(ویدئو) با اولین موشک کروز نامه رسان جهان آشنا شوید

در دهه ۳۰ میلادی اولین ایده ها برای استفاده از موشک در زمینه ارسال نامه ها در آلمان مطرح شد

شناسه خبر: ۳۶۸۷۷۴
(ویدئو) با اولین موشک کروز نامه رسان جهان آشنا شوید

راهنماتو- ما به طور معمول موشک ها را برای کاربرد نظامیشان می شناسیم اما حتی زمانی که هنوز موشک ها در نخستین روزهای توسعه خود بودند، کاربردهای صلح آمیز برای آنها متصور می شد.

به گزارش راهنماتو، در دهه 30 میلادی اولین ایده ها برای استفاده از موشک در زمینه ارسال نامه ها در آلمان مطرح شد و تا پیش از جنگ جهانی دوم چند ایده مشابه در نقاط دیگر اجرا شد اما هیچگاه به طور جدی دنبال نشد.

با پایان جنگ جهانی دوم این ایده در امریکا بسیار مورد توجه قرار گرفت و در نهایت در اوایل دهه 50 میلادی بود که شرکت پست امریکا طی قراردادی که با یک زیردریایی اتمی ارتش منعقد کرد، از موشک های کروز برای ارسال نامه بهره گرفت. در 8 ژوئن 1959 زیردریایی باربارو اولین موشک کروز حامل 3000 نامه را به سمت ایستگاه هوایی کمکی نیروی دریایی در ایستگاه دریایی می‌پورت در فلوریدا شلیک کرد.

پس از این رویداد این سرویس کروز پستی برای چندین بار دیگر مورد استفاده قرار گرفت و نامه ها را از نیویورک تا سان فرانسیسکو در مدت زمان تنها یک ساعت ارسال می کرد. این ایده با گسترش بیشتر صنعت هوایی به حاشیه رفت زیرا هواپیماها با همان سرعت و هزینه بسیار پایین تر این وظیفه را انجام می دادند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها