خاطره‌انگیز ترین مراحل Call of Duty

بخش داستانی بازی های Call of Duty همیشه با داستان های فوق العاده خودشون طرفدارای زیادی رو تونستن به خودشون جلب کنند.

شناسه خبر: ۳۷۹۹۸۹
خاطره‌انگیز ترین مراحل Call of Duty

راهنماتو- به عنوان مجموعه‌‌ای که امسال بیست سالش میشه، میشه گفت برای خیلی از ماها غیرممکنه که در طی این بیست سال با سری بازی های Call of Duty خاطره‌ای نداشته باشیم. مجموعه بازی Call of Duty بدون نیاز به هیچ معرفی‌ای، یکی از معروف‌ترین و پربازی‌ترین مجموعه‌های بازی در دنیاست. البته Call of Duty به طور عمده بخاطر حالت چند نفره خودش به شهرت رسیده، اما قسمت داستانی این بازی هم همیشه طرفدارای خودشو داشته.

به گزارش راهنماتو، اگر تابحال هیچ کدوم از کمپین های Call of Duty رو بازی نکردین، احتمال زیاد فکر میکنین که فقط از راهروهایی پراز دشمن پر شدن ولی اینطوری نیست، چرا که همیشه داستان فوق العاده‌ای همراه با این مراحل بوده که با اونا اصطلاحا کانتکستی "Context" رو میده.

امروز قصد داریم که 10تا از بهترین مراحل این سری رو باهم رتبه بندی کنیم:

10. Cliffhanger - Call of Duty: Modern Warfare 2

top-10-memorable-missions-in-cod1

"Cliffhanger" سومین مرحله بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 است. Cliffhanger به عنوان یک ماموریت برفی و همچنین بخاطر بخش مخفی کاری که باید در اون دشمنان رو به آرومی بکشین در حالی که دارین به یک پایگاه نفوذ میکنین به یاد میاد. ماموریتی با John "Soap" MacTavish که سیگاری را در حالی می‌کشه که از یک صخره آویزون شده، آغاز می‌شه و این کاملاً اتمسفر این مرحله رو به نمایش می‌گذاره.

همینطور که مرحله به آرومی شروع می‌شه، همه چیز از کنترل خارج میشه و شما در حال فرار از پایگاه با یک اسنوموبیل در حالی کهنیروهای روسی شما رو تعقیب می‌کنن، قرار می‌گیرید.

9. No Man's Land - Call of Duty: Ghosts

top-10-memorable-missions-in-cod2

من راستش نظرم نسبت به این بازی وقتی عرضه شده بود، خیلی میکس بود چون در حالی که لحظات خاص خودشو داشت ولی همچنان دلنشین نبود. و همین باعث خشم خیلی‌ها در 2013 شده بود، ولی میشه گفت "No Man's Land" مهمترین و جذاب ترین مرحله توی این بازی بود، و فکر کنم بیشتر بخاطر این بود که شما در نقش یک سگ بازی میکنید چون کنترل آدم‌ها در این بازی خیلی حوصله‌سر بر بود. Riley اسم سگ ماجرا در این قسمته و تنها کارکتریه در بازی که طرفداران واقعاً ازش لذت بردن و این ماموریت به شما تعادل کاملی بین مبارزه انسانی و سگی رو می‌ده و به این دلیل "No Man's Land" ماموریت محبوبی در بازیه.

8. Mile High Club - Call of Duty 4: Modern Warfare

top-10-memorable-missions-in-cod3

مرحله "Mile High Club" آخرین مرحله بازیه بعد از کشتن Zakhaev در این بازیه و با یک صحنه فوق العاده خاطره انگیز که عکسی از گروه Task Force 141 هستش به پایان میرسه. "Mile High Club" اصلاً به باقی داستان بازی ربطی نداره و تنها یک ماموریت اضافیه. با این حال، این یکی از سخت ترین ماموریت‌های بازیه و اونم به دلیل سبک سرعتی و وقت‌محدودش هستش سختش که تونسته تبدیل به یکی از ماموریت‌های به یادموندنی در این مجموعه بشه.

7. The Battle of Pointe du Hoc - Call of Duty 2

top-10-memorable-missions-in-cod4

اون سکانس معروف از فیلم "Saving Private Ryan" از سال 1998 رو یادتون میاد؟ خب، در این ماموریت می‌توانید تمام سحنه های مربوط به اون بخش فیلم رو بازی کنید و در رخ دادنش دخیل باشین. این ماموریت یکی از ماموریت‌های خشونت‌آمیز و وحشتناک‌ترین در کل مجموعه است زیرا این سطح بر اساس یک واقعه تاریخی ساخته شده بود که بدون شک خیلی وحشتناک‌ترش می‌کرد. بازهم با این تفاسیر Call of Duty 2، علیرغم محبوبیت کمتری که از نسخه‌های بعدی داشت، یکی از بهترین بازی‌های مجموعه به حساب می‌آد.

6. Clean House - Call of Duty: Modern Warfare (2019)

top-10-memorable-missions-in-cod5

ریبوت Modern Warfare که در سال 2019 منتشر شد، خیلی خوب پذیرفته شد و داستان آن به عنوان یکی از بهترین‌ها در مجموعه شناخته می‌شه، و یکی از دلایل اصلی این موضوع هم این ماموریته. "Clean House" به عنوان بهترین و واقع‌گرایانه‌ترین ماموریت در تمام بازی شناخته می‌شود. در این ماموریت باید وارد یک خانه شوید که در اون باید دنبال تروریست‌ها بگردید در حالی که عده‌ای غیرنظامی هم با آنها زندگی میکنن، اما همانطور که می‌تونید تصور کنید، در این مرحله حس بازی بودن از شما گرفته میشه و بیشتر باید خودتون رو در جنبه های کثیف تری از جنگ دخیل کنین.

5. Vendetta - Call of Duty: World at War

top-10-memorable-missions-in-cod6

Call of Duty: World at War بی‌شک یکی از عناوین محبوب من در این مجموعه است. "Vendetta" شما را به جنگ استالینگراد می‌بره جایی که برای اولین کارکتر افسانه‌ای Viktor Reznov به شما معرفی میشه و شما رو به قصد ترور ژنرال آلمانی Heinrich Amsel می‌فرسته. "Vendetta" همچنین ماموریتیه که به دلیل ترکیب جاسوسی و تیراندازی‌اش، شما رو به یاد "All Ghillied Up" از Call of Duty 4 میندازه.

4. Suffer with Me - Call of Duty: Black Ops 2

top-10-memorable-missions-in-cod7

"Suffer with Me" هفتمین ماموریت داستانی بازیه و به طور چشم‌گیری مهمترین ماموریت در کل بازی هستش. این ماموریت همزمان داستان‌های Alex Mason و Frank Woods رو در تلاش برای دستگیر کردن Raul Menendez با "کمک" مانوئل نوریگا دنبال می‌کنه. دنباله‌ای که در آن می‌تونید هدفی که چشم‌بند زده شده رو یا به قتل برسانید یا فقط بهش آسیب بزنید. مطمئنا کسایی که این مرحله رفتن میتونن اون حس عجیب سردرگمی و ترس رو در پایان این مرحله به خاطر بیارن.

3. Vorkuta - Call of Duty: Black Ops

top-10-memorable-missions-in-cod8

ماموریت دوم در Call of Duty: Black Ops است. در این ماموریت، Viktor Reznov به شما که این بار در نقش Alex Mason بازی میکنین کمک میکنه تا از زندان فرار کنین. همچنین این ماموریتیه که بنای داستان Black Ops رو پایه میزاره. بازی در این ماموریت شگفت‌انگیزه چون شما می‌تونید احساس کنین که واقعاً از زندان فرار می‌کنید و با فرارتون از زندان یکی از خاطره‌انگیز ترین لحظات این بازی رو رقم بزنین.

2. Loose Ends - Call of Duty: Modern Warfare 2

top-10-memorable-missions-in-cod9

اووووه این مرحله تو سال 2009 چه غوغایی که باعثش نشد. "Loose Ends" یکی از آخرین ماموریت‌های بازیه؛ در اینجا شما کنترل Gary "Roach" Sanderson رو برعهده دارید و باید به Ghost در حمله به آنچه آنها باور دارند پناهگاه ماکاروفه کمک کنید. پس از جون سالم به در بردن در برابر حملات بی‌شمار و به دست آوردن اطلاعات مکاروف، Shepherd ظاهر می‌شه و هم Ghost و هم Roach رو در یک اتفاق غیرمنتظره به قتل میرسونه، که با خودش دل خیلی از طرفدارای این بازی رو شکست و بدون شک تونست به یکی از بزرگترین خیانت‌ها در صنعت بازی‌ها تبدیل بشه.

1. "All Ghillied Up" - Call of Duty 4: Modern Warfare

top-10-memorable-missions-in-cod10

باید قبول کنیم که دیگه هیچ ماموریت دیگه‌ای در مجموعه نمی‌تونه "All Ghillied Up" رو به عنوان بهترین ماموریت Call of Duty تا به امروز جاودانه کنه. در این فلش‌بک، شما کنترل John Price معروف رو دارید، که با کمک Captain MacMillan در تلاش برای کشتن امران زاخائف (Imran Zakhaev) در چرنوبیل در سال 1996، پونزده سال پیش از داستان بازی هستن.

این ماموریت به دلیل جو استرس‌زا، آزادی عمل و اهمیتش در داستان خیلی مورد علاقه خیلی‌هاست و معمولاً به عنوان یکی از بهترین مراحل تاریخ بازی برای خیلی‌ها به یاد میاد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها