خوراک کوفته قلقلی و سیب زمینی خوشمزه که سریعم آماده می‌شه!

کوفته‌های قلقلی خیلی کاربردی هستند. با آنها می‌شود خیلی غذاها آماده کرد. از پاستا گرفته تا فسنجان و خوراک‌های مختلف. توان زیادی در تنوع مزه دارد.

شناسه خبر: ۳۸۱۵۲۳
خوراک کوفته قلقلی و سیب زمینی خوشمزه که سریعم آماده می‌شه!

راهنماتو- «سرگنجیشکی دوست داری؟! اصلا خوردی تا حالا؟! اسمشو شنیدی؟!»

اسم غذای سرگنجشکی را تقریبا همه شنیده‌اند! منظورم روزه‌ی سرگنجشکی یا کله گنجشکی نیست! خوراکی که با گوشت قلقلی و سیب زمینی آماده می‌شود. غذایی خوشمزه و لذیذ که هم می‌شود با پلو سرو کرد و هم با نان.

به گزارش راهنماتو، کوفته‌های قلقلی خیلی کاربردی هستند. با آنها می‌شود خیلی غذاها آماده کرد. از پاستا گرفته تا فسنجان و خوراک‌های مختلف. توان زیادی در تنوع مزه دارد. در کنار مواد غذایی دیگر هم طعم خیلی خوبی دارد.

این غذا سرگنجشکی نیست! بلکه شباهت دارد. افزودنی‌های آن بیشتر است و کمی ماهیت آن متفاوت است. پس به آن نام کوفته گوشت و سیب زمینی می‌دهیم که به سرگنجشکی خدای‌نکرده برنخورد!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
گوشت چرخ کرده

300 گرم

پیاز

2 عدد

آب داغ

به میزان لازم

آرد سوخاری

2 قاشق غذاخوری

سیب زمینی متوسط

3 عدد

هویج

2 عدد

نخود فرنگی

یک لیوان

رب گوجه فرنگی

یک قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه

به میزان لازم

خوراک کوفته سیب زمینی

مرحله اول:

یکی از پیازها را ریز رنده کنید و کنار بگذارید. پیاز دوم را هم نگینی خرد کنید و جدا از آن پیاز رنده شده در ظرفی دیگر قرار بدهید.

سیب زمینی‌ها را پوست بکنید و نگینی خرد کنید.

هویج‌ها را پوست کنده و به شکل دلخواه (حلقه‌ای یا نگینی) خرد کنید.

مرحله دوم:

گوشت چرخکرده را با پیاز رنده شده مخلوط کنید. نمک و فلفل و زردچوبه و آرد سوخاری را به آن اضافه کنید و خیلی خوب ورز بدهید. از مواد گوشتی به اندازه گردو یا فندق (بستگی به خودتان دارد که دوست دارید کوفته‌های قلقلی‌تان چه اندازه‌ای باشند) بردارید و گلوله کنید.

مرحله سوم:

در یک تابه کوفته‌ها را سرخ کنید.

مرحله چهارم:

در حین سرخ شدن کوفته‌ها، در یک ظرف دیگر روغن بریزید و پیاز نگینی شده را در آن تفت بدهید. رب اضافه کنید و نمک و فلفل سیاه بزنید. رنگ رب که باز شد سیب زمینی‌ها و هویج‌های خرد شده را به همراه نخود فرنگی پخته یا کنسرو نخود فرنگی اضافه کنید و خوب هم بزنید. حالا آب داغ را بریزید و بعد از آن کوفته‌ها را هم داخل ظرف گذاشته و در آن را بگذارید تا بجوشد. طعم مواد با هم مخلوط شود و سس خوراک جا بیفتد کافی است.

  • میزان آب را در حدی بریزید که روی مواد را بگیرد.
  • آب حتما داغ باشد تا کوفته‌ها وا نرود.
  • این خوراک باید آب دار باشد اگر آب آن حین پختن کم شد مقداری آب جوش اضافه کنید.
نظرات
پربازدیدترین خبرها