خورش آلو زرشک و طعمی بی نظیر! حتما امتحانش کن!

خورش مرغ و آلو و زرشک یکی از غذاهای سنتی و محلی کشور ماست که هرکسی یک بار آن را خورده باشد برای همیشه خواهانش شده است!

شناسه خبر: ۳۶۸۷۹۴
خورش آلو زرشک و طعمی بی نظیر! حتما امتحانش کن!

راهنماتو- «چرا آلوهارو می‌ریزین توی زرشکا؟!»

برای اینکه یک طعم بی نظیر جاودانه درست می‌شود! ترکیب مرغ و زرشک را همه امتحان کرده‌اید و در کنار آن وجود آلو طعم ملس جذابی به این غذا می‌دهد.

به گزارش راهنماتو، خورش مرغ و آلو و زرشک یکی از غذاهای سنتی و محلی کشور ماست که هرکسی یک بار آن را خورده باشد برای همیشه خواهانش شده است! قبول ندارید!؟ امتحان کنید تا ایمان بیاورید!

مواد لازم برای چهار نفر:

ماده غذایی مقدار
سینه و ران مرغ

۴۰۰ گرم

زرشک قرمز

۵ قاشق غذاخوری

آلوی زرد

۳۰۰ گرم

پیاز

دو عدد

رب گوجه فرنگی

دو قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده

۳-۴ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه و زردچوبه

به میزان لازم

چطوری درستش کنیم؟!

اول ریزه‌کاری‌ها را انجام بدهید تا خیالتان بابت آنها راحت باشد. زرشک را بشویید و آبکش کنید و کنار بگذارید. آلوها را خیس کنید تا هر مدل آلودگی که دارد به آب منتقل شود.

تکه‌های مرغ را با زردچوبه و نمک و فلفل سیاه خوب آغشته کنید و ماساژ بدهید و اجازه بدهید کمی بماند تا مزه‌دار شود. بعد از مدتی آنها را در تابه‌ای خوب سرخ کنید.

پیازها را خلالی نازک خرد کنید‌ (اگر دوست ندارید پیاز مشخص باشد رنده کنید) و توی تابه تفت بدهید تا بافت پیاز سبک بشود بعد رب گوجه را اضافه کنید و دو دقیقه زمان بدهید رب رنگ باز کند. نوبت اضافه کردن تکه‌های مرغ است. بعد از اینکه مرغ با رب و پیاز خوب احوالپرسی کرد زعفران را هم اضافه کنید و مقداری آب جوش روی آن بریزید و در ظرف را ببندید تا ۴۵ دقیقه بپزد.

بعد از طی این زمان آلو و زرشک را به مرغ اضافه کنید. این مرحله نیم ساعت وقت می‌خواهد. در حدی که دیگر مرغ شما پخته باشد و طعم آلو و زرشک حسابی به خورد آن برود.

این غذا نه شیرین است نه ترش. به خاطر هماهنگی مناسب مزه‌ها، بسیار خوشمزه و جذاب است. نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها