مایکروسافت تلاش برای خریدن شرکت های رقیب XBOX داره

جاه طلبی مایکروسافت به نظر تمومی نداره و حالا تصمیم داره به جای رقابت با حریفاش اونارو بخره

شناسه خبر: ۳۸۱۴۱۱
مایکروسافت تلاش برای خریدن شرکت های رقیب XBOX داره

راهنماتو- به نظر میاد که چند هفته بعد از اینکه مابکروسافت تونست FTC رو توی دادگاه شکست بده، اسناد جدیدی از این جلسه‌ها منتشر شده. و بر خلاف تصور و پیش بینی هر گیمری که روی این کره خاکی راه میره، اسناد نشون میدن که رئیس اجرایی Xbox، فیل اسپنسر علاقه‌ی جدی و زیادی به خرید شرکت‌های Nintendo و Valve داشته.

به گزارش راهنماتو، توی یکی از اسنادی که لو رفتن ، یک سری ایمیل بودن که بین اسپنسر، مدیرعامل بازی‌های مایکروسافت، کریس کاپوسلا، رئیس بازاریابی، و تاکشی نوموتو، مدیر عامل بازاریابی تجاری در سال 2020 هستن. موضوع اصلی این ایمیل به طور کلی در مورد یک "فکر تصادفی و یهویی" ئه، و این سه نفر احتمال موفقیت در یک معامله جسورانه برای خرید نینتندو رو بررسی می‌کنن، که به نظر اسپنسر اگر اتفاق بیفته، "یه لحظه تاریخی" میشه.

در مورد والو ولی کمتر صحبت کردن، اما اسپنسر اشاره به فروشگاه Steam و توسعه‌دهنده بازی‌ها کرده و مایکروسافت هم در اون زمان اطلاعات کاملی رو در مورد این دو شرکت داشته و اگر فرصتی برای خریدشون پیش میومد، به طور کامل پیگیر خریدشون میشد.

همچنین در اسناد دقیق‌تری در مورد ZeniMax و Warner Bros Interactive هم صحبت‌های جدی‌تری وجود داره، و از بین این دوتا معامله خرید ZeniMax خیلی وقته که کامل شده.

xbox-valve-nintendo

اسپنسر در یکی از ایمیل‌ها اظهار میگه که: "من با این موضوع کاملاً موافقم که نینتندو دارای ارزشی اصلی در صنعت بازی‌ها برای ماست، و امروزه بازی‌ها مسیر اصلی ما به سوی ارتباط با مصرف‌کننده هستن. من مکالمات مکرری با تیم اجرایی نینتندو در مورد همکاری‌های نزدیک داشته‌ام و احساس می‌کنم که اگر هر شرکتی در ایالات متحده قادر به یک همکاری نزدیک با نینتندو باشه، ما احتمالاً در بهترین وضعیت و نفر اول این لیست هستیم. متأسفانه (یا خوشبختانه برای نینتندو) وضعیتی که نینتندو در اون زمان به سر میبرده جوری بوده که این شرکت نقدینگی زیادی داشته، و هیچ‌وقت هیئت مدیرش فشاری برای افزایش رشد بازار یا ارزش سهام نداشتن."

او در ادامه می‌گه: "می‌گم که تا چند وقت اعضای سابق هیئت مدیره Microsoft مثل ValueAct سهام نینتندو رو خریده بودن و من در تماس با Mason Morfit بودم، چونکه او خیلی پیگیر خریدن سهام نینتندو بوده. احتمالاً او فشار برای خرید بیشتری از سهام نینتندو بیاره که ممکنه فرصت‌هایی رو برای ما ایجاد کنه. بدون وجود این عامل، من امکان انجام یک ترکیب توافق‌آمیز نزدیک بین Nintendo و Microsoft رو در دوران نزدیکی نمی‌بینم، و فکر نمی‌کنم یک اقدام خصمانه مناسب باشه، بنابراین ما بهتره بازی صبر خودمون رو داشته باشیم. اما هیئت مدیره ما گزارش کاملی در مورد Nintendo (و Valve) رو دریافت کرده و اگر فرصتی پیش بیاد، در مورد خرید هر دو کاملاً حمایتمون میکنن، همچنین منم همچنین دیدی رو دارم."

این تمام اخباری نیست که از اسناد FTC فاش شدن؛ در یکی از لیک های برنامه‌ Bethesda ، از گزینه‌های ریمستر بازی‌های Oblivion و Fallout 3 نیز به عنوان پروژه‌های در حال توسعه نام بردن. اما لازم به ذکره که زمان‌بندی‌ها و برنامه‌ها ممکنن با گذر زمان تغییر کرده باشن. علاوه بر این، یک نسخه بهتر برای Xbox Series X با نام کد Brooklin هم معرفی شده که قراره در سال 2024 عرضه بشه و دارای حافظه بهبودیافته، بدون درایو دیسکی، و طراحی استوانه‌ای شکلی جدیدیه.

xbox-valve-nintendo.jpg

واکنش مایکروسافت به اخبار لو رفته

Microsoft خودش بابت فاش شدن اسناد مربوط به برنامه‌های آینده Xbox، بازی‌هایی که هنوز معرفی نشدن، و احتمالی خرید استودیوها مسئوله. در یک پرونده جدید از دادگاه FTC در برابر Microsoft، قاضی Jacqueline Scott Corley نوشته که دادگاه از طرف‌های درگیر خواسته بود با هم مشاوره کنن و دادگاه را با "لینک ابری امن" که حاوی اسناد مربوط به پرونده و همچنین اصلاح‌ها باشه در جریان بزارن. مایکروسافت هم لینک رو فراهم کرده و اسناد به صفحه رسمی پرونده بارگذاری شدن. به عبارت دیگر، مایکروسافت اسناد رو بدون سانسور اطلاعات مهم فراهم کرده بود.

بعد از فاش شدن اسناد، دادگاه اسناد رو حذف کرد. حالا هم طرف‌های درگیر می‌بایست اسناد رو تا تاریخ 22 سپتامبر دوباره ارائه بدن. همچنین طرف‌ها باید یک گواهی‌نامه امضا کنن که تأیید می‌کنه اسناد آپلود شده شامل "اطلاعات غیرعمومی" نمی‌شه.

فیل اسپنسر در واکنش به فاش شدن اسناد در توییتر گفت: "ما بحث‌ها در مورد ایمیل‌ها و اسناد قدیمی رو دیدیم. این خیلی سخته که کار تیم ما به این شکل به اشتراک گذاشته بشه چرا که خیلی از تغییرات اتفاق افتاده و خیلی چیزهای هیجان‌انگیز در حال حاضر و در آینده وجود دارن. ما برنامه‌های واقعی رو وقتی آماده باشیم به اشتراک میزاریم. البته اسپنسر تأیید کرده که از زمان ایجاد این اسناد تغییرات زیادی رخ دادن، اما جزئیاتی در مورد تغییرات انجام شده ارائه نشده.

نظرات
پربازدیدترین خبرها