استودیو سازنده The Callisto Protocol کارکنانش را اخراج می کند

سازنده بازی The Callisto Protocol، تنها دو ماه پس از انتشار اولین و آخرین بسته‌الحاقی داستانی بازی، ۳۲ نفر از کارکنانش رو اخراج کرده است.

شناسه خبر: ۳۶۷۸۱۹
استودیو سازنده The Callisto Protocol کارکنانش را اخراج می کند

راهنماتو -خبر ناراحت‌کننده‌ای دارم براتون! استودیو Striking Distance Studios که سازنده بازی The Callisto Protocol بوده، تنها دو ماه پس از انتشار اولین و آخرین بسته‌الحاقی داستانی بازی، 32 نفر از کارکنانش رو اخراج کرده .

به گزارش راهنماتو، اخراج کارکنان اول با گزارش‌های مختلفی از کارکنان آغاز شد و بعداً شرکت مادر Striking Distance ، یعنی Krafton ، تایید کرد که به کل، 32 نفر از کارمندان اخراج شدن. این تعداد در مقابل تعداد نفرات شاغل حاضر در این استودیو که به 144 نفر میرسه، واقعا تعداد کمی نیست.

Krafton گفت: "استودیوهای Striking Distance و Krafton تغییرات استراتژیکی را اجرا کردن که اولویت‌های استودیو را بتونن بازتعریف کنن تا پروژه‌های فعلی و آینده را برای موفقیت بیشتر بهینه کنند. متأسفانه این تغییرات باعث اخراج 32 نفر از کارکنان شد. باعث افتخار ماست که با این عوامل تجربه کاری داشتیم و با ارائه خدمات کمکی به کاریابی تلاش به کمک آن ها برای راحت کردن شرایط در این وضعیت دشوار برای آنها هستیم."

این اخراج‌ها کمتر از یک سال پس از انتشار اولین بازی Striking Distance ، یعنی The Callisto Protocol ، اتفاق افتاده. این بازی یک بازی ترسناک و بقا مانند Dead Space بوده و در دسامبر 2022 عرضه شد و تا حد زیادی نظرات خوبی رو تونست به خودش جلب کنه. اما مشکلات عملکرد در روز عرضه باعث شد که بازخوردهای منفی از طریق Steam دریافت کنه. هرچند که مشکلات به سرعت برطرف شدن، اما هنوز The Callisto Protocol با یک امتیاز Mixed در میان تقریباً 24,000 نقد همچنان مواجه است .

اما مشکل بزرگتر بازی، فروش‌های آن بوده. در ژانویه، کمپانی ناشر Krafton توقعات خود را به طور چشمگیری از این بازی پایین آورد، این شرکت تعداد پفروش پیش بینی شده از 5 میلیون به ققط 2 میلیون نسخه کاهش دادن و توضیح دادن که حتی دست‌یافتن به این رقم پایین‌تر هم اونقد آسون قرار نیس. البته دو میلیون نسخه فروخته شده به نظر یک فیلم پرفروش می‌آید، اما Krafton در آن زمان گفته بود که بیش از 161 میلیون دلار را برای توسعه The Callisto Protocol در طی سه سال گذشته هزینه کردن و برای جبران چنین سرمایه‌گذاری‌هایی به بیش از چند میلیون نسخه فروش رفته نیاز دارن .

احتمالاً آخرین روزنه امیدی که ممکن بود کمکی به این بازی بکنه، عرضه بسته الحاقی The Callisto Protocol با نام Final Transmission بود که در ژوئن منتشر شد. این بسته الحاقی هم امتیاز Mixed در میان کاربرای Steam رو داره و برجسته‌ترین نکته اینه که تعداد واقعی نقدها به مراتب کمتر از بازی اصلی است. در حال حاضر، فقط 500 نقد توسط کاربرا از این بسته الحاقی نوشته شده .

در پایان میشه گفت که خبر ناراحت‌کننده‌ای بود. امیدوارم که در آینده استودیو Striking Distance Studios از مشکلات عبور کنه و بازی‌های موفقی رو بتونه عرضه کنه. همچنین این اتفاقات برای تمام کارکنانی که اخراج شدند بسیار ناگوار بوده و امیدوارم که با پشتوانه‌های مالی و حمایت مناسب مواجه شوند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها