راهکار هایی برای بهبود تجربه گیمینگ بر روی گوشی

شما خیلی ساده می‌توانید با چند ترفند ساده عملکرد گیمینگ گوشی خود را بالا ببرید.

شناسه خبر: ۳۶۹۳۶۵
راهکار هایی برای بهبود تجربه گیمینگ بر روی گوشی

راهنماتو - برای خیلی از ماها یک گوشی کوبایل کافیه تا بتونیم در حین حرکت خودمونو سرگرم کنیم. تقریبا میشه گفت به لطف پیشرفت تکنولوژی، ما دیگه نیازی به یک کنسول یا کامپیوتر برای اجرای بازی های مورد علاقمون نداریم. در حالی که تلفن‌های هوشمند سخت‌افزار بی‌نظیری دارن، ولی همچنان جای بهبود دارن؛ بهبود هایی که شما میتونین خیلی راحت انجام بدین. در اینجا چند نکته سریع برای بهبود عملکرد بازی‌کردن در تلفن‌هوشمندتون داریم.

افزایش نرخ تازه‌سازی یا (Refresh Rate) صفحه نمایش

به گزارش راهنماتو، بیشتر تلفن‌های هوشمندموچود در بازار قابلیت نمایش با refresh rate بالاتری از 90 هرتز، 120 هرتز و حتی برخی دستگاه‌ها تا 144 هرتز و 165 هرتز دارن. در اکثر گوشی‌ها، refresh rate صفحه نمایش معمولاً به حالت کم یا خودکار تنظیم شده است، که در این حالت تلفن به طور خودکار نرخ refresh rate رو جوری تغییر میده که بتونه در مصرف انرژی صرفه جویی کنه. برای تجربه بازی بهتر مطمئن بشین که نرخ refresh rate صفحه نمایش گوشیتون رو به بالاترین مقدار ممکن تنظیم کرده‌ باشین.

فعال کردن حالت مزاحم نشوید یا (Do Not Disturb) در هنگام بازی

خیلی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی امروزی با یک حالت مخصوص بازی همراه هستن که به کاربرا امکان کنترل بیشتری رو برای بازی می‌ده. در گوشی‌های سامسونگ، این حالت Game Launcher نام داره که با فعال‌سازی حالت اولویتیش، اعلان‌های ورودی رو مسدود کرده و به شما در تمرکز بر روی بازی کمک می‌کنه.

همچنین، اگر گوشی OnePlus دارید، همون گزینه در داخل برنامه بازی‌ها قرار داره. این برنامه‌ها به کاربران همچنین امکان مانیتور کردن فریم‌های بر ثانیه بازی، سرعت پردازنده و خیلی از اطلاعات مفید دیگه‌ای رو میده.

استفاده از شبکه وای‌فای

شبکه وای‌فای به طور معمول دارای نرم ترین و پینگ کم‌تری است، مخصوصا وقتی که مشغول بازی‌های چندنفره آنلاین مثل COD: Mobile باشین. در داخل شبکه وای‌فای، پیشنهاد می‌شود به یک شبکه 5GHz (Wi-Fi 5) یا 6GHz (Wi-Fi 6) متصل بشین تا بتونین تجربه بازی آنلاین بی‌نظیری رو داشته باشین.

شبکه وای‌فای نه تنها نرم ترین پینگ رو داره، بلکه به تلفن‌هوشمند کمک می‌کنه که تا در مقایسه با شبکه 4G LTE بتونه عمر باتری بیشتری رو در اختیار شما در هنگا بازی ارائه بده.

تنظیمات عملکرد و صرفه‌جویی در باتری رو تنظیم کنید

هرگز در حالت صرفه‌جویی باتری بازی نکنید. در واقع، همیشه از حالت عملکرد استاندارد یا بهترین حالت عملکرد موجود در دستگاه استفاده کنید تا تجربه گرافیک با کیفیت بالا و نرخ رفرش ریت بالا رو تجربه کنید. برخی از گوشی‌ها همچنین حالت Light یا سبک را ارائه می‌دن که جریان و ولتاژ رو به پردازنده کاهش می‌ده تا گوشی بتونه سر بمونه، و غیرفعال کردن همین حالت هم به دستگاه کمک می‌کنه تا تجربه بازی بهتری ارائه بده.

فعال کردن Dolby Atmos برای بازی

تعداد زیادی از بازی‌های اندرویدی از تکنولوژی صدای Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنن و فعال کردن همین ویژگی هم منجر به تجربه صدای فراگیر بهتری می‌شه. با این حال، به تناسب دستگاه، ممکنه بخواهید از هدفون‌های سازگار با این تکنولوژی استفاده کنید تا بتونین خیلی راحت در بازی های شوتر صداپا بگیرین.

استفاده از لوازم جانبی بازی‌

میدونم این قدم برای خیلی‌ها کمی پیش پا افتادست ولی همچنان بسیاری تازگی وارد عرصه بازی با گوشی های موبایل شدن و شاید از وجود بسیاری از لوازمی که در همین راستا ساخته شدن مطلع نباشن. لوازم جانبی بازی‌ مثل دسته با دکمه‌های پدال و کاورهای انگشت بازی هم می‌تونن تأثیر مثبتی در حین بازی‌کردن در تلفن‌های هوشمند داشته باشن. این لوازم جانبی ارزان قیمت نه تنها بازی‌کردن در تلفن‌های هوشمند رو لذت‌بخش‌تر می‌کنن، بلکه می‌تونن به شما مزایایی در مقابل حریفان خودتون هم قائل شن. به طور مشابه، برای بازی‌های مسابقه‌ای هم می‌تونین کنترلر بی‌سیم رو به تلفن‌های اندرویدی وصل کنید تا تجربه بازی بهتری داشته باشید.

نکات اضافی

اگر قصد دارین سطح بازیتونو بالاتر ببرین، نکات اضافی زیر می‌تونن تجربه بازی رو در تلفن‌هوشمند اندرویدیتون بهتر کنن. برای انجام این تنظیمات، باید گزینه توسعه‌دهندگان یا Dev Mode رو فعال کنین که با معایب خودش البته همراهه، بنابراین حتماً با احتیاط این تنظیمات رو اعمال کنین، چون بعضی از این‌ها می‌تونن تاثیرات زیادی روی رفتار گوشی شما داشته باشن.

فعال کردن گزینه توسعه‌دهندگان در تلفن‌های هوشمند اندرویدی

به تنظیمات(Settings) > درباره دستگاه(About Phone) بروید > روی شماره ساخت کلیک کنین و پنج بار روی آن ضربه بزنین و بعدش رمز عبور رو وارد کنید تا گزینه توسعه‌دهندگان فعال بشه. وقتی که فعال شد، از دستورالعمل‌های جداگانه زیر برای بهبود تجربه بازی‌کردن دنبال کنید.

فعال کردن/غیرفعال کردن 4x MSAA (تنظیمات مربوط به Anti Aliasing)

هرچند 4x MSAA برای بهبود عملکرد بازی طراحی شده، اما در تلفن‌های اقتصادی و میان‌رده، این‌کار دقیقاً برعکس عمل می‌کنه و غیرفعال کردن اون می‌تونه از افت فریم‌ها به ویژه در بازی‌هایی با بار گرافیکی زیاد رو جلوگیری کند. حتی اگر شما دستگاه پرچم‌داری دارین، فعال کردن این ویژگی عملکرد بازی رو بهبود می‌ده. ولی شما در دستگاه‌های اقتصادی بهتره که آن را غیرفعال کنین.

استفاده از ویژگی محدودیت فرآیند‌های پس‌زمینه (Background Process Limit)

این که بتونی فرآیندهای پس‌زمینه رو به تنهایی محدود کنی، باعث می‌شه تمام قدرت محاسباتی پردازنده و کارت گرافیک روی یک اپلیکیشن یا بازی خاص اختصاص متمرکز بشه. این قسمت به طور پیش‌فرض، به حد استانداردی تنظیم شده و "حداکثر یک فرآیند" رو انتخاب می‌کنه که تجربه گرافیک بهتری رو ارائه بده. با این حال، این می‌تونه توانایی چندکاره‌ای تلفن‌هوشمندت رو تحت تأثیر قرار بده، به این معنی که اپلیکیشن‌های پس‌زمینه غیرفعال می‌شن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها