چطوری میشه چندنفری با یک کنسول Fortnite بازی کرد؟

اپیک گیمز در یک حرکت غیرمنتظره قابلیتی رو به فورتنایت اضافه کرده میتونین چندنفری با یک کنسول بازی کنین.

شناسه خبر: ۳۸۱۰۵۳
چطوری میشه چندنفری با یک کنسول Fortnite بازی کرد؟

راهنماتو- فورتنایت با گذشت چندین سال به یکی از برجسته ترین ترین اتفاق‌هایی که در صنعت گیمینگ افتاده تبدیل شده و فراتر از یک بازی بتل‌رویال که میشناسن رقته. با عرضه بخش چهار از فصل چهارم این بازی، بازیکنا تونستن از تجربه این فصل با تم دزدی لذت ببرن. اما این وسط یک قابلیت در این بازی وجود داشت که خیلی از بازیکنای جدید و حتی کسانی که قبلاً بازی میکردن نمیدونن که همچین قابلیتی توی این بازی وجود داره، این قابلیت Split-Screen نام داره.

به گزارش راهنماتو، Split-Screen یعنی در هنگام بازی، صفحه از عرض بسته به بازی به دو قسمت تقسیم میشه و میتونه پاسخگوی دو یا تعداد بیشتری از پلیرها باشه. بله، می‌تانید در فورتنایت هم با حالت اسپلیت اسکرین بازی کنین.. این ویژگی به مدت کوتاهی غیرفعال شده بود، اما از زمان به‌روزرسانی v19.01 در بخش یک فصل سه دوباره توسط Epic Games فعال شده. این به این معنیه که میتونین با دوستاتون که خونتون اومدن چندنفری فورتنایت بازی کنین؛ بدون اینکه لازم باشه کنسولشون رو با خودشون به خونه‌ی شما بیارن.

fortnite

چطوری میتونین قابلیت Split-Screen رو در Fortnite فعال کنین:

برای فعال کردن این ویژگی در بازی، مراحل زیر رو دنبال کنید:

1. به لابی اصلی بازی در حساب بازیکن اصلی برید.

2. کنترلر دوم رو روشن کنین و زمانی که درخواست ورود بازیکن دوم به بازی نمایش داده می‌شه، وارد حساب بازیکن دوم بشین.

3. در پایین صفحه، گزینه فشار دادن دکمه مربوطه برای کنسول خود رو ببینید (مثلث برای پلی‌استیشن یا Y برای ایکس‌باکس) تا بازیکن دوم به بازی وارد بشه.

4. پس از انجام این مرحله، هر دو بازیکن باید در لابی بازی نمایش داده بشن.

5. تمام! حالا با دوستاتون یا خانواده از فورتنایت لذت ببرین.

خیلی مهمه که یادتتون باشه که اگر یکی از بازیکنا دیسکانکت بشه، این جلسه split-screen تموم میشه، حتی اگر بازیکن دیگه همچنان در حال بازی باشه. لوت بازیکنا به طور جداگانه باقی می‌مونه، به این معنا که شما باید لوت خودتون رو جمع‌ کنین تا بتوانید آیتم و تفنگهای خود رو به‌روزرسانی کنید.

fortnite-split-screen

چه زمانی این قابلیت به Nintendo Switch و PC میاد؟

تا حالا که Epic Games اعلام نکرده که که قابلیت split-screen بازی فورتنایت قراره روی دستگاه‌های PC، Nintendo Switch و دستگاه‌های موبایل هم پشتیبانی بشه. در حال حاضر، این قابلیت تنها بر روی کنسول‌های PlayStation و Xbox در دسترسه. اطلاعات دقیقی هم در مورد زمان یا احتمال فعال‌سازی حالت split-screen روی این پلتفرم‌ها وجود نداره. احتمالا این حرکت بیشتر برای ایجاد بستری دوستانه‌تر برای جمع های دوستان هستش که میتونن دورهمی با یک کنسول فورتنایت بازی کنن.

چه حالت هایی توسط Split-Screen در Fortnite پشتیبانی میشن؟

در حال حاضر، حالت اسپلیت اسکرین بازی فقط در حالت‌های دوتایی و چهارتایی بتل‌رویال قابل استفادس، اونم فقط زمانی که دو بازیکن به یک کنسول وصل شدن. در کنار این حالت، این قابلیت همچنان در حالت های Creative، حالت‌های زمان محدود (LTMs) و Save the world هم قابل استفادس. با این حال، در هنگام استاده از این قابلیت شما نمیتونین با کنسول های دیگه کراس‌پلی داشته باشین.

چطوری میتونین تجربه بهتری در حالتSplit-Screen بازی Fortnite داشته باشین؟

بازی با حالت اسپلیت اسکرین هم بازیکنا رو با چالش‌های خاصی روبرو می‌کنه. یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها اینه که اندازه صفحه نمایش شما به دو نصف تقسیم می‌شه که ممکنه روی آگاهی شما از محیط بازی تاثیر بزاره. بنابراین، توصیه می‌شه که وقتی دارین با نزدیکانتون از حالت اسپلیت اسکرین رو استفاده میکنین، بیشترین ارتباط و همکاری رو داشته باشین تا در گان‌فایت‌ها موفقیت بیشتری داشته باشین.

fortnite-split-screen

همچنین، از اهمیت تنظیم و جهت صفحه نمایش در حالت اسپلیت اسکرین بازی مطلع باشین. به طور پیش‌فرض، صفحه‌نمایش به صورت افقی به دوقسمت تقسیم شده و نمایش داده می‌شه، اما می‌تونید اون

رو به صورت عمودی تغییر بدین اگر فکر میکنید اینطوری براتون میتونه راحت تر باشه. امتحان کردن این گونه‌های مختلف می‌تونه بهتون کمک کنه تا بفهمین چطوری با بازی راحتین و چه تنظیمی برای صفحه نمایش شما بهتره.

از دیگر نکات مهمی که باید مدنظر داشته باشین اینه که بازی در حالت اسپلیت اسکرین گاهی ممکنه با مشکلاتی موقتی مواجه بشه، مثل اینکه تجهیزات یکی از بازیکنان کل صفحه نمایش رو پر کنه یا با دید دوربین بازیکن دیگه تداخل ایجاد کنه. این مشکلات بیشتر در کنسول های نسل قبلی مثل پلی‌استیشن 4 اتفاق میفته.

نظرات
پربازدیدترین خبرها