معرفی خاطره‌انگیز ترین بازی‌های سری Mortal Kombat

قصد داریم به بهترین بازی های سری Mortal Kombat نگاهی بندازیم تا ببینیم چطور این سری به این شهرت و محوبیت در طی سال‌ها رسیده

شناسه خبر: ۳۸۲۰۰۹
معرفی خاطره‌انگیز ترین بازی‌های سری Mortal Kombat

راهنماتو- بازی های سری Mortal Kombat از بدو انتشارشون در سال 1992 تونیت بنا به دلایل مختلفی در تیتر اخبار باشن و با گیمپلی جذاب و عالی‌ای که داشتن زبانزد خاص و عام در ژانر بازی های مبارزه‌‍ای بودن.

به گزارش راهنماتو، به مناسبت انتشار نسخه جدیدی از این سری به اسم Mortal Kombat 1 قصد داریم به بهترین بازی های این سری نگاهی بندازیم تا ببینیم چطور این سری به این شهرت و محوبیت در طی سال‌ها رسیده.

Mortal Kombat vs. DC Universe (2008)

best-mk-games

Mortal Kombat vs. DC Universe به عنوان یکی بازی های این سری بود که هیچ کس انتظارشو نداشت و در نوع خودش با ایده جالب و جدیدش خیلی هارو غافلگیر کرد و تونست توجه خیلی‌هارو به خودش جلب کنه. پشت این بازی یک ایده جذاب بود که بین عرضه Mortal Kombat: Armageddon و ریبوت این سری با Mortal Kombat 9 منتشر شد. همونطور که از اسمش پیداست تو این بازی قهرمان های DC به جنگ قهرمان های Mortal Kombat میرن و مخاطبی که این بازی هدف گرفته بود میشه گفت نوجوون ها بودن و به همین خاطر هم باید درجه خشونتی که خیلی‌ها تا اون موقع بهش عادت کرده بودن پایین‌تر میومد.

البته خوشبختانه، NetherRealm تونست از مهارت های خودش در این بازی استفاده کنه تا بتونه ازشون در خلق سری بازی های Injustice که مختص کارکترها و قهرمان‌های DC بود رو بسازه، در حالی که Mortal Kombat هم با میزان خشونت افسانه‌ای خودش به جلو پیش میرفت.

Mortal Kombat (2011)

best-mk-games

در دهه 2000، بازی‌های مبارزه‌ای در وضعیت خیلی خطیر و حساسی بودن، اما بعد از اینکه Capcom تونست با عرضه Street Fighter IV این ژانر رو دوباره زنده کنه، معلوم شد که Mortal Kombat هم میتونه با یک سری ویژگی‌های جدید به این عرصه برگرده. Mortal Kombat 2011 (که به Mortal Kombat 9 هم شناخته میشه) یک ریبوته که سعی داره مثل بازی های اولیه این سری باشه. این بازی نه تنها داستان سری رو دوباره تعریف میکنه بلکه شخصیت هایی که در بازی های قبلی کشته شده بودن هم به این بازی همراه با یک سری تغییرات در گیمپلی به این سری برمیگردونه.

دیگر سیستم‌های بازی عالی معرفی شده در این ریبوت Mortal Kombat ، سیستم کمبو بهبودیافته‌ و بهتری بود که از کمبوهای طولانی‌تری پشتیبانی میکرد و کی میتونه اصلا فینیشرهای X-Ray برای هر کارکتر رو فراموش کنه که خیلی قشنگ بهتون پودرشدن استخوون های حریفاتون رو نشون میداد.

در کل این نسخه ثابت کرد که بازی‌های مبارزه‌ای می‌تونن در کنار گیمپلی جذاب داستان های خوبی رو هم برای مخاطب تعریف کنن.

Mortal Kombat X (2015)

best-mk-games

Mortal Kombat X تونست خیلی راحت نسخه قبلی خودش را برداره و از هر لحاظ اون بازی که در همون حالت خیلی خوب بود رو حتی بهتر کنه و یک پولیش کامل همراه با رنگ و لعاب جدیدی به این سری بده.

یکی از ویژگی‌های نوآورانه‌‌ای که در این Mortal Kombat معرفی شد، سیستم Variation بود. هر شخصیت سه Variation متمایز داشت که حرکات، توانایی‌ها و سبک‌های بازی مختلفی رو ارائه می‌کرد، که امکان انتخاب های زیادی رو برای بازیکنان ارائه میکرد. محیط‌های بازی پر از آیتم‌هایی بودن که گیمرها ازشون استفاده کنن تا بتونن حریفشون رو از پا در بیارن.

Mortal Kombat 3 (1995)

best-mk-games

Mortal Kombat 3 بهترین ترکیب از بازی کلاسیک و سیستم‌های جدید جذاب رو به ارمغان آورد. این بازی ایده‌های تازه رو با خشونت معمول این مجموعه ترکیب می‌کنه. حالا شما می‌تونید با شتاب به سرعت خود حمله کنید، کمبوهای نسبتا طولانی البته مربوط به اون زمان بهتون اجازه میداد که به حریفتون اجازه خودنمایی ندین و خیلی سریع دخلش رو بیارین و وقتی که کارتون باهاشون تموم شد با Brutalities، Mercies و Animalities جدید این بازی سوزش باخت رو واسشون چندبرابر کنین. البته درست که این بازی یکم از تعداد شخصیت های موجود در سری رو کم کرد ولی تونست با Ultimate Mortal Kombat 3 این نقض و یک سری دیگه رو رفع کنه و خاطره خوبی از MK3 رو برای خیلی‌ها به یادگار بزاره.

Mortal Kombat 11 (2019)

best-mk-games

Mortal Kombat 11 به عنوان بهترین نسخه از مجموعه Mortal Kombat رتبه اول این لیست رو میگیره. این بازی به معنای واقعی میتونه یک بازی بیشتر برای فن سرویس و راضی نگه داشتن همه طرفدارای این سری باشه و بزارین بگم که در ادامه پایان فوق‌العاده‌ای برای داستان MK X و MK 9 تونست باشه و یک نسل دیگه از این سری رو به نحو احسن به پایان رسوند.

در این نسخه، تعداد زیاد از کارکترهای معروف و دوست داشتنی علاوه به کارکتر های موجود Mortal Kombat X به این بازی اضافه شد. هر شخصیت هم کازمتیک مخصوص به خودش رو داشت و گیمرا میتونستن با خریدن اسکین های موردعلاقشون کارکترهای خودشونو به طرز دلخواه تزیین کنن، چیزی که در اول اعتراض خیلی‌هارو درآورد.

این نسخه سعی کرد خیلی روی داستان سری Mortal Kombat تمرکز کنه و تقریبا نکته‌ای نبود که بهش اشاره نکرده باشن. علاوه بر اون استودیو Netherrealm تونست با محتوای اضافه‌ای که برای بعد از بازی نگه داشته بود، کارکترهایی رو به بازی بیاره که خیلی‌ها خوابش رو هم نمیدیدن مثل Rambo و RoboCop. طوری که Netherrealm نشون داد که همچنان جا برای بهتر کردن این سری فوق‌العاده محبوب هست.

نظرات
پربازدیدترین خبرها