(ویدئو) جزئیاتی از نخستین جراحی موفقیت آمیز پیوند سر در ایران

برای اولین بار در ایران و چهارمین بار در جهان جراحی موفقیت آمیز پیوند سر صورت گرفت.

شناسه خبر: ۳۶۹۱۹۱
(ویدئو) جزئیاتی از نخستین جراحی موفقیت آمیز پیوند سر در ایران

پارسینه نوشت؛ برای اولین بار در ایران و چهارمین بار در جهان جراحی موفقیت آمیز پیوند سر صورت گرفت.

دو روز پیش بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه فرمودند که الان وقت ناامیدی نیست، زیرا قله بسیار نزدیک است. دانشمندان و پزشکان متخصص ایرانی توانستند با یک اقدام اعجاب برانگیز دنیا را متعجب کرده و ثابت کنند وقتی رهبر انقلاب می‌فرمایند قله‌ها نزدیکند یعنی چه؟

در همین راستا خانم دکتر میترا حسامی مقدم متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی قلب و عروق طی محاسبه‌ای اختصاصی با بولتن نیوز اعلام کردند:

طی عمل بی سابقه‌ای در ایران و کم سابقه در جهان، در تاریخ بیست و پنجم مردادماه سال جاری به سرپرستی «آقای دکتر سام زراعتیان نژاد دوانی» سرپرست بخش جراحی قلب دانشگاه علوم پزشکی ایران و واحد فناوری و پیوند اعضا، بیمار ۲۸ ساله با قطع کامل عروق گردن و نای به صورت بی سابقه‌ای برای اولین بار در کشور با حضور دکتر زراعتیان نژاد، دکتر حسامی مقدم، دکتر طیبی، دکتر تیزمغز، دکتر یزدی و با دستور مستقیم ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایران استاد محترم جناب آقای دکتر پازوکی صورت گرفت.

وی خاطر نشان کرد این عمل کم نظیر بدون استفاده از پمپ قلب-عروقی و فقط با استفاده از شانت‌های نگهدارنده (تولید بومی) صورت گرفت. این نشانه دیگری از برکات شجره طیبه انقلاب اسلامی در توانمندی پزشکان و بیمارستان‌ها پس از انقلاب بوده که موید حدیث شریف: (مداد العلما افضل من دما الشهدا) است.

قابل ذکر است که وزیر بهداشت نیز در بازدید ماه گذشته خود از بیمارستان فیروزآبادی تاکید بسیار به پیشرفت این بیمارستان در ارایه خدمات به بیماران نمودند.

لازم به ذکر است این جراحی در دنیا فقط سه بار به صورت موفقیت آمیز انجام شده که بیمار پس از به هوش آمدن تکلم نداشته است. اما باعث افتخار است که در ایران برای اولین بار این عمل انجام شده و بیمار پس از به هوش آمدن در سلامت کامل همراه با تکلم است. این یعنی علم دانشمند ایرانی بالاتر از همه کشور‌های دنیا قرار دارد.

آیا این اقدام افتخار ندارد؟ آیا آن‌هایی که با کمترین بهانه بیشترین آسیب‌ها را به هویت ایرانی وارد می‌کنند، حاضرند این افتخار جهانی را در حد یک زیرنویس پوشش خبری دهند؟ کاش واقع بین بودیم و افتخارات ایرانی را می‌دیدیم.
نظرات
پربازدیدترین خبرها