چه می‌کنه این زاج سفید!‌ حتما بخون!

حتما اسم زاج سفید به گوشتان خورده است! شاید هم دیده باشید. سنگهای سفیدی که شبیه سنگ نمک ولی کمی شفاف‌تر هستند. زاج خواص زیادی دارد که شاید اصلا باور نکنید!

شناسه خبر: ۳۶۹۲۸۵
چه می‌کنه این زاج سفید!‌ حتما بخون!

راهنماتو- «این سوسول‌بازیا چیه!؟ با زاج سفید درستش کن!»

حتما اسم زاج سفید به گوشتان خورده است! شاید هم دیده باشید. سنگهای سفیدی که شبیه سنگ نمک ولی شفاف‌تر هستند.

به گزارش راهنماتو، اگر اهل اسپند دود کردن باشید لابه‌لای اسپندتان شاید سنگ زاج بوده باشد. در گذشته از زاج برای کارهای زیادی استفاده می‌کردند. کم کم با پا گذاشتن به عصر مدرن هر کسی هم بلد بود سعی کرد فراموش کند تا قدیمی به حساب نیاید! ولی در روزگار فعلی باز هم برگشت به گذشته داریم و هر آنچه در قدیم مقبول بوده است با تحقیقاتی که صورت می‌گیرد دوباره به جایگاه باارزش خود می‌رسد. زاج هم یکی از آن‌هاست. اگر چیزی راجع به آن نمی‌دانید یا می‌دانید و خودتان را تا به حال به آن راه می‌زدید، این چند خط را بخوانید و از مزایای آن در زندگیتان بهره بگیرید!

زاج سفید چیست؟

اگر بخواهید علمی‌تر برایتان بگوییم یک ماده‌ی معدنی است که در طبیعت به وفور پیدا می‌شود. اما چون فراوان است نباید از مزایای آن غافل ماند! این بلورهای کریستالی برای ما و زندگی ما خیلی فایده دارند! به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:

  • ضدعفونی کننده استخر
  • قطع خونریزی بینی
  • از بین برنده بوی بد زیر بغل
  • بهبود زخم
  • درمان کننده فیبروم رحم و زخمهای واژن
  • بهبود عضلات حلق
  • تسکین دهنده دردهای عضلانی
  • از بین برنده تیرگی های بدن
  • درمان مشکلات پوستی از جمله پیسی
  • درمان ترک پا
  • دهان شویه طبیعی
  • بهبود زخم های دهانی

زاج سفید

همین چند مورد نشان می‌دهد با چه نعمتی روبه رو هستیم!‌ قطعا در آینده هم خواص بیشتری از این بلورهای سفید کشف خواهد شد!

هر کدام از این موارد که نام برده شد به تنهایی برای خودشان معضلی هستند ولی برای اینکه یاد بگیرید از زاج برای مشکلات احتمالی تان استفاده کنید چند مورد را که خیلی بیشتر کاربردی است مطرح می کنیم:

زاج و رفع بوی بد زیر بغل

تمام آدم‌ها با مشکل عرق و بوی زیر بغل دست و پنجه نرم می‌کنند! سالانه مبلغ هنگفتی صرف هزینه کردن برای مام و دئودورانت‌های زیربغل می‌شود. بعضی از محصولات جوابگوی موقتی خوبی هستند و بعضی تنها تبلیغات را پشت خود دارند و از خاصیتی بهره نبرده‌اند! شما که تمام راه‌ها را رفته‌اید این راه را هم امتحان کنید شاید برای همیشه رها شدید!

زاج را بکوبید و با خردکن یا آسیاب آن را به پودر تبدیل کنید.

۲ قاشق غذاخوری زاج را با ۸ قاشق گلاب یا آب مخلوط کنید. اجازه بدهید ۲۴ ساعت بماند و بعد از طی این مدت می توانید با نوک انگشت زیربغلتان را با زاج آغشته کنید یا اینکه با پنبه آن را به منطقه مورد نظر بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه بشویید یا اینکه با دستمال خیس آن را پاک کنید.

به مرور این نسخه‌ی طبیعی را با هیچ مام و دئودورانتی عوض نخواهید کرد!

بوی بد

زاج و درمان زخم واژن و رحم

پزشکان اعتقادی به طب سنتی ندارند. ولی کسانی که از نسخه‌های طبیعی بی ضرر استفاده کرده‌اند قطعا از مزایای آنها خیلی بهره‌ برده‌اند.

زاج را کمی تفت بدهید. بعد آن را در آسیاب یا خردکن تبدیل به پودر کنید. ۵ گرم از پودر زاج را با ۲ قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. یک اپلیکاتور از داروخانه تهیه کرده و از این مواد داخل آن قرار دهید و به اندازه سه سانت وارد واژن کنید. ۴۵ دقیقه بعد حمام کنید. مصرف پشت سر هم این ترکیب به مدت یک هفته اثرگذاری خود را نشان می‌دهد.

حتما به خاطر بسپارید که با زاج به تنهایی این کار را انجام ندهید و حتما از روغن زیتون و عسل در کنارش استفاده کنید.

در دوره قاعدگی و عفونت واژن این کار را انجام ندهید.

زاج و رفع تیرگی بدن

بعضی از نواحی بدن مثل آرنج، زیربغل، ناحیه‌ی تناسلی دچار تیرگی‌هایی می‌شود که دوستشان ندارید. پس غصه خوردن را کنار گذاشته و از این ترکیب استفاده کنید تا دیگر دغدغه‌ی تیرگی را نداشته باشید! باور نمی‌کنید؟! امتحان کنید.

۱ قاشق غذاخوری پودر زاج را با ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید. این خمیر را به مدت ۵ دقیقه روی تیرگی‌های موردنظرتان ماساژ دهید و بعد آن را بشویید. از این ترکیب می‌توانید هر روز استفاده کنید.

زاج یک سفت کننده طبیعی پوست صورت!

اگر از چین و چروک افتادن روی پوستتان می‌ترسید یا اینکه دوست ندارید شل شدن آن را به چشم ببینید، این راه را طی کنید. پشیمان نخواهید شد!

زاج را آسیاب کنید.

۱ قاشق غذاخوری پودر زاج را با ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. یک خمیر نرمی ایجاد می‌شود. آن را به صورت ماسک روی صورت بمالید. ۱۵ دقیقه که طی شد آن را بشویید.

یک ماسک خانگی ساده و ارزان شما را از کابوس افتادگی پوست صورتتان رها خواهد کرد. در مصرف آن مداومت داشته باشید!

ماسک زاج

زاج و بهبود لکه های پیسی

پیسی یکی از اختلالات پوستی است که رنگ‌دانه‌های پوست به مرور خاصیت خود را از دست می‌دهند. به جای اینکه نگران باشید زاج و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و روی نواحی مبتلا به پیسی به مدت ۲ دقیقه بمالید و بعد بشویید. این کار را هر روز انجام بدهید و بین ۴ ماه تا یک سال منتظر درمان شدن لکه‌های پیسی باشید.

زاج و کنترل خونریزی زخم

ناحیه‌ای که دچار خونریزی شده بشویید. سنگ زاج را روی بریدگی و جراحات ایجاد شده به مدت ۵ دقیقه بمالید. اجازه بدهید ۱۰ دقیقه همانطور بمانند و بعد با آب ولرم بشویید.

زاج با بستن رگ‌های خونی باعث کنترل خونریزی می‌شود.

زاج و خاصیت تنگ‌کنندگی واژن

یکی از دغدغه‌های خانم‌ها همین مساله است. واژن به دلایل مختلف از جمله چاقی، زایمان طبیعی، روابط متعدد و زیاد جنسی ممکن است شل شود. برای رفع این مشکل حتی عمل‌های جراحی متعددی هم صورت می‌گیرد، اگر نگران این مساله هستید این راه را هم امتحان کنید.

مقداری زاج را در آب بجوشانید و بعد از خنک شدن در ظرفی بزرگ بریزید و چند روز پشت سرهم به مدت یک ساعت داخل این محلول بشینید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها