تفاوت نسخه بتای GTA Online با نسخه رسمی عرضه شده

به نظر می‌رسد که تاخیر چندماهه‌ی GTA Online باعث تغییرات زیادی در ساختار این بازی شده بود.

شناسه خبر: ۳۶۷۹۶۲
تفاوت نسخه بتای GTA Online با نسخه رسمی عرضه شده

راهنماتو - این واقعاً جالبه که یکی از طرفدارهای کنجکاو تونسته به روشی نحوه‌ی بازی کردن نسخه‌ی بتا و هرگز عرضه‌نشده Grand Theft Auto Online که تقریباً ده سال پیش ساخته شده بود، رو کشف کرده. این نسخه اولیه از GTA Online در واقع همیشه بخشی از نسخه‌ی GTA 5 اولیه بوده، اما هیچ‌وقت به صورت رسمی عرضه نشده بود .

به گزارش راهنماتو، این طرفدار از طریق آزمایشاتی با استفاده از شبیه‌ساز Xbox 360 به نام Xenia ، که قبلا تونسته بود عملکرد بازی Red Dead Redemption رو به شدت بهبود می‌بخشه، روشی رو پیدا کرده که با شبیه سازی شرایط هنگام عرضه GTA 5، می‌تونه به حالت چندنفره آنلاین وارد بشه. این کشف باعث تعجب یکی از اعضای GTA Forums به اسم BakeWithMe1000 شده، که سریعاً به بررسی این نسخه‌ی بتا و هرگز عرضه‌نشده‌ی GTA Online پرداخته تا با نسخه‌ی نهایی بازی مقایسه کنه .

اگرچه نسخه‌ی بتا کشف شده از GTA Online به دلیل وجود چندین مکانیزم ناقص و با مشکل، تقریباً بازی‌پذیر نیست، اما همچنان ویژگی‌هایی داره که اصلا در نسخه‌ی نهایی بازی عرضه نشدن. یکی از این ویژگی‌ها، صفحه‌ی Wasted با جزییاتی هست که نشون می‌ده با چه اسلحه‌ای بازیکن کشته شده و جایی که مورد اصابت گلوله قرار گرفتن و باعث مرگش شدن رو هم نشئن می‌ده. همچنین، وجود محموله‌های "کارتن‌های ویژه" در بازی هست که به نظر می‌آید هدف و محتوای این محموله‌ها مشخص نیست. علاوه بر این، رابط کاربری GTA Online به شدت متفاوت به نظر می‌رسه و در نسخه‌ی بتا بازی، امکان تماس با Edgar Carlos ، Al Carter یا Lamar برای "پشتیبانی" (که تقریبا به زبون ساده میشه همون آمار صدا کردن خودمون) وجود داشته . این نسخه GTA Online از اول قرار بود که در کنار GTA 5 عرضه بشه ولی بنا به دلایلی که هیچ وقت در موردش صحبت نشد؛ به اکتبر سال 2013 تاخیر خورد. البته این قسمت آنلاین از اول چنگی به دل نمیزد ولی راسکتار تونست با پشتیبانی بی وقفه‌ای که از این حالت داشت، اون رو به پردرآمد ترین بخش بازی Grand Theft Auto 5 تبدیل کنه.

یک تفاوت قابل توجه دیگه بین GTA Online و نسخه‌ی بتایی که کشف‌شده، تعداد اسلات‌های کاراکتر است. نسخه‌ی بتا قابلیت پنج اسلات کاراکتر رو داشته، در حالی که نسخه‌ی نهایی تنها دو اسلات داره. برخی از طرفدارا ناراحت هستند که Rockstar هرگز اسلات‌های بیشتری برای ایجاد شخصیت در بازی اضافه نکرده، به ویژه وقتی که تعداد زیادی از ویژگی‌های بی‌اهمیت هم در طول سال‌ها به GTA Online اضافه شدن

شما میتونین برای مقایسه خودتون به تماشای این ویدیو که بر روی یوتیوب آپلود شده مراجعه کنین .

نظرات
پربازدیدترین خبرها