادی مناسب برای شماست. این نوع مبلمان فضای کمی را اشغال می کند و در مدل ها و سبک های متنوعی ارائه می شود.

مبل

10- مبل میان سده

مبل میان سده مبلمانی شیک و جمع و جور است که از ترکیبی از متریال‌های طبیعی مثل چوب و متریال‌های مصنوعی مثل روکش‌های ساخته شده از الیاف مصنوعی تولید می شود. این مبلمان معمولا دارای پایه هایی باریک و استوانه ای شکل، خطوط صاف و تشکچه‌ها و پشتی‌های کوک زده شده می باشد.

مبل

نظرات
پربازدیدترین خبرها