(تصاویر) پاتوق خوشمزه ترین غذاهای خیابانی پایتخت اینجاست!

در ادامه با معرفی بهترین استریت فودهای پایتخت با ما همراه باشید.

شناسه خبر: ۳۶۸۸۰۷
(تصاویر) پاتوق خوشمزه ترین غذاهای خیابانی پایتخت اینجاست!

راهنماتو- یکی از جذابیت های ماجراجویی گشت و گذار در خیابان هاست. حال تصور کنید در یک خیابان پر از غرفه های رنگارنگ غذا قدم بزنید. غرفه هایی سرشار از غذاهای خوش طعم و اشتها برانگیز که در کنار فروشندگان سیار فضایی دلنشین خصوصا برای شب گردی های شبانه ایجاد می کنند. استریت فود یا غذای خیابانی یکی از پرطرفدارترین تفریحات در شهرهای مختلف است که معمولا غذاهای در دسترس، اقتصادی و خوش طعم را در اختیار مشتریان قرار می دهد. در ادامه با معرفی بهترین استریت فودهای پایتخت با ما همراه باشید:

1- خیابان سی تیر

به گزارش راهنماتو، خیابان سی تیر یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری تهران است که راه رفتن روی سنگفرش‌های آن ما شما را به یاد طهران قدیم می اندازد. این خیابان اولین استریت فود پایتخت است که در سراسر آن با غرفه های غذا فروشی متنوعی مواجه خواهید شد و بوی خوش انواع غذاهای خوشمزه مشامتان را پر می کند. در آن طرف خیابان میز و صندلی‎‌هایی نیز برای مشتریان چیده شده است. در این خیابان علاوه بر غرفه‌های غذایی رنگارنگ، گنجینه‌ای از ساختمان‌ها و خانه های تاریخی تهران نیز وجود دارد. رستوران های این خیابان از ساعت 12 ظهر تا 1 بامداد باز هستند.

آدرس: خیابان سی تیر از محل تقاطع با خیابان امام خمینی آغاز می‌شود و تا تقاطع خیابان‌ جمهوری و در امتداد آن، میرزا کوچک خان ادامه دارد.

خیابان سی تیر

2- باب همایون

باب همایون یکی از قدیمی ترین و نوستالژیک ترین خیابان های پایتخت است که چند سالی است بخشی از آن به دکه های اغذیه فروشی اختصاص پیدا کرده است. در این مکان انواع غذاها، سوغات ها، صنایع دستی، آجیل، دم نوش های خوش طعم و ... را می توانید خریداری کنید. این خیابان به دلیل همجواری با مترو امام خمینی به راحتی قابل دسترس است و هر روز عصر تا پاسی از شب اغذیه فروشان سیار، دکه ها و غرفه ها میزبان گردشگران و اهالی پایتخت می باشد. در غذاخوری های باب همایون انواع خوراکی ها از جمله سمبوسه ی داغ، کباب های سیخی، بلال ذغالی و آش های مختلف ارائه می شود.

آدرس: تهران، ضلع جنوب غربی میدان امام خمینی، خیابان باب همایون

باب همایون

3- بازار تهران

بازار تهران یکی از قدیمی ترین محله های تهران است که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن پیدا می شود. اگر در بازار تهران گرسنه شدید، می توانید بدون اینکه به دنبال رستوران بگردید، از گاری ها و دستفروشانی که ساندویچ، سمبوسه، آش، عدسی و ... می فروشند خرید کنید.

آدرس: بازار تهران در مرکز شهر تهران واقع شده است و توسط چهار خیابان مولوی از جنوب، خیابان مصطفی خمینی از شرق، پانزده خرداد از شمال و خیابان خیام از غرب احاطه شده است.

بازار

4- شهرک غرب

استریت فود شهرک غرب یکی از جدیدترین مراکز فروش غذای خیابانی در تهران است که در بالای میدان صنعت راه اندازی شده است. در این بخش از پایتخت ون‌ها و کامیونت‌هایی را می بینیم که غذاهای خوشمزه و رنگارنگی را به مشتریان خود ارائه می دهند.

آدرس: ضلع شمالی میدان صنعت و خیابان پاک نژاد

شهرک غرب

5- خیابان بدرالزمان قریب

خیابان بدرالزمان قریب نام خیابانی در غرب پایتخت است که به تازگی با الگو گیری از سی تیر و باب همایون در آن استریت فود راه اندازی شده است. در این خیابان دکه هایی از انواع برگر و ساندویچ، انواع غذاهای سنتی و ایرانی و فرنگی، نوشیدنی های سرد و گرم و انواع بستنی و آبمیوه به چشم می خورد و گردشگران و اهالی پایتخت می توانند از ساعت 9 صبح تا حدود ساعت 12 شب به این خیابان غذا مراجعه کنند.

آدرس: سی متری جی، خیابان بدالزمان قریب

غرب

6- خیابان پیروزی

اگر از خیابان پیروزی به سمت کوکاکولا بروید، دکه‌ها و خودروهای غذافروشی را در گوشه و کنار خیابان خواهید دید. این خیابان قدیمی ترین پاتوق کباب فروشی های سیار تهران است که از ساعت 22 تا 4 صبح کباب های خوشمزه در اختیار شهروندان و مسافران قرار می دهند. هر چه به سمت چهار راه کوکاکولا نزدیک تر شوید، تعداد این کبابی ها بیشتر خواهد شد.

آدرس: حد فاصل خیابان پیروزی و چهارراه کوکاکولا تا خیابان پنجم نیروی هوایی

خیابان پیروزی

7- میدان آزادی

میدان آزادی یکی دیگر از مکان هایی است که به دلیل رفت و آمد مسافران و شب گردهای تهرانی در آن کاسبی فروشندگان غذاهای خیابانی مانند جگر، انواع ساندویچ سرد، کباب، ساندویچ های بندری، فلافل و ... در آن رونق پیدا کرده است.

آدرس: میدان آزادی یا ترمینال غرب

ازادی

نظرات
پربازدیدترین خبرها