راز تلخ نشدن آب‌لیموی تازه رو می‌دونی؟!

راههایی برای فرار از تلخ شدن آبلیمو وجود دارد که به شما کمک می‌کند یک آبلیموی تازه را برای مدتها با طعم خوب و بوی مطبوعش حفظ کنید.

شناسه خبر: ۳۶۹۳۹۶
راز تلخ نشدن آب‌لیموی تازه رو می‌دونی؟!

راهنماتو- «لیموی تازه یه چیز دیگست! امتحانش کردی؟!»

اگر تا به حال آب لیموی تازه گرفته باشید حتما می‌دانید که با آب‌لیموی شرکتی زمین تا آسمان فرق دارد. طعم و بو و ماندگاری شرکتی‌ها برای اینکه زمان بیشتری بماند با یکسری نگه‌دارنده تغییر می‌کند، و همینطور اگر آب‌لیموی تازه را بگیرید اگر راه مراقبت از آن را بلد نباشید سریع تلخ می‌شود و ممکن است دیگر نتوانید از آن استفاده کنید.

پس چه باید کرد؟

به گزارش راهنماتو، چند راهکار در اینجا مطرح می‌کنیم که مطمئن هستیم اگر آنها را به کار ببرید پشیمان نخواهید شد! راههایی برای فرار از تلخ شدن آبلیمو وجود دارد که به شما کمک می‌کند یک آبلیموی تازه را برای مدتها با طعم خوب و بوی مطبوعش حفظ کنید.

  • اگر لیمو تهیه کردید تا از آن آب‌لیمو بگیرید دو روز دست نگه دارید! اجازه بدهید لیموها در فضای آزاد خانه بماند و گازی که در پوست لیمو وجود دارد و باعث تلخی است کم بشود.
  • اگر فرصت نداشتید که دو روز زمان بدهید و لیموها را در منزل یا توسط دستگاه‌های داخل مغازه‌ها آبلیموگیری کردید در این مرحله سعی کنید در ظرف آب‌لیموها را به مدت یک روز باز بگذارید تا گاز خارج شود.
  • در ظرف آب لیمو یک تا دو عدد هویج درسته (بنا به میزان آب‌لیمو) بیندازید این کار باعث می‌شود تلخ نشود.

آبلیموی تازه

  • آب‌لیموها را در ظرف شیشه‌ای نگهداری کنید. از ظروف پلاستیکی استفاده نکنید.
  • آبلیموها را از صافی رد کنید. دست نگه دارید! تفاله‌های لیمو را دور نریزید! این میوه هزار و یک خاصیت دارد! حتی از تفاله‌ی آن هم نمی‌شود گذشت! هسته‌ها را از تفاله جدا کنید و در ظرفی پخش کنید تا خشک شود و بعد آنها را آسیاب کنید. می‌توانید در غذاهایی که نیاز به طعم لیمو دارد (تقریبا تمام خورش‌های ایرانی) استفاده کنید.
  • از تفاله‌ها در قالب یخ بریزید و توی فریزر نگهداری کنید. داخل شربت یا دمنوش بریزید و لذتش را ببرید!
  • حتی برای تمیزکاری هم می‌توانید از آن استفاده کنید! مقداری از تفاله‌ها را با کمی نمک مخلوط کنید و از قدرت تمیزکنندگی آن تعجب‌زده بشوید. برای سینک آشپزخانه یا ظروف مسی فوق‌العاده مناسب است.

پس لیمو را با احترام بخرید و استفاده کنید که تمام قسمت‌های آن نعمت است!

نظرات
پربازدیدترین خبرها