میسلار واتر یا تونر؟ کدام برای پوست ما بهتر است؟

میسلار واتر دقیقا چیست و چه تفاوتی با تونر دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با تفاوت و موارد استفاده از این دو آشنا شوید.

شناسه خبر: ۳۶۸۶۷۷
میسلار واتر یا تونر؟ کدام برای پوست ما بهتر است؟

راهنماتو- این روزها نام میسلار واتر را از بلاگرهای زیبایی و افرادی که به مراقبت از پوست خود اهمیت می دهند، زیاد می شنویم. اما میسلار واتر دقیقا چیست و چه تفاوتی با تونر دارد؟ میسلار واتر و تونر دو محصول مراقبتی پوست هستند که تشخیص ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها می تواند خیلی از ما را سردرگم کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با تفاوت و موارد استفاده از این دو آشنا شوید.

تونر چیست؟

به گزارش راهنماتو، تونر یک محصول پوستی بر پایه آب است که پس از تمیز کردن و شستشوی پوست، برای تنظیم pH آن مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول سطح پوست را تقویت کرده و موجب شادابی، طراوت، نرمی و آبرسانی آن می شود و پوست را برای استفاده از لوازم آرایشی آماده می کند. در گذشته بیشتر تونرها حاوی الکل بودند و موجب خشکی و آسیب رسیدن به پوست می شدند. اما تونرهای امروزی سرشار آنتی اکسیدان‌ها، ترکیبات احیا کننده و ترمیم کننده هستند و به تغذیه و حفظ سلامت پوست کمک می کنند. در واقع هدف از استفاده از تونر تغذیه پوست، پس از پاک کردن آرایش و شستشوی آن است.

تونر

مزایای تونر

بسته به نوع تونری که استفاده می کنید، آنها می توانند فواید مختلفی داشته باشند. از تسکین پوست و آبرسانی گرفته تا لایه برداری، مبارزه با آکنه، پیری و از بین بردن باکتری ها. می توانید با انتخاب یک تونر مناسب پوستتان به حفظ سلامت آن کمک کنید. اغلب تونرها دارای ترکیبات آبرسان مانند هیالورونیک اسید یا گلیسیرین هستند و پوست را آبرسانی می کنند. برخی دیگر نیز ممکن است از موادی مانند اسید سالیسیلیک برای باز کردن منافذ و درمان آکنه برخوردار باشند. بعضی تونرها نیز برخی مواد مانند سنتلا آسیاتیکا با خاصیت تسکین پوست را دارا هستند . تونرهای موجود در بازار، برای انواع مختلف پوست فرموله شده اند و همه نوع پوستی را پوشش می دهند. از این رو می توان گفت برای هر نوع پوستی، یک تونر وجود دارد.

معایب تونر

تونرهای اولیه سرشار از مواد خشک کننده و تحریک کننده پوست مانند الکل و عطر بودند و بیشتر از اینکه برای پوست مفید باشند، به آن آسیب می زدند. عملکرد تونرها پاک کنندگی نیست و نمی توان آنها را جایگزین پاک کننده آرایش یا میسلار واتر کرد.

تونر

آیا استفاده از تونر در روتین پوستی ضروری است؟

خیر. استفاده از تونر یک مرحله ضروری در روتین پوستی به حساب نمی آید. اگرچه تونرها فواید زیادی برای پوست دارند و می توانند به آبرسانی، لایه برداری، مبارزه با آکنه، پیری، از بین بردن باکتری ها و ... کمک کنند، اما اگر یک روتین پوستی ساده را ترجیح می دهید، می توانید استفاده از تونر را حذف کنید.

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر ترکیبی از روغن و آب است که به عنوان یک پاک کننده آرایش از سطح پوست عمل می کند. در میسلار واتر قطرات روغن یا همان میسل ها آزادانه در آب شناور هستند و آلودگی ها، چربی های سرسخت و مواد آرایشی غلیظ را به خود جذب می کنند. میسلار واتر بدون نیاز به اسکراب پوست را تمیز می کند. نیازی به شستشوی صورت پس از استفاده از میسلار واتر نیست. اما بهتر است برای جلوگیری از تحریک پوست و واکنش های آلرژیک، پوست را پس از استفاده از این پاک کننده آرایشی بشویید. میسلار واتر کوچکترین ذره باقی مانده آرایش را از روی پوست پاک می کند و علاوه بر پاکسازی به رطوبت رسانی پوست نیز کمک می کند.

تونر

مزایای میسلار واتر

میسلار واتر کف نمی کند و حاوی مواد شیمیایی و خشن مانند الکل نیست. بیشتر میسلار واترها حاوی موادی مانند گلیسیرین یا بابونه هستند و به آبرسانی و تسکین پوست کمک می کنند. این محصول آرایشی در نقش یک پاک کننده در زمانی که خارج از منزل هستید و به آب دسترسی ندارید، بخوبی عمل می کند. میسلار واتر برای هر نوع پوستی وجود دارد. کافی است محصول مناسب پوست خود را خریداری کنید و از مزایای آن لذت ببرید.

معایب میسلار واتر

از آنجایی که میسلار واتر حاوی روغن است، افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند باید در خرید این محصول دقت داشته باشند و میسلار واتر مناسب پوست خود را خریداری کنند. میسلار واترهای مناسب پوست چرب، ترشح چربی از پوست را کنترل می کنند و به پاک کردن عمیق پوست نیز کمک می کنند. انتخاب یک میسلار واتر نامناسب برای این افراد می تواند منجر به مسدود شدن منافذ پوست و بروز آکنه شود.

آیا استفاده از میسلار واتر در روتین پوستی ضروری است؟

خیر. استفاده از میسلار واتر یک مرحله ضروری در روتین پوستی به حساب نمی آید. اگرچه داشتن آن خالی از لطف نیست. خصوصا زمانی که آرایش زیادی دارید و به آب نیز دسترسی ندارید.

آیا می توان از میسلار واتر به عنوان تونر استفاده کرد؟

خیر. میسلار واتر تونر نیست. بلکه محصولی ملایم برای پاک کردن آرایش، چربی و آلودگی از روی پوست است. میسلار واتر با دارا بودن میسل (دانه های کوچک روغن) به پاک کردن آرایش های سرسخت و چربی ها از روی پوست کمک می کند. این امر میسلار واتر را به یک پاک‌کننده فوق‌العاده مؤثر تبدیل می‌کند. توجه داشته باشید که میسلار واتر نمی تواند مانند یک تونر به تنظیم PH پوست و درمان آن کمک کند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها