نگاهی به موتور Northlight و توسعه Alan Wake ۲

این استودیوی فنلاندی توانسته با توسعه موتور گرافیکی ساخت خود دست به توسعه زیباترین بازی های تاریخ بزند.

شناسه خبر: ۳۶۸۰۲۲
نگاهی به موتور Northlight و توسعه Alan Wake 2

راهنماتو- بالاخره Remedy بعد از گذشت بیشتر از 10 سال اعلام کرد که قراره نسخه دوم Alan Wake رو عرضه کنن در همین حین Remedy Entertainment تایید کرده که برای ساخت این نسخه جدید از بازی از موتور بازی داخلی خودش با اسم Northlight استفاده می‌کنه تا از جنبه‌های بصری و اتمسفر نسخه اول بازی بهره ببره و همچنین بتونه ترسناک‌تر و واقعی تر به نظر برسه.

به گزارش راهنماتو، طرفدارای Alan Wake همیشه امیدوار بودن که روزی بتونن یه نسخه دنباله‌ای برای Alan Wake رو بازی کنن، و این امید و هیجان وقتی سر به فلک کشید که رمدی اعلام کرد که دو بازی Control و Alan Wake در دنیای مشترکی به سر می‌برن؛ حتی در بسته الحاقی AWE خود الن ویک وارد دنیای کنترل شد و این امید رو دل طرفدارای این سری زنده کرد که بله یه روزی میرسه که این نویسنده محبوب داستان های جنایی به دنیای بازی های ویدیویی برمیگرده.

برخلاف برخی از موتورهای دیگر بازی، Northlight موتور بازی داخلی اختصاصی و ساخته شده توسط خود استودیو Remedy هست و برای اولین بار در بازی ترکیبی سریال/بازی Quantum Break استفاده شد. قبل از اون، Remedy از موتورهای اختصاصی دیگه‌ای برای بازی‌های خود مثل Max Payne و Alan Wake استفاده می‌کرد. به همین دلیل میشه این تغییر موتور برای Alan Wake 2 رو اتفاقی مهم در توسعه این بازی دونست. با این حال، با توجه به تریلرهایی که از Alan Wake 2 منتشر شده، به نظر می‌رسه که موتور بازی Northlight قادر به ارائه تجربه بصری سینمایی‌ایه که Remedy به خاطر اون شناخته میشه، همچنین توانایی این رو داره که اون داستان سرایی تاریکی که بازی داره به زیبایی به تصویر بکشه.

واقعیت اینه که استفاده از موتور بازی Northlight در Alan Wake 2 ، در جواب به تجربه‌های Remedy در ساخت نسخه اول Alan Wake است. در هنگام ساخت نسخه اول Alan Wake ، Remedy تلاش می‌کرد تا تمرکز زیادی رو بر روی داستان نشان داشته باشه که در فرمت تلویزیونی Alan Wake به تصویر کشیده شده بود، اما مشکلات فنی باعث محدودیت‌هایی در توانایی روایت داستان می‌شدن. این محدودیت‌ها در طول زمان باعث شد که Remedy نسخه آزمایشی Alan Wake 2 را به علت عملکرد پایین و محدود کننده موتور استفاده شده، تصمیم گرفتن توسعه بازی رو متوقف کنن و تلاش کنن که موتوری که توسط این استودیو ساخته شده رو تا حدی بهبود بدن که جواب گوی نیاز هاشون برای Alan Wake 2 باشه؛ اگر متوجه شده باشین، میبینین که با مرور زمان و عرضه بازی های Quantum Break وControl این موتور بالغ تر شده و میتونه جلوه های بصری که برای روایت داستان ازش استفاده میشه رو به تصویر بکشه.

علت توسعه این موتور از اول این بود که این استودیو برای Alan Wake 1 با مشکلات زیادی روبرو بود و چندین بار هم بازی به طور کلی دستخوش تغییراتی شد. با تاکید قوی بر انیمیشن های حرکتی، موتور بازی Northlight یک سیستم رندرفیزیکی مبتنی بر فیزیک هستش که از تکنولوژی های روز این صنعت مثل Ray-Tracing و غیره در مقیاس بزرگ پشتیبانی می‌کنه. همچنین این موتور میتونه حالات چهره و انیمیشین های مربوط به حرکت زیادی رو به نشون بده و در عین حال بتونه محیط های بزرگ و قابل تعامل و تخریب پذیری بالایی رو رندر کنه؛ چیزی که به نوبه زیاد در Control دیدیم، بنابراین پس از نمایش قدرت و قابلیت های اون در Quantum Break و Control ، خودش رو پابت کرده که میتونه بهترین گزینه برای رسیدن به انتظارات Remedy برای روایت داستان نسخه دوم Alan Wake باشه.

طرفدارای این سری و این استودیو همچنین از اینکه تریلرهایی که از این عنوان منتشر شده؛ مطمئن هستن که این نسخه میتونه شاید به بهترین بازی که Remedy تابحال عرضه کرده تبدیل بشه. به عبارتی میشه گفت که تحولی که استفاده از این موتور باعث شد؛ دقیقا مثل زمانی بود که Resident Evil 7 از موتور جدید RE Engine استفاده کرد و نشون داد که موتور جدید Capcom چقد بهینه و عالی در به تصویر کشیدن این بازی های عمل کرد. به شخصه امیدوارم که Northlight کلید موفقیت Alan Wake 2 به عنوان تجربه‌ی سینمایی بعدی Remedy باشه .

قراره که بازی Alan Wake 2 در 17 اکتبر 2023 بر روی کامپیوترهای شخصی (PC) ، پلی‌استیشن 5 (PS5) و Xbox Series X/S عرضه بشه . البته این عرضه فقط محدود به نسخه های دیجیتالی هستش و قرار نیست نسخه فیزیکی برای این بازی وجود داشته باشه؛ البته این استودیو دلیل این کار رو پایین نگه داشتن هزینه تولید توجیه کرده. البته همونطور که قبلا به این خبر پرداختیم؛ شرکت THQ Nordic اعلام کرد که حاضر به همکاری با این استودیو برای عرضه نسخه های فیزیکی این بازی هستن ولی تا الان خبر رسمی مبنی بر این همکاری نرسیده.

نظرات
پربازدیدترین خبرها