اکتیویژن بالاخره به عمر محبوب‌ترین Call of Duty پایان داد

بالاخره اکتیویژن برای تمرکز بیشتر روی Warzone ۲.۰ مجبور شد به یکی از بهترین های بازی ساخت خودش پایان بده.

شناسه خبر: ۳۸۱۵۵۳
اکتیویژن بالاخره به عمر محبوب‌ترین Call of Duty پایان داد

راهنماتو- بالاخره میشه هر چیزی توی این دنیا تاریخ انقضای خودشو داره و به نظر حتی بهترین‌هاهم یک روزی به پایان میرسن و حتی بازی‌هاهم از این قاعده مستثنی نیستن. در همین باره هم Activision اعلام کرده که سرورهای نسخه اصلی بازی Call of Duty: Warzone در تاریخ 21 سپتامبر 2023 برای همیشه خاموش شدن. به گفته اکتیویژن این تصمیم برای تمرکز بر روی محتوایی که قراره در آینده بازی Call of Duty منتشر بشه گرفته شده، که دلیلی باشه که گیمرهای این بازی رو به Warzone 2.0 سوق بده.

به گزارش راهنماتو، البته این خبر فقط مختص به Warzone 1 هستش و تمام نقشه‌ها، اسلحه‌ها و لوازم جانبی که در این بازی عرضه شده بودن. با این حال، گیمرها هنوز می‌تونن Warzone 2.0 رو به عنوان جایگزینی برای این بازی بازی کنن و هر محتوایی که در Warzone Caldera، Modern Warfare (2019)، Black Ops Cold War یا Vanguard خریدن، در بازی های نام برده همچنان قابل دسترشون خواهد بود.

تاریخ پایان Warzone 1 کی بود؟

Warzone 1 یا Warzone Caldera در حقیقت الان دیگه در دسترس نیست. سرورهای نسخه اصلی بازی Call of Duty: Warzone به طور رسمی در تاریخ 21 سپتامبر 2023 خاموش شدن. بازیکنا دیگه نمی‌تونن به Warzone 1 دسترسی داشته باشن و الان تنها بازی Warzone در دسترس، که به عنوان Warzone 2.0 شناخته می‌شه، شناخته میشه. Activision این تصمیم رو به عنوان بخشی از استراتژی خودش برای تمرکز بر روی محتوای آینده بازی Call of Duty گرفته.

codwz

Warzone 1 چه‌جور بازی‌ای بود؟

Warzone 1 یا Warzone Caldera، بازی اصلی رایگان بازی Battle Royale بود که به بازی‌های دیگه Call of Duty مثل Modern Warfare (2019)، Black Ops Cold War و Vanguard وصل بود. این بازی شامل حداکثر 150 بازیکن، بازی چندپلتفرمه و انواع حالت‌ها از جمله Battle Royale و Plunder بود.

سیستم ارزیابی بازیکنا هم به آن امکان می‌داد تا اقلام دلخواهشون رو از "ایستگاه‌های خرید" بخرن. ولی با این تفاسیر، این فروشگاه‌ها و استور بازی در کنار سرورهای این بازی در تاریخ 21 سپتامبر 2023 به صورت دائمی بسته شدن تا بتونن تمامی توجه‌هارو به جانشینش یعنی Warzone 2.0 متمرکز کنن که برای اکتیویژن از اهمیت ویژه‌ای برخورداره.

codcaldera

گیمپلی بازی Warzone 1 چطوری بود؟

Call of Duty: Warzone 1 یا Warzone Caldera تجربه‌ Battle Royale جذابی رو با حداکثر 150 بازیکن در نقشه‌ای بزرگ رو ارائه می‌داد. این بازی شامل حالت‌های Battle Royale و Plunder بود که بازیکنا برای بقای خودشون می‌جنگیدن، در کنارش هم اسلحه‌ها، تجهیزات و پول بازی به نام "Cash" رو جمع می‌کردن.

قابلیت‌های Loadout Drops و Buy Stations امکان سفارشی‌سازی لود‌اوت و خرید تجهیزات رو براشون فراهم می‌کرد. ویژگی منحصر به فرد Warzone یک سیستم به نام "گولاگ" بود که امکان بازگشت بازیکنا رو از طریق مبارزات یک به یک رو ارائه می‌داد. بازی از نظر گیم‌پلی به خاطر اکشن پویا، استراتژی‌های تغییرپذیر و نبردهای شدید و هیجان‌انگیز معروف بود و این بازی وا در ژانر Battle Royale از بقیه بازی‌ها متمایز می‌کرد.

codwazmap

Warzone 1 کی عرضه شد؟

Call of Duty: Warzone 1 یا Warzone Caldera در تاریخ 10 مارس 2020 منتشر شد. این بازی یک بازی Battle Royale رایگان بود. در ابتدا، این بازی به عنوان بخشی از Call of Duty: Modern Warfare (2019) تعلق داشت و بعداً به بازی‌های بعدی Call of Duty مثل Call of Duty: Black Ops Cold War (2020) و Call of Duty: Vanguard (2021) منتقل شد؛ به طوریکه برای همسان سازی تجربه این بازی، مسئولیت توسعه این بازی به استودیویی که بازی اون سال رو ساخته بود منتقل میشد. چیز خوبی که در مورد این بازی وجود داشت این بود که شما نیازی به خرید بازی‌های دیگه نداشتید تا بتونین Warzone 1 رو بازی کنین. همین قضیه تونست رضایت خیلی از طرفدارای Call of Duty رو به خودش جلب کنه و بخش مهمی از سری بازی‌های Call of Duty رو تشکیل داد و بازیکنا ر به تجربه‌ی یک بازی Battle Royale بزرگ و هیجان‌انگیز در کنار امتحان کردن گیمپلی بازی Call of Duty اون سال دعوت کرد.

codwzops

آیا امکان برگشتن Warzone 1 وجود داره؟

Warzone 1 یا Warzone Caldera به صورت دائمی بسته شده و احتمال برگشتش میشه گفت تقریبا هیچه. Activision سرورهای نسخه اصلی بازی Call of Duty: Warzone رو در تاریخ 21 سپتامبر 2023 بست و تمرکز خودش رو به طور کامل روی Warzone 2.0 و عناوین آینده این مجموعه بازی قرار داد. از اونجا که Activision بسیاری از توجه خود را به Warzone 2.0 اختصاص داده و انتظار داره که دوره عمر طولانی‌تری داشته باشه، امکان برگشت Warzone 1 تقریباً وجود نداره. بازیکنان علاقمند به مجموعه بازی Warzone باید از الان به بعد دیگه Warzone 2 رو به عنوان بازی بتل‌رویال محبوبشون انتخاب کنن، بازی‌ای که مثل داداش بزرگترش به عنوان بخشی از سری Modern Warfare معرفی شدن. همچنین این بازی نماینده آینده تجربه بازی Battle Royale بازی Call of Duty هستش.

نظرات
پربازدیدترین خبرها