راهنماتو - به نسخه 2.0 بازی محبوب چندنفره تیراندازی اول شخص BattleBit Remastered خوش اومدین! این به روزرسانی یک سری اصلاحات، تنظیمات و تغییرات جدید به همراه داره که باعث میشه این بازی شوتر اول شخص به اوج جذابیت خودش برسه و جلوهای بیشتری از BattleBit 2.0 رو به نمایش برای طرفدارای خودش بزاره.
به گزارش راهنماتو، از جمله نکات مهمی که توسط توسعهدهندگان برجسته شدن، اینه که دیگه کلاس Medic، به عنوان یه سری تایتان که خیلی راحت میتونن از هر درگیری جون سالم به در ببرن نیستن. توسعهدهندگان میگویند که واضح بود که "Medic تنها کلاسی بود که قادر به ادامه مبارزه پس از یک نبرد بود"، در حالی که کلاسهای دیگر نمیتونن به اندازه اونها بعد از اولین درگیری زنده بمونن. برای رفع این مشکل، حالا هر کلاس میتونه با خودش بانداژ داشته باشه و خودشو میتونه هیل کنه، تقریبا جوری که قبلا در Battlefield 5 دیده بودیم، در حالی که تنها کلاس Medic میتونه بقیه رو هیل کنه.
نقشه District نیز بازسازی و نقشه Wine Paradise نیز گسترش یافته و بزرگتر شده، که به شما تنوع بیشتری در انتخاب نقاط درگیری با تیم حریف رو میده. علاوه بر این، رنج اسلحه Vector اکنون از 10 متر به جای 50 متر آغاز میشود، که باعث شده با توجه به فایرریت بالای این اسلحه تبدیل به انتخاب خوبی برای فواصل نزدیک بشه.
آخرین به روزرسانی 2.0 همچنین API کامییونیتی سرور رو اضافه میکنه و قفل خودکار اسکواد را از بین میبره، همچنین منحنی پیشرفت بازی، کلاسها و حالت CTF آن را تنظیم میکند.
از دید من، تمامی این تغییرات برای بهبود تجربه این بازی اساسی هستن، اما باید ببینیم چگونه بازیکنهای این بازی با این تغییرات سازگار میشوند. در حال حاضر، در زیر لیست کامل نکات به روزرسانی 2.0 BattleBit Remastered آورده شده است:
رابط کاربری/تجربه کاربری عمومی
- بازی دیگر به طور خودکار اسکوادها را قفل نخواهد کرد زمانی که یک عضو گروه اسکوادی را برای پیوستن به گروه خود رزرو کند. در عوض، یک غیرعضوی مجبور به تغییر اسکواد (با نقش خود) میشود اگر اسکواد پارتی رزرو شده پر باشد در حالی که یک عضو گروه در حال پیوستن به سرور است.
- تشخیص بهتر از بازیکنان در حال بانداژ/ریوایو.
- رفع خطایی که زمانی اتفاق میافتاد که زمانی که بازیکن در حالی که ساکت ایستادهاست و مشتری شیء آنها برای اولین بار بارگیری میشود تا زمانی که حرکت کنند - رفع شده است.
- زمانی که بازیکن به ماین/C4/claymore شلیک میکند، شلیک کننده مسئولیت انفجار را به خود میگیره، مانند اینکه او شیء را مستقر کرده باشد. قبلاً مالکیت همچنان با شخصیتی میماند که ماین/C4/claymore را نصب کرده، حتی زمانی که کسی دیگر به آن شلیک کند. این باعث شده بود که شلیک به ماین/کلیمور خودی ممکن بود آنها را بکشد.
- بازیکنان دیگر قادر به قرار دادن ماین/کلیمور زیر آب نیستند.
بهبودهای پیشرفت/امتیاز
- منحنی پیشرفت پس از سطح 15 به منظور حفظ زمانی یکسان برای رسیدن به سطح بالاتر، به طور طبیعی کمتر خواهد شد. این به منظور کاهش نیاز به وقت و امتیازات XP برای رسیدن به سطح 200 به طور متوسط انجام شده است.
- وقتی وسایل نقلیه حملونقل/قایقها خالی هستند، دیگر امتیازاتی هنگامی که تخریب شوند نخواهند داد.
- نابودی سی4/ماین/کلیمور دشمن، نشانگر ضربهای را ایجاد کرده و امتیازات اضافی XP را به همراه دارد.
ائتلافها (Clans)
- ثبت کلن با نیازمندی حداقل Prestige 1 آغاز میشود.
- دعوتنامههای کلن ها پس از استفاده از آنها از لیست دعوتنامههای کلن حذف میشود.
- مشکل اینجاست که محدودیت 100 دعوت به کلن شامل دعوتنامههای منقضی شده نیز میشود - رفع شده است.
خوددرمانی یکپارچه
- بعد از تحقیقات طولانی، مشخص شد که Medic تنها کلاسی هست که میتونه بیشتز از یک گان فایت دووم بیاره. کلاسهای دیگر نمیتونن به اندازه Medic ها در گان فایت ها دووم بیارن. در نتیجه، ساخت کلاسهای دیگر بسیار ناخوشایند میشه، به عنوان پاسخ، تغییر زیر اجرا شده:
- بانداژها حالا حتی در صورت خونریزی، هیل کردن رو اعمال میکنن و برای هر بانداژ مصرفی +40 امتیاز سلامتی (HP) به کلاسها اضافه میشه. این تغییر به تمام کلاسها اعمال میشود.
- شما نمیتوانید با استفاده از بانداژ دیگران را بهبود دهید، وضعیت آن همانند قبل خواهد بود، شما فقط میتوانید خونریزی را متوقف کنید یا احیا کنید، اما آنها را بهبود نخواهید داد، تنها Medic قادر به بهبود دیگر بازیکنان با وسیله Medkit خود هستند.
تنظیمات کلاسها
کلاس Assualt
- دسترسی به زرههای نظامی.
- دسترسی به انواع اسلحه Personal Defense Weapon و Designated Marksman Rifle: Honey Badger - Groza - P90 - AsVal - MK20 - M110 - MK14 - SVD.
کلاس Engineer و Support
- سیم خاردار های جدیدی برای استفاده اضافه شدن
کلاس Engineer
- بونوس XP 2.5 برابری برای نابودی وسایل نقلیه
XP با بونوس Engineer:
وسایل نقلیه حملونقل: 1000xp
APC: 2000xp
تانک: 4000xp
هلیکوپتر: 4000xp
قایق: 1000xp
کلاسهای دیگر
وسایل نقلیه حملونقل: 400xp
APC: 800xp
تانک: 1600xp
هلیکوپتر: 1600xp
قایق: 400xp
بالانس اسلحه ها
- اتچمنت های اسلحه ها بر روی سرعت بازیکن تأثیری نخواهند داشت - رفع شده است.
- ضربه نشانه گیری/لرزش چشمک به طور نمایی بر اساس آسیب وارده، به جای اینکه پیستول در پا و تفنگ تکتیره در سینه تأثیر یکسانی داشته باشند، به صورت نمایی کاهش مییابد.
Kriss Vector
- آسیب هر گلوله به 22
- برد اسلحه حداقل 10 متری، به جای 50 متر.
- خشاب این اسلحه حالا 36 گلوله دارد، به جای 40 گلوله.
ACR
- زمان نشونه گرفتن ACR از 0.25 ثانیه به 0.21 ثانیه کاهش یافته است.
- سرعت دویدن بازیکن با ACR از 1.01 به 1.05 برابر شده است.
- کنترل ACR از 100٪ به 105٪ افزایش یافته است.
- آسیب گلوله های ACR از 25 به 27 افزایش یافته است.
AK5C
- آسیب گلوله های AK5C از 30 به 34 افزایش یافته است.
- ریکویل عمودی AK5C از 1.4 به 1.6 افزایش یافته است.
- ریکویل افقی AK5C از 1.2 به 1.4 افزایش یافته است.
- ضربه اولین شلیک AK5C از 1.5 به 1.0 کاهش یافته است.
- سرعت خشاب عوض کردن AK5C به میزان 12.5٪ افزایش یافته است.
SG550
- اندازه آتش هنگام شلیک SG550 از 100٪ به 85٪ کاهش یافته است.
وسایل نقلیه
- قایق RCB90 اضافه شده است.
- نابودی وسایل نقلیه دشمن مقادیر متفاوت XP را بر اساس نوع دارد
- تشخیص بهتر بازیکنان برای کشتن با وسیله نقلیه
- آسیب توپچه Littlebird به وسایل نقلیه سبک از 2 به 4 افزایش یافته است
- APC از پشت دو برابر آسیب میبیند
- تانکها و APCها - بعد از شلیک، زمان بازیابی تجهیزات دوباره به 60 ثانیه بازنشانی میشود تا از بازیکنانی که تامین میکنند و همزمان شلیک میکنند، جلوگیری شود.
- وقتی بازیکنان برای تعمیر به پایگاه برگشت میکنند، راننده/خلبان نیز بهبود پیدا خواهند کرد. خروج از وسیله نقلیه دیگر ضروری نخواهد بود، که باید تعداد موارد دزدی وسیله نقلیه را کاهش دهد.
- هلیکوپتر در هنگام لگ به خود آسیب نمی زند
- تلفات هنگام کنترل هلیکوپتر به وسیله نقلیه ندیگر در هنگام تاخیر بازی (به عنوان مثال، باز کردن تابلوی امتیاز) - رفع شده است.
- بازیکن نمیتواند صفحه خون را هنگامی که در داخل برخی از وسایل نقلیه قرار دارد، ببیند - رفع شده است.
نقشهها
- اضافه کردن ریوورک مپ District
- Wine Paradise - بازسازی + گسترش به منظور پشتیبانی از حالت CONQ 254p
- جزایر چندگانه - CONQ Ultra دوبرار کوپک تر شد تا تا زمانی که گزینههای بیشتری برای حرکت برای بازیکنان وجود داشته باشد
- جزایر چندگانه - Rush 32v32 افزوده شد. مرکز جدید POI در شرق از مرکز نقشه اضافه شده است تا از چیدمان Rush بهره ببرد.
- Wakistan - نقطه F به شرق با فاصله 222 متر منتقل شده و راههای اضافی برای ورود به مرکز نقشه ایجاد شدهاند.
- Tensatown - موقعیت سایلوی بلوک RUSH برای تیم دفاعکننده جابهجا شده تا از اسپاون کمپینگ جلوگیری شود.
- Salt - برطرف کردن مشکلی که باعث ناتوانی در اسپان شدن روی هدف B میشود
- بهینهسازی بیشتر GPU در مدلهای سهبعدی اشیاء در هر نقشه
- Salhan - یک نقطه OP ترک در سمت آمریکا حذف شده و برخی از دیوارهای hesco به خط جاده بلند افزوده شدهاند.
- Salhan - تانکها حذف شدهاند تا موقعیت آسیب به تانکها تصحیح شود و نتوانند بر روی صخرهها بپرند.
- آجرها زمانی که دیوارها نابود میشوند اسپاون نمیشوند.
کیفیت حالت CTF (Capture The Flag)
- District و ساندی سانست حالا از حالت CTF پشتیبانی میکنند
- مناطق امنی برای تیمها افزوده شده است.
- جا به جایی پرچم دشمن به پایگاه دشمن دیگر اتفاق نمیفته ، به جای آن کنار مرز منطقه امن منتقل میشه.
- هنگامی که حامل پرچم در حین شنا کشته میشود، بازیکنان نمیتوانند دوباره پرچم را تصرف کنند - رفع شده است.
- اهداف موفق دریافت امتیازات اضافی خواهند داد.
- کشتن حامل پرچم دشمن پاداش اضافی خواهد داشت.
API سرور کامیونیتی
- هسته API سرور کامیونیتی تکمیل شده .
- سرورهای کامیونیتی، قابلیت تنظیم چرخش نقشه، چرخش حالت بازی (برای ادمین ها) رو دارند.
- گزینه سرور برای میزبانی حالت ایمن ساختمانی (Voxel Mode) برای سرورهای جامعه اضافه شده است.
- خواندن/ذخیره آمار.
- کنترل نقشهای بازیکن اضافه شده (اگر میخواهید نقشها را برای تیم/اسکواد محدود کنید یا قصد دیگری داشته باشید)
- دسترسی خواندن از آمارهای رسمی، مدیر میتواند تصمیم بگیرد که آیا آمار را نادیده بگیرد، جایگزین کند یا استفاده کند.
- توانایی مدیریت اسلحه، ضمائم، پوستها، موقعیت شروع، زرههای بازیکن اضافه شده.
- مدیر نیز زمانی که یک بازیکن گزارش دیگری را در سرور خود گزارش کند، بازخورد خواهد گرفت.
- بازخورد زمانی که بازیکن زنده/مرده است و دسترسی به اینکه آیا آنها زنده هستند یا نه.
- ترمیم API کلاینت اصلاح شده API در هنگام عدم پاسخ .