بهترین بازی‌هایی که نمیتونستین پایانشونو حدس بزنین

پایانی که کسی نتونه حدسش بزنه میتونه خیلی برای موندگاری هر چه بیشتر اون اثر مفید باشه؛ این اثر حتی در بازی ها چند برابره. در این مقاله به چندتاشون میپردازیم.

شناسه خبر: ۳۸۱۹۵۶
بهترین بازی‌هایی که نمیتونستین پایانشونو حدس بزنین

راهنماتو- یک بازی خوب و موندگار همیشه یک پایان خاطره‌انگیز داره و به قطع میتونم بگم که بازی‌هایی که شمارو در پایان شوکه میکنن میتونن خیلی راحت اون بازی و داستانش رو در ذهنتون حک کنن. حالا این شوک میتونه کل داستان رو دقیقا در لحظه آخر چپه کنه؛ بودن بازی هایی که دقیقا تونستن مثل فیلم FightClub در دنیای بازی‌ها عمل کنن.

به گزارش راهنماتو، در این مقاله میخوایم که به چندتا از این پایان‌های خاطره‌انگیز و غیرمنتظره بپردازیم و ببینیم چطوری تونستن اینقدر در روند داستان تاثیرگذار باشن، پس با راهنماتو همراه باشین.

Spec Ops: The Line

best-ending-twists

در این بازی، شما نقش کاپیتان مارتین واکر رو بازی می‌کنین که ماموریتش اینه که از بین از شهر دوبی که الان میشه گفت طوفان شن چیزی ازش رو باقی نزاشته درخواست کمک کنه. ولی بنا به اتفاقاتی او به جا اینکه شهر رو ترک کنه، در شهر میمونه و تلاش برای بهتر کردن اوضاع و همچنین دنبال بانی و باعث این همه خسارت و تخریبی میگرده. در همین حین هم فرمانده سابق و دوست واکر یعنی زنرال کانرد باهاش در تماسه و اکثر انتخابای واکر رو زیر سوال میبره. بعد از مدتی مشخص میشه که کانرد پشت همه این قضایاس و اون باعث شده که ما به همچین فلاکتی بیفتیم ولی در پایان داستان و بازی متوجه میشیم که کانرد خیلی وقت پیش بابت شکستی که در کمک به مردم خورده بود، خودکشی کرده و تمام این موقع این ذهن واکر بود که به دنبال توجیهی برای از بین بردن مردم بی‌گناه میگشته. شما میتونین برای اطلاعات بیشتر این مقاله رو هم مطالعه کنین.

Silent Hill 2

best-ending-twists

شما در نقش جیمز ساندرلند در خیابان‌های تاریک و ترسناک سایلنت هیل به دنبال همسرتون به نام مری می‌گردین که فکر میمردین خیلی وقت پیش گم شده. تنها دلیلی که جیمز رو در این بازی به جلو هل میده، امید به پیدا کردن همسرشه. سفری که جیمز در اون به دنبال همسرشه پر از هیولاهایی هستن که ریشه در اخلاقیات و رفتار خودش دارن و این قضیه تاثیر خیلی زیادی رو محیطی داره که جیمز خودش رو در اون میبینه. این همه تلاش و در پایان مشخص میشه که مری واقعا خیلی وقت پیش مرده بوده؛ چیزی که خیلی‌ها تا رسیدن به این بخش از داستان میتونستن حدس بزنن ولی حقیقت این که این جیمز بوده که اورو کشته تونست مو به تن خیلی‌ها سیخ کنه. حرکتی که به نظر جیمز برای پایان دادن به دردی که مری در اواخر عمرش تجربه میکرده انجام داده. این قضیه هر چقدر دارک ولی میتونه برای خیلی‌ها منطقی و درست به نظر بیاد.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

best-ending-twists

سر آخرین بازی MGS به کارگردانی کوجیما علمای زیادی دچار اختلاف شدن که نه این بازی کامل نیست و اینا، ولی این بازی (اگرچه ناتموم) تونست یکی از بهترین و پرخاطره‌ترین پایان‌های بازی‌های ویدیویی رو داشته باشه. پلیر در اول بازی کارکتر دلخواه خودشو میسازه، که واقعا انتخاب عجیبیه پرا که قراره در این بازی در نقش بیگ‌باس بازی کنین. ولی در آخر بازی و پایان واقعی بازی مشخص میشه که ظاهر شخصیتی که ساختین برای پزشکی استفاده میشه که همراه بیگ‌باس در موقع فرار از Mother Base بودین و تونستین خیلی ناخواسته جون بیگ‌باس رو در Ground Zeroes نجات بدین و بعد از اون بنا به تصمیم بیگ‌باس تبدیل به بدل او میشین.جالبتر اینه که ساخت این بازی واقعا ضروری نبود ولی کوجیما اصرار داشت که باید دنباله داستان بازی سال 1987 ساخته رو کامل کنه.

Call of Duty: Modern Warfare 2

best-ending-twists

شما در نقش Roach و عضوی از گروه افسانه‌ای Task Force 141 ماموریت دارین که به مخفیگاه شخصیت منفی اصلی این سری یعنی ماکاروف حمله کنین و اطلاعات مهمی رو همراه با Ghost دریافت کنین، شما بعد از کشتن صدهانفر آدم بد و دشمن میتونین با اطلاعات مهمی که گرفتین فرار کنین که Gen Sheperd مسئولیت داره که اون اطلاعات رو از شما بگیره ولی به خودتون دیگه نیازی نداره پس در صحنه‌ای خاطره‌انگیز و تراژیک هم Roach و هم Ghost رو با تیر میزنه و بعد با یک اشاره دست به زیردستاش اشاره میکنه اجساد رو آتیش بزنن و در همین حال که دوتا از کارکترهای محبوبتون دارن تو آتیش میسوزن شما به فکر انتقامین. که البته خیلی زود هم با Price و Soap بهش میرسین تا باشه که کار بد آخر و عاقبت نداره.

Bioshock

best-ending-twists

این بازی ماجراجویی استیم‌پانک شما رو به شهر زیرآبی رپچر می‌بره، جایی که تلاش دارین سکنه این شهر رو از حاکم ظالمش یعنی اندرو رایان رها کنین. در اواخر بازی، زمانی که بالاخره بعد از ساعت‌ها جنگ و جدل به دفتر رایان میرسین؛ نه تنها متوجه می‌شین که او ناپدری شماست، بلکه تنها صدای آشنا و دوستتون یعنی اتلس تمام مدت داشته شمارو با یک سری عبارت های هیپنوتیزم کننده کنترل میکرده تا بتونه از شر رایان خلاص بشه و شما چیزی جز بازیچه اون در این بازی نبودین. البته موفق هم میشه چرا که بعد از ترک دفتر رایان توسط شما میشه خود رایان رو پیدا کرد که با یک ضربه ماهرانه با پوب گلف جان به جان‌آفرین تسلیم کرده. بعد از این هم اتلس تبدیل به دشمن اصلی شما میشه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها