بالاخره بعد از ۱۱ سال Valve دنباله‌ای برای محبوب ترین بازیش منتشر کرد

بعد از ۱۱ سال انتظار بالاخره Valve دنباله‌ای برای CSGO منتشر کرد.

شناسه خبر: ۳۸۱۹۹۵
بالاخره بعد از 11 سال Valve دنباله‌ای برای محبوب ترین بازیش منتشر کرد

راهنماتو- به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه ترین بازی های ژانر شوتر رقابتی، Counter-Strike تونسته به لطف پشتیبانی های متعدد Valve تا این لحظه همچنان محبوبیتی که 20 سال پیش داشته رو داشته باشه و به نظر قرار نیست از این محبوبیت کم‌هم بشه چرا که دیشب Valve به صورت غیرمنتظره بازی Counter-Strike 2 رو روی استیم منتشر کرد.

به گزارش راهنماتو، بالاخره دیشب نسخه بتای بازی Counter-Strike 2 از مرحله تست خارج شد و تونست به طور کامل نسخه قدیمی 11 ساله CS یعنی Counter-Strike: Global Offensive رو کنار بزنه و جایگزینش بشه. این حرکت به عنوان حسن ختامی برای 11 سال خاطره و فراز و نشیب با این بازی معروفه، که به نظر حتی برای خود Valve هم این خداحافظی خیلی دردناک و تراژیک بوده چرا که در تمام پست های توییتر و مرتبط با CSGO ایموجی و گیف های اشک‌ریزون پست کرده.

cs2

به لطف تغییر مهم‌ترین جنبه بازی که موتوری هستش که بازی روش اجرا میشه، Counter-Strike 2 با استفاده از موتور جدید Source 2 تونسته تغییراتی مشهودی رو نسبت به CSGO داشته باشه و به بازی افزونه‌هایی مثل دود یا اسموکی که واقعا مقلا اسمشون عمل میکنن و دیگه مثل یک دیوار نیستن اضافه کرده و در کنارش مپ های بازی خیلی تمیزتر و روشن‌تر شدن. ممکنه با خودتون بگین که این تغییرات که زیاد نیستن برای چی خب در حد یک آپدیت معمولی نیستن که اونجا باید بهتون بگم برای بازی‌ای که بیست سال با یک فرمول جلو رفته و تونسته موفق باشه؛ این تغییرات انقلابی هستن. CS همیشه تونسته با ترندها و نقاط پرطرفدار هر دوره زمانی که توش بوده خودش رو وفق بده و مواردی رو به خودش اضافه کنه که همچنان حرفی برای گرفتن در مقابل بازی های پرطرفدار اون دوره زمانی داشته باشه.

ویژگی‌های اصلی که Counter-Strike 2 با اونها عرضه شده عبارتند از:

  • بهبود نورپردازی، تکسچر و ابزارهای ساخت نقشه از طریق موتور Source 2
  • نقشه‌های "به‌روزشده" و "بازنگری‌شده"، و همچنین نقشه‌های "اصلی" که تغییرات کمتری داشتن، مثل نقشه Dust 2
  • طراحی و عملکرد "کاملاً تازه" برای جلوه‌های ویژه مثل مانند آتش، خطهای گلوله و ...
  • سیستم رتبه‌بندی جدیدی به اسم CS Rating
  • بازنگری یا Rework سیستم صدای بازی
  • معماری سرور جدید به نام "بدون تیک" (tickless)

cs2

برای مدتی زیادی در طی این سال، Counter-Strike 2 در یک بتای عمومی به سر میبرد که خود Valve هرازگاهی با ارسال دعوتنامه تعداد کسایی که درش عضو بودن رو بیشتر میکرد. طبق نظرسنجی که از بازیکنای حرفه‌ای CS که در هفته‌های اخیر منتشر شده، نشون می‌ده که انتظارات نسبتا ملایمی و معقولی برای این بازی داشتن و هیچ کس انتظار تغییر بزرگی در ساختار بازی رو نداشته.

Héjja "kezziwow" Kászandrá بازیکن پرولیگ Counter-Strike در مورد وضعیت فعلی بازی گفته که: "اصلاً برای حالت رقابتی آماده نیست، من هنوز هم ترجیح می‌دم CS:GO بازی کنم. کارای زیادی مونده که روی بازی انجام بدن تا من حس کنم که این بازی به خوبی CS:GOئه."

نقشه‌های عرضه شده در Counter-Strike 2 عبارتند از:

  • Mirage
  • Overpass
  • Vertigo
  • Ancient
  • Inferno
  • Nuke
  • Anubis
  • Dust 2
  • Office
  • Italy

cs2

یکی از ترندهایی که اخیرا دیدیم خیلی استودیو‌ها ازش استقابلا میکنن اینه که بروزرسانی اینطوری که به عنوان دنباله عرضه میشن، به طور کامل جایگزین نسخه قبلی و قدیمی اون بازی میشن. اتفاقی که قبلا هم با بازی Overwatch 2 دیده بودیم و باهاش آشناییم. البته اگر خیلی اهل خرید اسکین و کازمتیک در CSGO بودین باید بگم که دلتونو بد نکنین چرا که قراره با این بازی جدید، اسکین هایی که داشتین هم به بازی جدید منتقل بشن، ولی خب CSGO دیگه غیرقابل دسترسی میشه بعد از اون. به طرز جالبی هنوز نسخه‌های قبلی از Counter-Strike همچنان در دسترسن، اما تا قبل از عرضه CS:GO در سال 2012، دوره‌ای جالب بودش که سه نسخه از بازی، یعنی CS 1.6، CS: Source و CS:GO، تقریباً تعداد پلیرهای یکسانی داشتن و گیمرا حق انتخاب برای بازی CS مورد علاقشون رو داشتن، چیزی که امروزه فکر نکنم با ترند های جدید خیلی به صرفه برای استودیوها باشه.

cs2

Counter-Strike 2 همین الان در Steam در دسترسه و همچنان به صورت مجانی قابل بازیه. به طور کاملا قابل پیش‌بینی‌ای Counter-Strike همیشه در صدر جدول بیشترین پلیرهای فعال Steam قرار داره، اما انتظار میره که این تعداد بتونه میزان حداکثر پلیرهای این بازی رو جابجا کنه. این بازی تا الان که فقط 9 ساعت از انتشار بازی گذشته تونسته 1,265,615 پلیر همزمان رو داشته باشه. با راهنماتو همراه باشین چرا که در آینده بازهم به این بازی میپردازیم.

نظرات
پربازدیدترین خبرها