این ۶ دمنوشو باید بلد باشی!

در گذشته نسل جوانتر کمتر به جوشانده اهمیت می‌داد. اعتقادی به آن نداشتند. اما کم کم ورق برگشت! حالا دمنوش‌های مختلف برای هر ناراحتی بازار را پر کرده است.

شناسه خبر: ۳۶۸۷۱۱
این ۶ دمنوشو باید بلد باشی!

راهنماتو- «یه جوشونده بده بخورم حالم زیرورو بشه!»

قدیم‌ترها اسم دمنوش مد نبود، تا کسی سرما میخورد یا دل درد داشت یا به هر مشکل جسمی برمیخورد یک قوری روی گاز می‌گذاشتند و توی آن مقداری گیاه می‌ریختند و آب می‌بستند و اسمش را می‌گذاشتند جوشانده! دوای هر بیماری!

به گزارش راهنماتو، در گذشته نسل جوانتر کمتر به جوشانده اهمیت می‌داد. اعتقادی به آن نداشتند. اما کم کم ورق برگشت! حالا دمنوش‌های مختلف برای هر ناراحتی بازار را پر کرده است. در مهمانی‌ها و جشن‌ها حتی انواع و اقسام دمنوش سرو می‌شود و یک جور آداب پذیرایی شیک از مهمانان شده است!

اینها را گفتم تا متذکر بشوم که فرای همه‌ی اتفاقات دمنوش‌ها کاربردهای خیلی خوبی دارند، به شرطی که به‌جا استفاده بشوند.

این ۶ دمنوش را همیشه به یاد داشته باشید و از آنها نهایت استفاده را ببرید!

دمنوش شادابی

اگر می‌خواهید کسالت از وجودتان پر بکشد چند پر زعفران را با یک تکه چوب دارچین و سه عدد هل و آب جوش را داخل ظرف بریزید. ده دقیقه بعد که دم کشید مقداری گلاب به آن اضافه کنید. به جای گلاب می‌توانید از ابتدا دو غنچه‌ی گل محمدی هم اضافه کنید.

دمنوش تقویت استخوان

اگر می‌خواهید دچار پوکی استخوان نشوید و میزان کلسیم در بدن‌تان تنظیم شود به برگ تازه‌ی نعناع یا پونه لازم دارید. هر کدام از این دو برگ را در آب جوش بریزید و دم بیاورید. در صورت تمایل کمی لیموترش هم اضافه کنید.

دمنوش

دمنوش جلوگیری از سرماخوردگی

برای اینکه سیستم ایمنی‌تان قوی بشود و سرما نخورید به زنجبیل تازه نیاز دارید. ۲ حلقه زنجبیل را به همراه یک قاشق چای سبز در قوری آب بریزید. دمای آب کمی از جوش پایینتر باشد. بعد از ۳ دقیقه کمی آب لیموی تازه در آن بچکانید. دمنوش شما حاضر است.

دمنوش آرامش‌بخش

در طی روز برای به دست آوردن آرامش مقداری گل گاوزبان، چند پر لیموعمانی (اگر درسته دارید یک عدد) و یک عدد هل را به همراه کمی گشنیز تازه دم کنید و میل بفرمایید!

دمنوش خواب آرام

برای آرامش داشتن مخصوصا راحت خوابیدن در شب چندین پر گل بهار نارنج را به همراه یک تکه چوب دارچین دم کنید. بهارنارنج را زیاد نریزید چون باعث تلخی دمنوش می‌شود.

دمنوش درمان سرفه و آفت دهان

برای اینکه از شر سرفه خلاص شوید یا اگر دهان‌تان دچار آفت شده است مقدار کاکوتی را به همراه چند قطره آب لیموترش دم کنید و بنوشید.

این ۶ دمنوش را خوب یاد بگیرید که با دمنوش‌های جدیدتری نیز خدمت‌تان خواهیم آمد!

نظرات
پربازدیدترین خبرها