چطوری GTA San Andreas تبدیل به محبوب ترین نسخه این سری شد

GTA San Andreas توسنت با قابلیت های زیادی که در هنگام عرضه داشت تبدیل به محبوب ترین بازی این سری بشه.

شناسه خبر: ۳۸۰۰۸۲
چطوری GTA San Andreas تبدیل به محبوب ترین نسخه این سری شد

راهنماتو- Rockstar Games با انتشار Grand Theft Auto در سال 1997 تونست سری بازی هایی رو شروع کنه که هیچ کس فکر نمیکرد روزی تبدیل به پردرآمدترین مجموعه بازی های تاریخ بشه. بازی هایی که با مرور زمان تبدیل به خاطره انگیز ترین بازی های هر گیمری شد.

به گزارش راهنماتو، در بین بازی هایی که از سال 1997 از این سری منتشر شدن، یک بازی موفق شد جای خاصی رو در قلب همه باز کنه و اونم San Andreas بود. بازی‎ای که نسبت به هر بازی دیگه‌ای موقع انتشار خودش، یک سر و گردن بالاتر بود. حتی اگر دو بازی قبلی این سری هم عالی بودن ولی بازم San Andreas تونست به فرمول اصلی این سری موارد زیادی رو اضافه کنه. این موارد اضافه شده در کنار عناصر معروف این سری این بازی رو به گونه‌ای بهبود دادن که بازی رو دلپذیرتر و لذت‌بخش‌تر کرد.

گزینه‌های زیاد برای سفارشی‌سازی شخصیت اصلی

GTA San Andreas انواع مختلفی از لباس هارو در اختیار بازیکن میزاره تا بتونه خیلی راحت از فروشگاه های مختلف خرید کنه. فروشگاه‌هایی وجود دارن که لباس‌های مختلفی را با توجه به مکانشون میفروشن. می‌تونید لباس‌های روستایی، لباس‌های شهری، لباس‌های گرم، کاپشن های موتورسیکلتی، ژاکت‌های چرمی، لباس‌های پلیسی، لباس‌های کارگری و ... رو از این مغزه ها بخرید. این بازی همچنین اولین عنوان GTAای بود که خالکوبی رو به این مجموعه اضافه کرد. همچنین می‌توانید با رفتن به آرایشگاه‌ها مدل‌های موی منحصر به فرد و جالبی رو برای CJ انتخاب کنین.

کدهای تقلب

کدهای تقلب همیشه یک پای ثابت بازی GTA بودن. اگرچه بازی های قدیمی GTA کدهای تقلب زیادی رو داشتن ولی San Andreas تونست فهرست این کدهای تقلب را به سطح اعلا برسونه. San Andreas با خودش کدهای تقلبی رو آورد که در بینشون میشه گفت که قابلیت هایی مثل اسپاون ماشین و سلامتی کامل جزو پیش پا افتاده ترین کدهای تقلب موجود درش بود. کدهایی که وقتی در حال انجام ماموریت نبودین میتونستن لذت بازی رو براتو دوچندان کنه.

تعداد زیاد فعالیت های جانبی

بدون شک GTA San Andreas دارای بیشترین فعالیت‌های جانبیه که می‌تونید انجام بدین. البته قبل از اون Vice City و 3 فعالیت‌های جانبی خیلی محدودی رو ارائه می‌دادن. در کنار اون شما برای افزایش دقت در استفاده از اسلحه‌ها باید از هر اسلحه استفاده میکردین.San Andreas همچنین بیشترین تعداد اشیاء برای جمع‌آوری و ماموریت‌های جانبی ر داره. اگر شما یک بازیکن واقعاً دوآتیشه هستین و دوست دارید هر جنبه از بازی رو کامل کنین، باید بگیم که 100% کردن این بازی 77 ساعت وقت نیاز داره. این تقریباً دو برابر زمانیه که برای تموم کردن داستان بازی صرف میکنین. ولی بازم این ماموریت‌های جانبی خیلی جذابن، پس پیشنهاد میکنیم اونارو از دست ندین.

gtasamap

نقشه بزرگ

GTA San Andreas دومین نقصه بزرگ رو در مجموعه Grand Theft Auto داره. شهرهای Liberty City و Vice City در مقایسه با San Andreas خیلی کوچیک به نظر میان، حتی Liberty City در GTA 4 هم از ابعاد San Andreas کوچکتره.البته دلیل بزرگی این نقشه رو میشه این دونست که این بازی شهرهای Los Santos، San Fierro و Las Venturas رو هم شامل میشه. شهر بزرگ Los Santos به شدت الهام گرفته از شهر لس آنجلسه. و در کنار اون San Fierro هم به شهر سان فرانسیسکو شباهت داره. و به عنوان شهر آخر هم Las Venturas هستش که ورژن تو بازی Las Vegas هستش.

ویژگی‌های جدید و منحصر به فرد

علاوه بر فعالیت‌های جانبی در GTA San Andreas، تعداد زیادی ویژگی بازی جدید نیز وجود دارن. بازیکنان در نهایت قادر به شنا در اقیانوس شدن. همچنین باید به کارل غذا بدین تا بتونه زنده بمونه. اگر به او برای مدت خیلی طولانی غذا ندین، سلامتیش کم میشه و در نهایت می‌میره. در مقابلش هم اگر بیش از حد بخورید، کارل استفراغ می‌کند که میشه گفت در زمان خودش خیلی واقعی بود. اضافه‌وزن هم منجر به چاق شدن کارل می‌شه. در مورد چاقی، می‌تونید به باشگاه برید تا چربی‌های CJ رو بسوزونین و یکم عضله‌ایش کنین. این ویژگی منحصر به فرد که به شما امکان کنترل فیزیکی شخصیت خود رو می‌ده که تا الان فقط در GTA San Andreas شاهدش بودیم.

گستره وسایل نقلیه و گزینه‌های سفارشی‌سازی

GTA San Andreas بیش از 200 وسیله نقلیه رو در اختیار شما میزاره. طراحی‌های وسایل نقلیه نیز خیلی تمیز هستن و گیمپلی رانندگی هم خیلی روونه. این بازی حتی به بازیکنان اجازه داد با هواپیماها و جت‌ها در بازی پرواز کنن. درکنار وسیله خای نقلیه‌ایه که نزدیک به واقعیت هستن، San Andreas در سال 2004 جت‌پک رو به بازی اضافه کرد. می‌توانید با جت‌پک در Los Santos پرواز کنید و در حین پرواز دشمناتونو رو بکشید. علاوه بر مجموعه بزرگی از وسایل نقلیه، بازیکنان همچنین امکان سفارشی‌سازی وسایل نقلیه خودشون رو دارن. این ویژگی به شما امکان می‌ده که وسیله نقلیه‌ی خود رو به روش دلخواه خود سفارشی‌ کنید. این امکان لذت بردن از رانندگی در وسیله نقلیه‌ی خود رو حتی بیشتر میکنه.

داستان بی‌نظیر

از نظر داستانی، هیچ بازی GTAای به داستان GTA San Andreas نمی‌رسه. داستان این بازیحکایت حال کارل جانسونه، یک خلافکار که به خانش برمیگرده و متوجه می‌شه که مادرش توسط اعضای یک گروه باند رقیب کشته شده. بعد از اون او شروع به تلاش برای تسخیر دنیای جرم و جنایت Los Santos می‌کنه. داستان بازی نسبتا پیچیده است و دارای چندین موضوع متعدده. داستان دارای برادری، خیانت و رویدادهای غیرمنتظره‌ایه. شما در راه انتقام قتل مادر CJ، باید با سیستم، گروه‌ها و دشمنان دیگری مبارزه کنین. بیش از 100 ماموریت اصلی در بازی موجوده در شهرهای Los Santos، San Fierro و Las Venturas قرار میگیرن.

bestgtacharacters

شخصیت‌های به یاد ماندنی

شخصیت‌ها در GTA San Andreas میشه به بهترین نحو ممکن نوشته شدن. فقط چند بازی تونستن با کارکترهایی که به خوبی نوشته شدن داستان بازی رو هر چه بیشتر منحصر به فرد کنن. Big Smoke و Officer Tenpenny به عنوان کارکتر های منفی عالی عمل می‌کنن، و CJ هم عملکرد عالی به عنوان قهرمان داره. علاوه بر این سه نفر، هر شخصیت دیگه‌ای هم عملکرد بسیار خوبی داشته. Sweet، Officer Pulaski، Kendl Johnson، Catalina و ... همه به یاد موندنی بودن. به علاوه، Officer Tenpenny هم صدای فوق العاده خودش رو مدیون صدا پیشه و بازیگر اسطوره‌ای، Samuel L. Jackson هستش. صدای Tenpenny با صدای Samuel L. Jackson تنها باعث می‌شه که این شخصیت عالی‌تر هم بشه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها