قابلیت های مخفی PS۴ که حتما باید امتحانشون کنین

سونی با عرضه کنسول Play Station ۴ تونست جایزه بهترین کنسولنسل هشتم رو از آن خودش بکنه.

شناسه خبر: ۳۸۰۶۰۰
قابلیت های مخفی PS4 که حتما باید امتحانشون کنین

راهنماتو- میشه گفت در نسل هشتم کنسول که از سال 2013 شروع شد، سونی خیلی راحت بر خلاف نسل قبلش تونست مایکروسافت رو در همون سال های اول اون نسل شکست بده و کنسول برتر بازار باشه. این موفقیت برای سونی کافی نبود و طی سال های بعدش هم با پشتیبانی قوی‌ای که از کنسولش داشت؛ تونست رضایت کامل طرفدارای خودشو جلب کنه. حالا به عنوان بخشی از پشتیبانی که از PS4 داشت، قابلیت هایی هم به این کنسول اضافه شد که خیلی‌ها در موردشون نمیدونن.

به گزارش راهنماتو ، ما قراره در این مقاله به این قابلیت های مخفی این کنسول دوست داشتنی بپردازیم و بعضیاشونو بهتون معرفی کنیم.

1.با حرکت دسته یا گوشیتون سریعتر تایپ کنین :

ps4type

فک نکنم کسی مخالف این حرف باشه که تایپ کردن اونم با دسته میتونه خیلی حوصله‌بر و رو اعصاب باشه، اما روی PS4 دو تا راه وجود داره که می‌تونه به شما کمک کنه. وقتی که صفحه کلید PS4 روی صفحه ظاهر میشه، دکمه R3 رو به پایین فشار بدید تا سنسور حرکتی دسته فعال بشه. این به شما اجازه میده که با استفاده از حرکت دسته DualShock 4 مثل دسته Wii Remote بازی کنید.

همچنین می‌تونید از برنامه PlayStation استفاده کنید. برای این کار، برنامه رو از App Store برای iPhone یا از Google Play برای Android دانلود کنید، به حساب PlayStation خودتون وارد بشین و بعد به Settings > PlayStation App Connection Settings در PS4 برید. دستورالعمل‌ها رو دنبال کنید و در برنامه گزینه دوم رو فعال کنین تا بتونید روی کنسول تایپ کنید و کنترل‌های دیگه‌ای هم داشته باشید.

2. بازی های PS4 رو روی سیستم ویندوز یا مکتون استریم کنین:

ps4stream

اگر با یکی که خیلی از تلویزیون استفاده میکنه زندگی می‌کنین، دیگه نگران مذاکره برای بازی کردن نباشید. می‌تونید بازی‌هارو مستقیماً از PS4 به هر Mac یا ویندوز PC استریم کنید. فقط کافیه نرم‌افزار Remote Play شرکت Sony رو نصب کنین و دسته کنترل DualShock 4 رو با یه کابل USB یا با دانگل بی‌سیم که Sony عرضه کرده به کامپیوترتون وصل کنید. مطمئن بشید که هر دو کامپیوتر و PS4 توی یه شبکه Wi-Fi هستن، بعدش می‌تونید شروع به پخش بازی کنید. این کار خیلی راحت‌تر و ساده‌تر از چیزیه که فکر می‌کنید.

3. دوستاتون رو روی PSN مدیریت کنین:

اگر یه گروه همیشگی دارین که باهاشون چت می‌کنید و بازی می‌کنید، می‌تونید فرآیند ایجاد گروه چت رو با ایجاد لیستی از دوستاتون ساده‌تر کنید. برید به قسمت Friends > Add Favorite Group موردعلاقه و دوستانی رو که می‌خواید بهش اضافه کنید انتخاب کنید. بار دیگه که می‌خواین گروه چت ایجاد کنید، می‌تونید همه‌شون رو یکجا انتخاب کنید. برای چت مکررتر هم می‌تونید برنامه PS Messages رو از App Store برای Android یا از Google Play برای iPhone دانلود کنید. عملاً این مثل یه پیام‌رسان برای PS4 هست.

اگر می‌خواید به دوستاتون به یه روش کمی عجیب نظارت کنید، همون کارمیکنید. برید به تنظیمات > اعلان‌ها > اعلان وقتی دوستان آنلاین میشوند و دوستان خودتون رو انتخاب کنید.

واسه پنهان موندن از دنیا هم راه‌هایی وجود داره. ساده‌ترین راه اینه که وقتی روی صفحه ورود هستید، دکمه Options رو بزنید. این به شما اجازه می‌دهد با وضعیت "آفلاین" وارد شوید تا کارهایتون خصوصی‌تر بمونه. همچنین توی تنظیمات حریم خصوصیتون توی بخش تنظیمات > حساب > تنظیمات حریم خصوصی می‌تونید کنترل کنید که چه کسی فعالیت‌های بازی‌افزاریتون

و اطلاعاتتون العلنی ببینه یا اطلاعات رسانه‌های اجتماعی PS4 شما چطور نمایش داده بشه.

4. عمر باتری دسته رو بیشتر کنین:

ps4controller

باتری دسته DualShock 4 PS4 عمر باتری ضعیفی داره. به نظر میاد حدود 8 ساعت بتونه با یه شارژ کار کنه، وقتی تازه خریداری میشه، و همچنین با گذر زمان عمر باتریش کمتر میشه. این خیلی اذیت‌کننده‌ست، مخصوصا وقتی که کنترلر توی بازی خاموش میشه، به خصوص اگه با عمر باتری حدود 40 ساعتی کنترلر Nintendo Switch یا Xbox One مقایسه کنید. ولی یک راه کوچیک برای بهبود وضعیت وجود داره.

دکمه PlayStation رو نگه دارید تا منو بیاد. برید به قسمت Sound/Devices و تغییرات زیر رو اعمال کنید: صدا رو به صفر ببرید، نور LED رو به حالت کم تغییر بدید و دسته رو بعد از 10 دقیقه خاموش کنید. البته تغییرات خیلی زیادی نداره ولی باز هم باید یه داک شارژ و یه کنترلر دوم آماده داشته باشید.

5. عکس‌ها و ویدیوهاتونو به راحتی به اشتراک بزارین:

انتشار بازی‌هاتون یا گرفتن عکس در لحظات خوب یکی از سرگرمی‌های مدرن شده، اما اغلب نیاز به یه سری کلیک و منویی داره که واقعاً اذیت کننده میشه. برای ساده‌تر کردن این فرآیند، دکمه Share رو روی کنترلر بزنید و برید به Sharing and Broadcast Settings > Share button control type و گزینه " Easy Screenshots " رو انتخاب کنید.

6. تلویزیونتون رو با کمک PS4 روشن کنین :

ps4tv

مثل Nintendo Switch کنسول PS4 هم می‌تونه با یه کلیک ساده دکمه PlayStation روی دستتون تلویزیونتون رو روشن کنه یا ورودیش رو تغییر بده. این هم خیلی ساده‌ست (البته اگه تلویزیونتون این قابلیت رو داشته باشه). برید به Settings > System > Enable HDMI Device Link این گزینه رو انتخاب کنید و تموم. اگه تلویزیونتون عکس‌العملی نشون نمیده، به تنظیمات تلویزیونتون برید و این قابلیت رو اونجا هم فعال کنید. عموماً این گزینه توی تنظیمات تلویزیون با کلمه " Link " شروع میشه، ولی اسمش در هر جایی ممکنه فرق کنه.

7. دکمه‌های کنترلر DualShock 4 رو هرطور که دوست دارین تنظیم کنین:

من خودم هیچ وقت دلیل خوبی برای تغییر دکمه‌های دستم پیدا نکردم، ولی شما ممکنه دلیل خوبی داشته باشید. اگر می‌خواین با دکمه‌ها بازی کنید، برید به Settings > Accessibility > Button Assignments و تغییراتی رو که دوست دارید انجام بدین.

8. سیوهای بازی هاتونو روی ابر ذخیره کنین:

اگر این نکته‌ایه که تا به حال ازش خبر نداشتید، عالیه! شما بازی‌هاتون رو در ابر ذخیره می‌کنید و این عالیه. من خودم تجربه از دست دادن تمام سیو‌های بازی‌هامو داشتم و میتونم بگم اصلاً خوشحال کننده نبود. برید به Settings > Application Saved Data Management و از اینجا مطمئن بشید که سیوهاتون روی ابر ذخیره میشه. همیشه خوبه که آنها رو هم روی یه فلش مموری هم ذخیره کنین اگه پیشرفت‌هاتون رو ارزش می‌دونید.

موارد اضافی هم وجود دارن

توی PS4 خیلی از منوها و تنظیمات پنهانی داریم که می‌تونید بررسیشون کنین و تنظیمات جالبی رو انجام بدین. مثلاً می‌دونستید که PS4 به Spotify متصل میشه و می‌تونه به عنوان یک اسپیکر برای پخش موسیقی از اون سرویس عمل کنه؟ یا اینکه برخی بازی‌ها به شما اجازه می‌دهند که از گوشی‌های هوشمند به عنوان کنترلر استفاده کنید؟ همچنین می‌توانید کیبورد، ماوس و هدفون‌های بی‌سیم را به آن وصل کنید. در واقعیت، این خیلی جاها می‌تواند سرگرمی‌های جذابی داشته باشد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها