نگاهی به بهترین بازی های سری Resident Evil

در این مقاله قصد داریم نگاهی به بهترین بازی های سری Resident Evil که امروزه به عنوان بهترین بازی های ترسناک شناخته میشن بندازیم.

شناسه خبر: ۳۸۱۴۸۶
نگاهی به بهترین بازی های سری Resident Evil

راهنماتو- بازی های ترسناک جزو اولین ژانرهایی بودن که وارد دنیای بازی‌ها شدن. بعدهم در سال 1996 با عرضه اولین نسخه Resident Evil این ژانر به شهرت جهانی رسید. و به مروز زمان و عرضه نسخه های مختلف ای ازین مجموعه تونست تا حدی به چهره و فیس این ژاتر تبدیل بشه.

به گزارش راهنماتو، این سری تونسته با هر نسخه یک سری مختلف از کارکترهای دوست‌داشتنی و جذاب در کنار فضایی مرموز همراه با داستان جذابی رو ارائه بدن. به طوری که هر نسخه طرفدارای خودشونو دارن و این قضیه انتخاب بهترین های این سری رو خیلی سخت میکنه. ولی ما بازهم با احترام به انتخاب طرفدارای این سری، بهترین هایی که همک تونستن در کنار داستان و گرافیک باعث پیشرفت هر چه بیشتری این سری بشن رو به عنوان بهترین‌ها آوردیم؛ پس با راهنماتو همراه باشین تا باهم به این سری بپردازیم.

Resident Evil: Village

revillage

رزیدنت اویل ویلیج تغییراتی مثل ترس از فضای های نموک، کوچیک و خانواده‌ای های عجیب و غریب مثل فیلمهای ترسناک Texas Chainsaw Massacreای در نسخه قبلی باهاشون آشنا بودیم رو دور انداخت و در مقابلش اتمسفر و محیطی که خیلی به رزیدنت اویل 4 نزدیکه رو جایگزینشون کرد. و در حالی که بانو D بدون شک تونست به تبلیغات و میم های مرتبط با این بازی کمک کنه، اما فقط یک بخش کوچکی از زمان بازی رو در بر می‌گیره. در واقع، رزیدنت اویل ویلیج تعداد زیادی از موقعیت‌های ترسناک و انواع جدیدی از دشمنان رو داره (از جمله موجودات گوتیک مثل گرگ‌های ولف و خون‌آشام‌ها).

Resident Evil 2

re2

رزیدنت اویل ۲ از نظر اهمیت ممکنه حتی اهمیتی بیشتر از نسخه اول داشته باشه. رزیدنت اویل 2 اصولی رو بنا کرد که بعداً در فرمول معمول رزیدنت اویل تونستن موفق عمل کنن. این اصول شامل بازی کردن داستان اصلی با شخصیت‌های متعدد و مسیرهای مختلفی هست که داستان‌های مختلفی رو روایت میکنن و همین قضیه باعث میشه با هربار بازی فقط یک بخش از بازی مشخص بشه و نیاز باشه برای درک کامل بازی، چندبار بازیشون کنین.

(Resident Evil (Remake

reremake

اگر یک بازی در این سری وجود داره که سبک کنترل اصطلاحا تانکی رزیدنت اویل 1 رو به بهترین شکل داره، اون بازی ریمیک سال 2002 از رزیدنت اویل اصلیه. این بازی حتی از ذات رنگی خودش که در بازی اصلی وجود داشت دور می‌شه تا بتونه بازی رو تاریک‌تر و جدی‌تر کنه، بلکه محتوای جدیدی رو هم اضافه کرده که تو بازی اصلی وجود نداشت، مثل زیرمجموعه داستانی لیزا ترور. از نظر مهم‌تر، بازی رزیدنت اویل (نسخه ریمیک) از رزیدنت اویل اصلی 2 الگو گرفته و با ایجاد جویی تاریک و محیطی مهیب به شما احساساتی مثل ترس و نفس‌گیری رو القا می‌کنه.

Resident Evil 2 (Remake)

re2remake

بازسازی رزیدنت اویل 2 نه تنها سری رزیدنت اویل رو به ریشه‌های ترسناکش برگردوند، بلکه این کار رو به بهترین نحو ممکن انجام داد. این بازی از لحاظ بصری واقعاً خیره‌کننده‌ست و حاوی بهترین ساختار بازی رزیدنت اویل تا الانه. اون عناصر به روز رسانی شده‌ای از ویژگی‌های بهترین بازی‌های رزیدنت اویل از جمله ساخت مهمات، دوربین سوم شخص و فضای اینونتوری گسترش‌پذیر داره. مخصوصا برای برای طرفدارای سری که بازی‌های قدیمی رزیدنت اویل رو خیلی بیشتر دوست دارن. همچنین این بازی جزییات فرعی زیادی رو در سراسر پاسگاه پلیس پخش کرده و همراه با به روز رسانی‌های زیادی که به اندازه‌ی کافی عالی به نظر می‌رسن، اغلب این امکان رو ایجاد می‌کنه که فراموش کنین که در نسخه اصلی وجود نداشتن. به عبارت دیگه، این بازی با احترام بسیاری طراحی شده و با اهمیت زیادی بهش داده شده.

Resident Evil 4

re4

سری رزیدنت اویل تغییرات زیادی رو از لحاظ دید و ژانر تجربه کرده، اما هیچ نسخه‌ای نتونسته اندازه رزیدنت اویل 4 این سری رو متحول کنه. این بازی، مسئول تحول نقاط زیادی از این سری مثل دوربین قفل‌شده دوم شخص با کنترل‌های تانکی به بازی اکشن ترسناک اکشن سوم‌شخصی بوده که جزو تحول‌های حیاتی سری رزیدنت اویل به ژانر اکشن محسوب میشه. رزیدنت اویل 4 یک بازی بسیار عالی و با ویژگی‌هایی فوق‌العاده‌ایه. داستان اصلی بازی جذاب و رازآلود و پر از باس‌های بزرگ، صحنه‌های حماسی و مکان‌های فوق‌العاده است که تنها توسط گیم‌پلی بسیار دقیقی که به بازیکن امکان استفاده از تعداد زیادی اسلحه و اقدامات در برابر انبوهی از دشمنان ترسناک می‌ده به حد اعلا رسیده.

اونوقت وقتی این بازی عرضه شد، هیچ چیز مشابهی وجود نداشت و اون نه تنها مسیر بازی‌های ترسناک رو برای همیشه تغییر داد، بلکه ژانر بازی‌های اکشن از دید سوم‌شخصی رو هم توسنت تغییر بده و در نهایت و بعد از سال ها حرکت در جهت اشتباه، بازی رزیدنت اویل ویلیج به وجود آورد و تونست دوباره به ریشه های خودش برگرده. اگر بازیکنای امروزی بازی رزیدنت اویل 4 رو برای اولین بار تجربه کنن، ممکنه یکم شوکه بشن که دیگه امکان دویدن و تیراندازی در حین حرکت رو ندارن، و باید به سبک ایست‌وشلیک عمل کنن، همچنین داستان این بازی با یکی از بهترین کمپین‌های تک‌نفره که تا به حال در بازی‌های ویدئویی وجود داشته و تا همین الان هم خیلی هارو از پیروجوون به خودش جلب میکنه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها