۹ مورد از بزرگ‌ترین ایرادات کلش رویال که دیگر وجود ندارند

استودیوی سوپرسل یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌سازهای پلتفرم موبایل است که سابقه درخشانی در ساخت بازی‌های موبایلی دارد

شناسه خبر: ۳۶۸۹۴۷
۹ مورد از بزرگ‌ترین ایرادات کلش رویال که دیگر وجود ندارند

ویجیاتو نوشت؛ استودیوی سوپرسل یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌سازهای پلتفرم موبایل است که سابقه درخشانی در ساخت بازی‌های موبایلی دارد. آن‌ها در طول چندسال اخیر بارها و بارها عناوین دوست داشتنی بسیاری را برای پلتفرم موبایل منتشر کردند که بیشترشان گزینه‌هایی فوق‌العاده بودند. اولین تجربه رسمی سوپرسل نیز از ساخت بازی‌های موبایلی مربوط به بازی عنوان خاطره‌انگیز کلش آف کلنز می‌شود که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و تاکنون نیز طرفداران خودش را راضی نگه داشته و همچنان یک بازی محبوب موبایلی است. همچنین پس از موفقیت‌هایی که استودیوی سوپرسل با این بازی داشت، آن‌ها به سراغ بازی کلش رویال نیز رفتند و سعی کردند تا گزینه خوب دیگری را معرفی کنند تا مسیر موفقیت‌آمیز کلش آف کلنز را مجددا ادامه دهد.

با انتشار بازی کلش رویال در سال ۲۰۱۶؛ استودیوی سوپرسل نشان داد که حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و عنوان جدید آن‌ها نیز یک شاهکار موبایلی دیگر بود. کلش رویال در طول چندین سال اخیر؛ تغییرات بسیاری داشته و استودیوی سوپرسل نیز چیزهای بسیار جدیدی را به این بازی موبایلی اضافه کرده است. بنابراین اگر شما نیز جزو افرادی هستید که طرفدار بازی‌های سوپرسل و به‌ ویژه کلش رویال‌اند؛ در این مطلب همراه ویجیاتو باشید تا باهم سفری دوست داشتنی به دنیای یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایلی تاریخ داشته باشیم و ۹ مورد از ایراداتی که قبلا در این بازی حضور داشتند و امروزه دیگر نمی‌توان آن‌ها را در کلش رویال پیدا کرد را بررسی کنیم.

سوئیچ کردن بین اکانت‌ها

1

پیش از معرفی سیستم سوپرسل آی‌دی - Supercell ID - سوئیچ کردن بین اکانت‌ها برای افرادی که چندین اکانت مختلف داشتند، موضوعی طاقت‌فرسا بود که علی‌رغم پیچیدگی‌هایی که داشت، امنیت اکانت‌های گیمرها را نیز به خطر می‌انداخت و این ایراد حتی در دیگر بازی‌های سوپرسل مانند بازی کلش آف کلنز؛ بوم‌بیچ و هی‌دی نیز وجود داشت. درواقع سوئیچ کردن بین اکانت‌ها در آن دوران وابسته به سیستم عامل گوشیتان بود. روی iOS شما از طریق Game Center و روی اندروید، شما از طریق Google Play Games می‌توانستید میان اکانت‌هایتان سوئیچ کنید.

روی اندروید به سبب اکوسیستم گوگل؛ شما پروسه به مراتب راحت‌تری برای تغییر اکانتتان داشتید. اما روی iOS؛ شرایط بقدری بود شما مجبور بودید در ابتدا به بخش تنطیمات گوشی‌تان بروید، سپس از اکانت اپل ‌آی‌دی - Apple ID - خودتان لاگ‌اوت کنید و بیرون بیاید، سپس اکانت جدید و رمز آن را وارد کنید و در مرحله بعد وارد کلش رویال شوید و اکانت‌تان را اجرا کنید. متاسفانه این شرایط تا سال ۲۰۱۸ ادامه داشت تا این‌که نهایتا استودیوی سوپرسل سیستم سوپرسل آی‌دی را در ابتدا برای کلش آف کلنز؛ و نهایتا در سال ۲۰۱۹ برای بازی کلش رویال معرفی کرد و پروسه سوئیچ کردن بین اکانت‌ها را بسیار راحت‌تر کرد.

طلا پیدا کردن واقعا سخت بود

1

برخلاف بازی کلش آف کلنز که شما چندین منبع مختلف مانند گلد، الکسیر، دارک الکسیر و جم برای ارتقای نیروهایتان و ساخت و ساز ساختمان‌های جدید دارید؛ کلش رویال تنها به سراغ گلد رفته و این سکه‌های طلا تنها منبع مورد استفاده‌یتان در این بازی موبایلی هستند. شما می‌توانید از گلدها برای ارتقای نیروهایتان و حتی شرکت در یکسری از مسابقات بازی استفاده کنید و طبیعتا هرچقدر که طلای بیشتری داشته باشید، بازی برایتان ساده‌تر خواهد شد.

اما باور کنید یا نه، برای زمان بسیار طولانی؛ پیدا کردن طلا در کلش رویال پروسه‌ای ساخت و طاقت‌فرسا بود. البته این مشکل هنوز هم در بازی وجود دارد؛ اما به مراتب طلا پیدا کردن در سال ۲۰۲۳؛ ساده‌تر از سال ۲۰۱۶ است. امروزه شما می‌توانید طلاها را از طریق شرکت در تورنمت‌ها، چلنج‌ها، صندوقچه‌های Gold Crates؛ سیستم Pass Royale این بازی موبایلی؛ برنده شدن در مسابقات و همچنین دیگر روش‌ها پیدا کنید و تجربه‌ای متفاوت از این بازی داشته باشید.

کار نکردن دکمه کنسل بازی

1

تنها این شرایط را تصور کنید. تصور کنید که بعد از چندین مچ مختلف و جمع کردن تروفی‌هایتان؛ تصمیم می‌گیرید که آخرین مچ خودتان را نیز بازی کنید و از کلش رویال خارج شوید! شما روی دکمه استارت بازی کلیک می‌کنید و تنها چند ثانیه بعد وارد بخش مچ میکینگ - Match Making - بازی می‌شوید و ناگهان تصمیم می‌گیرید که بیخیال این مچ شوید و روی دکمه کنسل کلیک می‌کنید، اما پس از چندین بار ضربه زدن؛ متوجه می‌شوید که این دکمه کار نمی‌کند و شما فورا وارد مسابقه می‌شوید.

سال‌ها پیش سوپرسل با اضافه کردن یکسری از تغییرات، سیستم مچ میکینگ بازی را کاملا تغییر داد. این سیستم بقدری سریع شده بود که شما به محض کلیک روی دکمه استارت، بازی حریف بعدی شما را پیدا می‌کرد و مچ بازی استارت می‌شد. بنابراین از همین‌رو اگر شما در حین مچ میکینگ بازی دچار تردید می‌شدید، دیگر دکمه کنسل بازی کلش رویال کار نمی‌کرد و شما مجبور به مبارزه با حریفتان بودید. منتهی خوشبختانه با اصلاح این موضوع در سال ۲۰۲۰؛ این باگ برطرف شد و حال اگر شما در حین مچ میکینگ بازی دچار تردید شوید، تا چند ثانیه وقت دارید تا جلوی شروع بازی را بگیرید.

مچ میکینگ بازی ابدا منصفانه نبود

1

پیش‌تر در مورد قبلی گفتیم که سیستم مچ میکینگ بازی ایرادات بسیاری داشت. یکی از همین ایرادات مربوط به جایی می‌شد که وقتی شما وارد مسابقات و مچ‌های بازی می‌شدید، در اکثر مواقع با بازیکنانی رو به رو می‌شدید که به شدت قوی بودند. دلیل این موضوع هم به جایی بر می‌گشت که در آن دوران سیستم مچ میکینگ بازی صرفا براساس تروفی‌هایتان بود. یعنی اگر شما ۳ هزار تروفی داشتید، مچ میکینگ بازی به سراغ بازیکنانی می‌رفت که تروفی با مقدار مشابه شما داشتند.

همین موضوع باعث می‌شد تا افراد فارغ از لولی که داشتند، به شما رو به رو شوند. برای مثال ممکن بود که لول شما ۵ باشد و شما با فردی رو به رو شوید که لول ۹ داشت! زیرا پیدا کردن حریف‌ها صرفا براساس تروفی‌های آن‌ها بود. این ایراد تا سال ۲۰۲۱ در بازی قرار داشت. نهایتا سوپرسل علاوه بر حل کردن ایرادت کار نکردن دکمه کنسل در سال ۲۰۲‍۱؛ سیستم مچ میکینگ بازی را نیز به یک‌باره تغییر داد و لول را نیز شرط پیدا کردن پلیرها گذاشت. در طی این آپدیت، مچ میکینگ بازی نه‌تنها تروفی بازیکنان را شرط قرار می‌داد، بلکه لول نیز به آن اضافه شده بود. به زبان ساده‌تر، اگر شما لول ۱۰ بودید، با افرادی که لول ۹ ، ۱۰ و ۱۱ داشتند؛ وارد مسابقه می‌شدید.

ترکیب‌هایی که هرگز استفاده نمی‌شدند

1

قابل از آن‌که بخش Battle Deck و همچنین قابلیت سیو یکسری از ترکیب‌ها به بازی اضافه شود؛ شما مجبور بودید که از هر ترکیب و استراتژی که خودشان می‌آمد: اسکرین‌شات بگیرید تا در زمانی دیگر از این استراتژی‌ها استفاده کنید. استراتژی‌هایی که شاید هرگز استفاده نمی‌شدند، اما اگر در آن دوران به گالری هر کلش رویال گیمری می‌رفتید، پر بود از اسکرین‌شات‌هایی که آن‌ها از کارت‌های دیگر پلیرها گرفته بودند.

خوشبختانه امروزه با اضافه شدن چندین بخش برای سیو کردن استراتژی‌های مورد‌علاقه‌تان؛ دیگر این موضوع کاملا برطرف شده. امروزه شما می‌توانید کارت‌ها و ترکیب‌های دیگر بازیکنان را سیو کنید، Battle Deck خودتان را با دیگر به اشتراک بگذارید و یا از اینترنت استراتژی مورد نیازتان را پیدا کنید و صرفا با یک کلیک، آن‌ها در بازی کپی کنید.

محتوای بازی بقدری که باید متنوع نبود

1

وقتی کلش رویال در سال ۲۰۱۶ شروع منتشر شد، تجربه‌ای دوست داشتنی و جذاب بود که اکثر گیمرها دوستش داشتند. اگرچه این بازی در مقایسه با کلش آف کلنز، کاملا تغییر رویه داده بود و تبدیل به یک بازی متفاوت شده بود؛ اما با این‌حال کلش رویال هنوز هم یک بازی مورد احترام بود. اما این جذابیت تا چه زمانی می‌توانست ادامه داشته باشد؟ این سوالی بود که گیمرها آن‌موقع از خودشان می‌پرسیدند.

راستش را بخواهید، علی‌رغم محبوبیت بازی موبایلی کلش رویال؛ موضوعی که مطرح می‌شد، عدم تنوع خوب در گیم‌مودهای بازی بود. تنها کاری که شما می‌توانستید در بازی کلش رویال انجام دهید، نبرد با دیگر بازیکنان بود و جز این؛ هیچ کار دیگری نبود که بخواهید به سراغش بروید. برای همین در طی آپدیت‌های متنوعی که برای این بازی منتشر شد، سوپرسل محتوای مورد نیاز گیمرها را فراهم کرد و بازی را متنوع‌تر کرد.

کارت‌های بازی عملا Pay to Win شده بودند

1

همچنین یکی دیگر از ایراداتی که در آن‌موقع در بازی وجود داشت، این بود که کارت‌های بازی موبایلی کلش رویال عملا تبدیل به کارت‌هایی Pay to Win شده بودند. شما برای این‌که کارت بهتری داشته باشید، می‌توانستید از طریق شاپ و فروشگاه داخل بازی؛ کارت‌های مختلف را با استفاده از پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی بخرید و راه صد ساله را یک شبه طی کنید. این شرایط حتی در مسابقات و مچ‌های بازی نیز سخت‌تر می‌شد. زیرا گیمرهایی که علاقه‌ای جهت پرداخت پول برای بازی نداشتند، نمی‌توانستند از این بخش استفاده کنند و طبیعتا حریف‌شان نیز قوی‌تر از آن‌ها بود.

نهایتا استودیوی دوست داشتنی سوپرسل این ایراد را برطرف کرد. آن‌ها مکانیزمی را به بازی اضافه کردند که جلوی چنین اتفاقاتی را می‌گرفت و همه‌چیز به نوعی دست به دست هم داد تا بازی دوست داشتنی کلش رویال از یک شکست بزرگ نجات پیدا کند.

تعداد اعضای تیم کلش رویال به شدت کم بود

1

استودیوی سوپرسل یک استودیوی بزرگ با چندین بازی مختلف است. آن‌ها برای مدیریت بهتری بازی‌هایشان؛ اعضای این استودیو را به تیم‌های کوچک‌تری تقسیم کردند و هر تیم روی یک بازی خاص کار می‌کند. به همین دلیل وقتی کلش رویال در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، تیم نسبتا کوچکی داشت و طبیعتا مدیریت و نظارت بر تمامی قسمت‌های این بازی؛ کار نسبتا دشواری برای این تیم بود. برای همین یکسری از ایرادات بازی زمان بسیار زیادی نیاز داشتند تا برطرف شوند. تا این‌که نهایتا سوپرسل در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ تعداد اعضای هر تیم را بیشتر کرد تا مشکلات بازی‌هایشان سریع‌تر برطرف شوند.

این تغییر ساده به تیم کلش رویال کمک می‌کرد تا یکسری از مشکلات حاد بازی را سریع‌تر برطرف کنند. یکی از این مشکلات این بود که وقتی کارت جدیدی معرفی می‌شد، به شدت قوی و محبوب بود و به همین دلیل بسیاری از گیمرها به سراغش می‌رفتند. قوی‌ بودن این کارت‌ها گیم‌پلی بازی را خراب می‌کردند و کلش رویال را از حالت تعادلی که داشت خارج می‌کردند. به همین دلیل این تغییر کمک بسیاری به تیم کلش رویال می‌کرد تا کارت‌ها نرف و باف کنند.

تنها یک‌بار می‌توانستید که اسم‌تان را تغییر دهید

1

این مورد شاید اکنون دیگر چندان مهم نباشد، اما وقتی بازی کلش رویال به تازگی منتشر شده بود، شما تنها یک‌بار می‌توانستند که اسم‌تان را تغییر دهید. اگر شما در ابتدای بازی اسمی را انتخاب می‌کردید، بازی به شما اجازه می‌داد تا تنها یک‌بار آن اسم را در اعضای پرداخت ۵۰۰ جم تغییر دهید.

خوشبختانه این مشکل امروزه کاملا برطرف شده و شما می‌توانید چندین و چند باره اسم‌تان را در بازی بدون محدودیتی تغییر دهید. البته باید توجه داشته باشید که در ازای هربار تغییر اسم‌تان؛ جم مورد نیاز ۲ برابر خواهد شد. یعنی اگر شما یک‌بار این‌کار را انجام دادید، بار دوم شما ۱۰۰۰ جم نیاز خواهید داشت تا اسم‌تان را عوض کنید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها