راهنمای کامل بهترین مپ‌های بازی Valorant

Valorant به عنوان یک بازی شوتر رقابتی نیاز زیادی به دانش مپ و مهارت داره. در این مقاله هم به این مسئله میپردازیم.

شناسه خبر: ۳۸۰۸۲۲
راهنمای کامل بهترین مپ‌های بازی Valorant

راهنماتو- نقشه‌ها یکی از مهم ترین جنبه های بازی های شوتر هستن، مخصوصا در بازی‌ای مثل Valorant که تونسته طی چند سال اخیر خودش رو تبدیل به غول های eSport کنه. حالا در کنار نقشه های مختلفی که در Valorant هستن، این نکته وجود داره که هر کدوم از این نقشه ها با یک طراحی و یا گیمیک مربوط به خودشونو دارن که باعث میشه گیمرها بیشتر به جای اسم به اون گیمیک نقشه فکر کنن و بتونن خیلی راحت طراحی نقشه رو به خاطر بیارن.

به گزارش راهنماتو، در کناری تفاوت هایی که این نقشه با هم در این بازی دارن، یک نقش دیگه هم دارن و اون نقش اینه که خیلی راحت میتونن جریان بازی و ایجنت هایی که قرار بازی بشن رو مشخص کنن؛ به طوری که دونستن هر مپ به شما کمک میکنه که تصمیم بگیرید کدام ایجنت رو انتخاب کنین. چون همشون ویژگی‌های منحصر به فردی دارن و بازی با ایجنت‌های خاص می‌تونه نتایج عالی رو به همراه داشته باشه. در ادامه به زیر و خم تمام مپ های خوب این بازی میپردازیم تا بتونین تجربه بهتری رو بعدا در این بازی داشته باشین.

Ascent

valascent

Ascent به عنوان بهترین نقشه در Valorant شناخته می‌شه. این نقشه با بالابلندی‌ها و موقعیت‌های کلیدی خودش به بازیکنا امکان اینو می‌ده تا استراتژی‌های جدیدی رو امتحان کنن. این نقشه به خوبی برای هر دو تیم بالانس شده و هر تیم میتونه خیلی راحت با همکاری یکدیگه برنده مسابقه باشن.

بهترین ایجنت‌ها برای بازی در Ascent عبارتند از: Sova، Jett، Sage و Brimstone.

Bind

valbind

به طور قطع بیشتر بازیکنا موافق هستن که Bind یکی از بهترین نقشه‌های Valorant هستش. این نقشه گلوگاهای مختلفی داره که اگر هر تیم موفق بشه اون نقاط رو کنترل کنه؛ میتونه خیلی راحت راند رو بگیره و این در حالیه که گرفتن این نقاط برای هیچ کدوم از تیم‌ها راحت نیست. نقشه Bind به بازیکنان امکان چرخش سریع بین سایت‌هارو می‌ده و این امر بالانس نقشه رو تضمین می‌کنه. این نقشه همچنین ویژگی‌های برتر نقشه‌های دیگه Valorant رو هم داره.

بهترین ایجنت‌ها برای بازی در Bind عبارتند از: Jett، Omen، Killjoy و Skye.

Lotus

lotus

یکی از نقشه‌های جدیدتر که به بازی اضافه شده، Lotus هستش که ویژگی‌های منحصر به فردی رو داره که نیاز به تدبیر و استراتژی زیادی داره. این نقشه به بازیکنا اجازه می‌ده که به سرعت کنترل نقشه رو در اختیار بگیرن و با مکانیک‌های درب چرخان و حفاظ هایی که نابود میشن، بازیکنا رو تشویق به درگیری میکنه.

بهترین ایجنت‌ها برای بازی در Lotus عبارتند از: Killjoy، Neon، Breach و Omen.

Haven

haven

Haven به یکی از بهترین نقشه‌های Valorant به دلیل وجود سه‌تا سایت برای پلنت و همچنین هنجارشکنی در مورد تعداد سایت های مپ تبدیل شده. این نقشه با توجه به طراحی عالی‌اش، به هیچ یک از تیم‌ها برتری رو نمیده. همچنین میتونین خیلی سریع بین سایت ها روتیت کنین و همین امکان استراتژی‌های جدید رو برای بازیکنا فراهم میکنه.

بهترین ایجنت‌ها برای بازی در Haven عبارتند از: Jett، Sova، KAY/O و Cypher.

Split

split

Split شاید یکی از بهترین نقشه‌های Valorant نباشه، اما ویژگی‌های منحصر به فردی داره. با ورود Patch 6.0، تغییرات بالانسی بهش اضافه شد و Split نبه سمت اتکرها بالانس شد. روپها و نقاط دسترسی به منطقه وسط Split نقشه‌ای جالب رو ارائه می‌دهند.

بهترین ایجنت‌ها برای بازی در Split عبارتند از: Cypher، Sage، Killjoy و Omen.

Breeze

breeze

Breeze که در سال 2021 معرفی شد، بازیکنا رو به مناطق سرد کوهستانی می‌بره که اغلب در وسط این مپ همه با مارشال و اپراتور به جون هم افتادن. این نقشه هم چنین نقاط باز زیادی رو ارائه می‌ده که نیاز به مهارت‌های بازیکنا در لحظات حساس بازی داره. اما ببعضی از پلیرها به دلیل لی‌آوت بزرگ Breeze از این مپ زیاد خوششون نمیاد. همچنین گوشه های زیاد این مپ باعث میشه که همیشه مجبور باشین حواستون به اطرافتون باشه و این باعث می‌شه که Breeze یک نقشه نسبتاً دشوار برای بازیکنای تازه‌وارد باشه.

بهترین ایجنت‌ها برای بازی در Breeze عبارتند از: Viper، Chamber، Jett و Sage.

Pearl

pearl

Pearl میشه گفت برای پلیرای جدید بازی مثل کابوس میمونه ولی همچنین حس بازی بازیکنای حرفه‌ای Valorant رو هم به چالش میکشه. این نقشه یک طراحی متوازن داره که اتکرها یا دیفندرها رو در یک سطح مستوری قرار میده. اما منطقه وسط مپ و بزرکش می‌تونه شما رو گیر تک‌تیرانداز ها بندازه. تمام این دلایل و دلایل موجود دیگه هم، Pearl رو یک گزینه خوب برای بازیکنای حرفه‌ای Valorant می‌کنه و یکی از بدترین نقشه‌های Valorant برای بازی با بازیکنای رندوم کرده.

بهترین ایجنت‌ها برای بازی در Pearl عبارتند از: Astra، Killjoy، Viper و Jett.

Icebox

icebox

Icebox اولین نقشه‌ای بود که Riot پس از عرضه‌ی Valorant معرفی کرد. این نقشه شما رو به ارتفاعات بالا و کوه‌های سرد روسیه می‌بره. این نقشه سطح بالایی از عمودیت یا همون ورتیکالیتی رو ارائه می‌ده که این مپ رو تبدیل به خوراک کسایی که Jett و Omen رو انتخاب می‌کنن کرده. اما بازی در Icebox پس از مدتی به دلیل طراحی نقشه ممکنه یکم تکراری به نظر بیاید. از اون زمان که نسخه 4.04 معرفی شد، اتکرها اغلب به سمت نقطه B حمله می‌کنن. دو سال پس از ورود این نقشه به بازی، بازیکنان هنوز هم نظرات مختلفی در مورد Icebox دارن. در هر صورت، انتخاب Jett در Icebox ممکنه نتایج خوبی رو به همراه داشته باشد.

بهترین ایجنت‌ها برای بازی در Icebox عبارتند از: Viper، Killjoy، Jett و Sova.

Fracture

fracture

Fracture همیشه شکایت‌های زیادی رو از بازیکنای Valorant گرفته. این نقشه در سال 2021 منتشر شد و ساختار منحصر به فردی دارد که اکثر بازیکنا ازش خوششون نمیاد. این نقشه با راهروهای پرپیچ و خم، سالن‌های شبیه به مارپیچ و ویژگی‌های منحصر به فرد دیگه پر شده. همچنین Fracture انتخاب‌های نامتعارفی مثل گذاشتن دیفندرها در وسط نقشه کرده. اتکرها، به عبارت دیگه، باید کل نقشه رو برای رسیدن به سایت های موجود با استفاده از زیپ لاین طی کنن. با این حال، حتی اگر Fracture اتکرهارو مجبور به استفاده از زیپ‌لاین میکنه، اتفاقی که میتونه در طی راند بهشون برتری بده و این اصلا به نفع دیفندرها نیست چرا که نمیتونن با سرعت تو نقشه روتیت کنن.

بهترین ایجنت‌ها برای بازی در Fracture عبارتند از: Breach، Viper، Killjoy و Raze.

امیدواریم با این راهنما بتونین در این بازی فوق‌العاده رقابتی موفق‌تر عمل کنین و لحظات خوبی رو با دوستاتون رقم بزنین.

نظرات
پربازدیدترین خبرها