قابلیت های مخفی PS۵ که کمتر کسی میدونه

کنسول PS۵ همیشه قابلیت هایی داشته که میتونن تجربه استفاده ازش رو برای کاربر ساده تر کنن در این مقاله به بعضی از این قابلیت‌ها می‌پردازیم.

شناسه خبر: ۳۸۰۶۷۵
قابلیت های مخفی PS5 که کمتر کسی میدونه

راهنماتو- پلی‌استیشن 5 چند سالی می‌شه که منتشر شده و اگر خوش شانس باشین و تونسته باشین یکی ازش رو داشته باشین، میشه گفت تقریبا تا الان زیر و بمش رو میشناسین. به طور کلی، پلی‌استیشن 5 یک کنسول نسبتاً سادست. شما می‌تونید بازی‌ها رو دانلود و اجرا کنید؛ می‌تونید تعدادی از برنامه‌های سرگرمی رو تماشا کنین؛ و حتی می‌تونید آنلاین با دوستاتون در ارتباط باشین.

به گزارش راهنماتو، چیزی که ممکنه در مورد این کنسول ندونین، اینه که اگر در منوهای PS5 گشته باشین، متوجه میشین که خیلی از قابلیت‌ها هستن که کنسول چیزی در موردشون به شما نمیگه. اگرچه طوری نیست که این ویژگی‌ها تجربه استفاده از پلی‌استیشن 5 شما رو به نوعی متحول کنن، اما ممکنه که کار باهاش رو برای شما به طور کلی راحت‌تر کنن. با ما همراه باشین تا به بعضی از این قابلیت های مخفی بپردازیم.

بازی های مجانی و مفت

freegames

تقریبا همه میدونن چه بازی های رایگانی محبوبی روی این کنسول عرضه شدن، بازی هایی مثل Fortnite، Apex Legends و Genshin Impact. با این حال، حدود 100 بازی رایگان برای پلی‌استیشن 5 وجود دارن، امکانش خیلیه که اصلا اسم بعضیاشونو نشنیده باشین. برای مشاهده لیست کامل این بازی‌ها، میتونین به فروشگاه پلی‌استیشن برید و دسته بازی‌های رایگان رو باز کنین. سپس لازمه لیست رو مرور کنین تا چیزی که توجه شما رو جلب می‌کنه رو ببینین. در بین این لیست، بازی‌های تیراندازی چند نفره، شبیه‌سازها، بازی‌های نقش‌آفرینی، بازی‌های ورزشی و موارد دیگر رو هم پیدا میکنین. از اونجایی که این بازی ها مجانی هستن، تنها لازمه یکم وقت بزارین تا ببینید کدوماشون با سلیقتون جور درمیان.

تنظیم پیش‌فرض‌های بازی

gamepresets

از بین همه مواردی که توی این لیست آوردیم، این مورد میتونه خیلی در وقتتون صرفه جویی کنه. اگر به زیرمنوی سیوها و تنظیمات بازی/برنامه‌ها نگاهی بندازین، بخشی به نام تنظیمات بازی رو پیدا میکنین. در اینجا، می‌تونید انتخاب کنید که هر بار که بازی جدیدی رو شروع می‌کنین، چه تنظیمات پیش‌فرضی رو می‌خواهید استفاده کنید. این تنظیمات شامل سختی بازی، حالت‌های عملکرد یا رزولوشن، کنترل‌های معکوس برای دید اول شخص و سوم شخص، و مشخصات زیرنویس هستن. همه بازی‌ها تنظیمات شما رو به درستی تشخیص نمی‌دن، بنابراین شما باید کار سونی رو دوباره در اون بازی بررسی کنید. اما اگر از پیش می‌دونید کدوم تنظیمات سختی، نرخ فریم و تنظیمات صوتی رو در هر بازی دوست دارید، این ویژگی کمی کارهای تکراری رو برای شما از بین می‌بره.

گوش دادن به صدای سه‌بعدی بدون هدفون

3dsoundps5

این یک ویژگی آزمایشیه، اما امتحانش هیچ ضرری نداره. یکی از مزایای بزرگ پلی‌استیشن 5 نسبت به پلی‌استیشن 4 اینه که صدای سه‌بعدی رو در اختیار شما قرار می‌ده، که باعث می‌شود صداهای بازی‌ها در هنگام استفاده از هدفون رو واقع‌گرایانه‌تر بشنوین. با این حال، پلی‌استیشن 5 همچنین یک تنظیمات صدای سه‌بعدی برای بلندگوهای تلویزیون ارائه می‌ده که می‌تونید در منوی صدا فعال کنین. فقط کافیه سوئیچشو رو بچرخونید تا پلی‌استیشن 5 شما رو به کالیبره سیستم بفرسته. توجه داشته باشین که این حرکت شامل صداهای نسبتاً بلند و آزاردهندست، بنابراین قبل از انجامش گوش‌هاتون رو آماده کنین. اگر صدای سه‌بعدی به سلیقتون نساخت، میتونین خیلی راحت خاموشش کنین.

غیرفعال کردن ضبط ویدیو هنگام باز کردن تروفی

trophiesps5

برای یک دلیلی که نمی‌دونیم چرا، PS5 اصرار داره که هر بار که تروفی‌ای رو بازی میکنین، حتی اگر بی‌اهمیت هم باشه، اسکرین شات و کلیپ‌های ویدیویی کوتاهی بگیره. که اگر حواستون نباشه، می‌تونه ده‌ها گیگابایت از هاردتون رو پر کنه. صرفاً اگر استریمر نباشین، دلیل معقولی برای ذخیره‌کردن کلیپ‌های ویدیویی از هر تروفی که تاحالا باز کردین وجود نداره. برای غیرفعال کردن این حرکت، به منوی تروفی‌ها در قسمت ضبط و پخش برید. از اینجا، می‌تونید انتخاب کنید که آیا دوست دارین عکس‌ها یا ویدیوها رو برای تروفی‌ها سیو کنین، و همچنین گزینه‌های مرتبط با درجه تروفی و مدت زمان ویدیو رو هم از همینجا میتونین تنظیم کنین.

دانلود بازی‌ها از روی کامپیوتر یا گوشی موبایل

downloadpws5

شما می‌تونید بازی‌های پلی‌استیشن 5 رو از هر جایی بخرین، بنابراین منطقیه که در کنارش بتونید از هر جایی دانلودشون کنین. اگر بازی PS5 رو از طریق برنامه پلی‌استیشن روی مرورگر وبتون خریدین، می‌تونید انتخاب کنید که اون رو مستقیماً روی پلی‌استیشن ۵ خودتون دانلود کنین. در برنامه، بازی رو که خریدین انتخاب کنین، بعدش گزینه دانلود به کنسول رو انتخاب کنید. در وب، پروفایل خود رو باز کنید، گزینه کتابخانه بازی هایی که خریدید رو انتخاب کنید، بازی رو که می‌خواهید پیدا کنید و بر روی دانلود به PS5 کلیک کنین. اگر پلی‌استیشن 5 شما در حالت استراحت باشه، بلافاصله شروع به دانلود بازی میکنه؛ اگر هم کاملاً خاموش باشه، بازی رو بعد از روشن کردن دستگاه دانلود می‌کنه.

اتصال موس و کیبورد

mkps5

پلی‌استیشن 5 هدست‌های بلوتوثی رو پشتیبانی نمی‌کنه، اما از دستگاه‌های دیگه بلوتوثی پشتیبانی می‌کنه. اکثر موس‌ها و کیبوردهای بلوتوثی با پلی‌استیشن 5 سازگار هستن، که می‌تونن به شما کمک بزرگی کنن اگر می‌خواهید از مرورگر وب استفاده کنین، پیام‌های طولانی برای دوستاتون بفرستین. شما حتی می‌تونید برای برخی بازی‌ها از موس و کیبورد هم استفاده کنین، اگرچه تنها چند بازی از پلی‌استیشن 4 هستند که به خوبی با این قابلیت کار می‌کنن. با این حال، اگر یک موس و کیبورد بلوتوثی دارین که فقط دارن خاک میخورن، به منوی لوازم جانبی برید و ببینید آیا می‌تونید اونارو به کنسولتون وصل کنید. زیرمنوهای جداگانه‌ای هم برای کیبورد و موس در PS5 وجود دارن.

تغییر یا غیرفعال کردن ویژگی‌های DualSense

ds5ps5

دسته DualSense بدون شک یکی از جالب‌ترین نقاط PS5ئه. شما می‌تونید شدت پدال های اون رو با سلیقه خودتون تنظیم کنین. در منوی دسترسی‌پذیری یا لوازم جانبی، می‌تونید گزینه کنترلرها رو انتخاب کرده و سپس شدت افکت لرزشی و تریگر رو تنظیم کنید. اگر زیاد اهمیتی به این قابلیت‌ها نمیدین، می‌تونید اونا رو کمی نرمتر کنین؛ اگر کاملاً ازش بیزار هستین، می‌تونید به طور کامل خاموششون کنین. این تغییری در طراحی فیزیکی DualSense رو ایجاد نمیکنه و بهتون آزادی عمل بیشتری برای شخصی سازی کنسولتون میده.

نظرات
پربازدیدترین خبرها