کدام نژاد سگ برای نگهداری در آپارتمان مناسبه؟

در ادامه با معرفی بهترین نژادهای سگ برای نگهداری در آپارتمان با ما همراه باشید

شناسه خبر: ۳۶۹۱۶۰
کدام نژاد سگ برای نگهداری در آپارتمان مناسبه؟

راهنماتو- این روزها نگهداری از سگ در میان مردم طرفداران زیادی پیدا کرده است. سگ ها دوستانی بی ریا، همنشینانی مهربان و محافظانی وفادار برای ما انسان ها هستند و بسیاری از ما اکنون آنها را مانند عضوی از خانواده دوست می داریم.

به گزارش راهنماتو، اگر شما هم تصمیم دارید یکی از این موجودات پشمالوی دوست داشتنی را به خانه بیاورید، باید یکی از نژادهای مناسب برای نگهداری در خانه ها و آپارتمان های امروزی را انتخاب کنید. اگر در آپارتمان زندگی می کنید و قصد نگهداری سگ در منزل خود را دارید، باید به نکاتی از جمله سایز، میزان سروصدا، سطح انرژی و ویژگی های اخلاقی آنها توجه داشته باشید. در ادامه با معرفی بهترین نژادهای سگ برای نگهداری در آپارتمان با ما همراه باشید:

1- بیچون فریز

بیچون فریز یک دوست کوچک با وزن بین 5 تا 8 کیلوگرم و قد 22 تا 30 سانتی متر است. این نژاد بسیار با انسان ها سازگار است، میزان انرژی متوسطی دارد و جنب و جوش زیادی ندارد. در واقع روزی یک بار قدم زدن در اطراف منزلتان برای حفظ سلامت و رضایت این موجودات دوست داشتنی کافی است. این ویژگی ها در کنار پوشش سفید ضد حساسیت بدن آنها با بافت نرم و مخملی این نژاد را به یکی از بهترین سگ ها برای نگهداری در آپارتمان های امروزی تبدیل می کند. سگ های بیچون فریز موجوداتی بازیگوش، کنجکاو و سرزنده هستند، به راحتی آموزش می بینند و معمولا بین 12 تا 15 سال عمر می کنند.

 بیچون فریز

2- کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

این نژاد موجوداتی بسیار مهربان، شیرین، بامزه و باهوش هستند که بین 6 تا 8 کیلوگرم وزن و 30 تا 33 سانتی متر قد دارند. آنها معمولا پیوند عمیقی با افراد خانواده برقرار می کنند، به سادگی آموزش می بینند، سرو صدای متوسطی دارند و بسیار پرانرژی و شاد هستند. این نژاد سگ به پیاده روی در بیرون از خانه علاقه زیادی دارد و شما به عنوان سرپرست باید هر روز برای گشت و گذار او زمان بگذارید. این سگ های زیبا معمولا بین 12 تا 15 سال عمر می کنند.

کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

3- مالتیز

مالتیز سگ کوچکی، با موهای بلند و رنگ روشن با وزن 2 تا 4 کیلوگرم و قد 18 تا 23 سانتی متر است. این نژاد در گروه سگ های کوچک فانتزی قرار می گیرند، درجه آموزش آنها متوسط است و با زندگی آپارتمانی به خوبی سازگار هستند. سگ های مالتیز سرو صدای کم و شخصیتی پرجنب و جوش و پر انرژی دارند. آنها معمولا بین 12 تا 15 سال عمر می کنند.

مالتیز

4- پودل مینیاتوری

پودل یکی از باهوش ترین نژادهای سگ در جهان می باشد که سه نژاد مختلف پودل استاندارد، مینیاتوری و عروسکی دارند. پودل مینیاتوری با قد 27 تا 38 سانتی متر و وزن 6 تا 8 کیلوگرم یکی از مناسب ترین نژادهای سگ برای نگهداری در آپارتمان است. این سگ ها بسیار اجتماعی بوده و عاشق گذراندن وقت با صاحبانشان، چه در داخل و چه در خارج منزل هستند. هوش بالا و پوشش ضد حساسیت پودل مینیاتوری را به یکی از بهترین کاندیداها برای نگهداری در منزل تبدیل می کند. این نژاد بین 10 تا 18 سال عمر می کند.

پودل مینیاتوری

5- آفن پینچر

آفن پینچر سگی است با جثه ای کوچک و صورتی پوشیده از موهای بلند که بسیار کنجکاو و بازیگوش است. این سگ ها اغلب پارس نمی کنند، اما گاهی برای جلب توجه ممکن است این کار را انجام دهند. قد این نژاد به طور میانگین 24 تا 29 سانتی متر و وزن آنها بین 3 تا 4 کیلوگرم است. آفن پینچرها میزان انرژی متوسط دارند و سطح یادگیری آنها نیز متوسط است. طول عمر سگ های آفن پینچر معمولا بین 12 تا 14 سال است.

آفن پینچر

6- پکینیز

پکینیز یک سگ عروسکی و اشرافی است که موهای روی گردنش کمی بلندتر از دیگر قسمت هاست و همین موضوع سبب شده تا شبیه شیرهای نر یالدار به نظر برسد. این نژاد سگ بین 15 تا 23 سانتی متر قد و بین 6 تا 23 کیلوگرم وزن دارد. پکینیزها سروصدای کمی دارند، میزان انرژی آنها کم است و از آنجایی که بسیار لجبازند، آموزش دادن به آنها کار ساده ای نیست. طول عمر سگ های پکینیز معمولا بین 13 تا 15 سال است.

 پکینیز

7- پاگ

پاگ یکی از محبوب ترین و بامزه ترین نژادهای سگ در جهان است که شخصیتی دلسوز، مهربان، شیطان و بازیگوش دارد. این نژاد بخوبی با زندگی شهری و آپارتمانی سازگار است و ارتفاع بدنش به طور متوسط 25 تا 36 سانتی متر و وزنش 6 تا 8 کیلوگرم است. نژاد پاگ سروصدای کمی دارند و سطح یادگیری آنها متوسط است. آنها علاقه زیادی به خودنمایی دارند و به شدت به صاحب خود وابسته هستند. طول عمر متوسط این سگ ها بین 12 تا 14 سال است.

پاگ

8- شیتزو

شیتزو یک سگ پرجنب و جوش با خلق و خویی مهربان است که شخصیتی عاشق و حساس دارد و ارتفاع بدنش بین 20 تا 28 سانتی متر و وزنش بین 4 تا 8 کیلوگرم است. سطح یادگیری سگ های شیتزو متوسط است، از هوش بالایی برخوردار هستند و به پیاده روی طولانی در طول روز نیاز دارند. شیتزو ها به طور در صورت مراقبت و تغذیه مناسب به طور حدودی بین 10 تا 16 سال عمر می کنند.

 شیتزو

نظرات
پربازدیدترین خبرها