با این ۴ قاشق آش فوری خوشمزه بپز!

آش محبوب قلب خیلی ما ایرانی‌هاست. غذایی که نه زمان دارد نه فصل!ما می‌خواهیم یک آش به شما یاد بدهیم که فقط با ۴ قاشق غله درست می‌شود!

شناسه خبر: ۳۶۸۷۳۵
با این ۴ قاشق آش فوری خوشمزه بپز!

راهنماتو- «هر روزم به من بگن آش می‌خوری!؟ نه نمی‌گم!»

آش محبوب قلب خیلی ما ایرانی‌هاست. غذایی که نه زمان دارد نه فصل! ولی مکان دارد! مثلا فکر کنید توی دل طبیعت آش بخورید! وسط جنگل! بین ابر و مه. خب قطعا لذتش بیشتر است اما در خانه کنار اعضای دوست‌داشتنی خانواده و دورهمی‌های دوستانه هم صفای خودش را دارد.

به گزارش راهنماتو، مادرها و مادربزرگ‌هایمان آنقدر حرفه‌ای هستند که همه‌ی غذاها را با پیمانه و اندازه‌ی چشم‌هایشان درست می‌کنند!‌ حالا ما هم می‌خواهیم یک آش به شما یاد بدهیم که فقط با ۴ قاشق غله درست می‌شود! و لازم نیست خیلی درگیر اعداد و ارقام و پیمانه و کاسه شوید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
دال عدس

یک قاشق غذاخوری

عدس

یک قاشق غذاخوری

برنج

یک قاشق غذاخوری

بلغور جو

یک قاشق غذاخوری

نعناع خشک

یک قاشق غذاخوری

نخود پخته شده

یک پیمانه

آب مرغ

سه پیمانه

ماست

یک لیوان

تخم مرغ

یک عدد

پیاز

یک عدد

نمک و فلفل سیاه و پاپریکا

به مقدار لازم

آسان نبود؟! همه‌ی این مواد با هم یک آش خوشمزه می‌شود که می‌توانید کاسه کاسه میل کنید و لذت ببرید!

اول دال عدس و عدس و برنج و بلغور جو را خوب بشویید و در آب جوش بریزید تا بپزند. بعد از پخت این غلات نوبت نخود است. نخودی را که از قبل پختید یا کنسروی استفاده می‌کنید داخل قابلمه بریزید و سه پیمانه هم آب مرغ اضافه کنید و نیم ساعت بگذارید بپزند.

در ظرفی یک عدد تخم مرغ را با چنگال خوب هم بزنید و یک لیوان ماست و کمی نمک و فلفل سیاهی که دارید را به آن اضافه کنید و با هم خوب مخلوط کنید. چند قاشقی از آش را بردارید و به مخلوط ماستی اضافه کنید و هم بزنید حالا این مواد را در قابلمه آش بریزید و هم بزنید.

در ماهیتابه‌ای جداگانه پیاز خرد شده را با مقداری روغن تفت بدهید. یک قاشق نعناع خشک را هم به آن اضافه کنید و پاپریکا هم بزنید. این مواد را به قابلمه‌ی آش منتقل کنید.

در قابلمه را بگذارید. ۱۵ دقیقه بعد به سراغش بروید و مدهوش از عطر این آش بشوید و نوش جان کنید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها