آمار جدید از فروش سری بازی های Metal Gear Solid

کونامی آمار جدیدی را از فروش یکی از محبوب ترین فرنچایز های خودش را اعلام کرد.

شناسه خبر: ۳۶۸۰۳۸
آمار جدید از فروش سری بازی های Metal Gear Solid

راهنماتو - کونامی اخیراً یک بروزرسانی شرکتی درباره بخش سرگرمی دیجیتال خودش منتشر کرده که انتظار می‌ره خیلی خشک و بی‌روح باشه دقیقا جوری که اونا با فرنچایز هایی که در اختیار خودشون دارن، رفتار میکنن. به نظر این شرکت مثلا داره "تجربیات کاربری جدیدی ایجاد می‌کنه" و "تمرکز روی گسترش و شبیه سازی های ورزشی دارد" خلاسه حرفایی که همیشه تو جلسات حوصله سربر مالی میزنن.ولی خب یک نکته جالب اینجا وجود داره اونم اینه که از زمان انتشار اولین نسخه سری بازی‌های Metal Gear در جولای 1987، مجموع کلی فروش این سری به 60 میلیون نسخه رسیده .

به گزارش راهنماتو، این عدد مربوط به پایان ماه جون امساله. در سپتامبر 2022 وقتی کونامی آخرین بار فروش‌ها رو شمرده بود، تعداد کل فروش‌ سری متال گیر به 59.3 میلیون نسخه رسیده بود. این یعنی این که با وجود اینکه از سال 2018، که آخرین بازی این سری، Metal Gear: Survive منتشر شد و تحسین چندانی هم به همراه نداشت، باز هم تونسته در 9 ماه گذشته 700,000 نسخه فروش داشته باشه .

همین تعداد بالای فروش این سری با اینکه خیلی وقته بازی جدیدی از این سری منتشر نشده (Metal Gear Survive بازی حساب نمیشه) باعث شده که کونامی همچنان بدون کوجیما اهمیت زیادی برای این فرنچایز قائل باشه. مجموعه Metal Gear Solid Master Collection Vol. 1 در حال حاضر قرار شده که در تاریخ 24 اکتبر امسال منتشر بشه و حتی در این مجموعه بازی Metal Gear 2: Snake's Revenge که خالق این سری، خود کوجیما به شدت ازش متنفره (یکم تاریخچه مربوط به این سری) هم جزو این باندل باشه.

این مجموعه شامل بازی‌های Metal Gear ، Metal Gear 2: Solid Snake ، Metal Gear Solid ( شامل مأموریت‌های وی‌آر/مأموریت‌های ویژه ) ، Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty ( نسخه مجموعه HD) ، Metal Gear Solid 3: Snake Eater ( نسخه مجموعه HD) ، Metal Gear ( نسخه NES) و Snake's Revenge است و شامل مواد اضافی از قبیل آرت بوک ها، موسیقی و غیره می‌شه .

کونامی همچنین توضیح داده که "پشتیبانی از بازی با کیبورد و موس" در هر صفحه Steam برای مجموعه Master Collection وجود نداره، اما باید منتظر بمونیم ببینیم آیا این ادعا برای همه بازی‌های این مجموعه صدق می‌کنه یا نه. آخه در دو بازی که از این سری بر روی استیم منتشر شد؛ شما میتونستید از ماوس و کیبورد استفاده کنید.

به نظر می‌رسه که Master Collection Vol. 2 هم بعد از عرضه قسمت اول این مجموعه عرضه بشه و به‌نظر می‌رسه نسخه PC بازی Metal Gear Solid 4 هم به نظر من بهترین نسخه این سریه بالاخره از زندان PS3 آزاد میشه و بقیه بدون نیاز به PS3 میتونن بازیش کنن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها