انواع ماسک زغال رو یاد بگیر و توی خونه درست کن!

ماسک زغال موردتوجه طرفداران رسیدگی به پوست قرار گرفته است. به صورت شرکتی آن در برندهای مختلف موجود است. اما آیا می‌شود ماسک زغال طبیعی را در منزل تهیه کرد؟

شناسه خبر: ۳۸۲۱۰۳
انواع ماسک زغال رو یاد بگیر و توی خونه درست کن!

راهنماتو- «زغال بمالی به صورتت چی بشه؟! سیاه تر بشی؟!»

ماسک زغال مدتهاست موردتوجه طرفداران رسیدگی به پوست قرار گرفته است. به صورت شرکتی آن در برندهای مختلف موجود است. اما آیا می‌شود ماسک زغال طبیعی را در منزل تهیه کرد؟! صددرصد می‌شود!

به گزارش راهنماتو، برای درست کردن ماسک زغال از زغال فعال استفاده می‌شود.

زغال فعال چیست؟

زغال فعال یک پودر سیاه رنگ است که نه طعم دارد و نه بو، از سوختن موادی مثل چوب به دست می‌آید. کپسول زغال فعال را عطاری‌ها، فروشگاه‌های معتبر و حتی داروخانه‌ها هم می‌فروشند.

برای اینکه خودتان را راحت کنید نروید سراغ زغال جوجه‌ها که در جنگل‌های شمال از آن استفاده می‌کنید! لطفا اصول این کار را رعایت کنید تا نه تنها آسیب نبینید بلکه شاهد فواید آن باشید و برای همیشه روی آن حساب کنید.

این را هم بدانید بد نیست که از این پودر زغال در دوره باستان مخصوصا در مصر برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کردند. پس در خواص فوق‌العاده آن شکی نیست فقط نحوه استفاده است که اهمیت دارد.

از پودر زغال به عنوان خمیر دندان بر روی مسواک هم استفاده می‌شود. خاصیت سفید کنندگی و ضدعفونی کنندگی هم دارد!

یکی از مهمترین کارهایی که با زغال فعال می‌توان انجام داد ساخت ماسک برای صورت است.

پوست ما یکی از آسیب‌پذیرترین نواحی بدن است. در معرض تمام آلودگی‌ها، اشعه‌ها قرار دارد و حتی کوچکترین فکر و خیال و استرس هم روی پوست کاملا اثر خود را نشان خواهد داد. پس باید هوای این لایه‌ی نازک و حساس و در عین حال مقاوم را به خوبی داشته باشید تا گرد پیری زودتر از سنتان بر روی آن ننشیند!

از ماسک زغال به عنوان جادوی سیاه یاد می‌کنند. وسوسه نشده‌اید بدانید که این زغالِ همیشه در دسترس مگر چه می‌کند؟ و سریع دست به کار استفاده از آن شوید؟! می‌دانم که توی فکرتان است در اولین فرصت نسبت به تهیه آن اقدام کنید. پس مواد لازم و نحوه آماده‌سازی را ذخیره کنید تا سر فرصت به داد پوستتان برسید!

زغال فعال

ماسک زغال چند نوع و کاربرد دارد. به ترتیب پراستفاده‌ترین آنها را با هم مرور کنیم:

ماسک زغال برای بستن منافذ باز پوست

مواد لازم

سفیده تخم مرغ یک عدد

کپسول زغال فعال 1 تا 2 عدد

آب لیموی تازه ¼ قاشق چایخوری

سفیده تخم مرغ را با چنگال یا همزن بزنید تا خوب پف کند. آب لیمو و زغال فعال را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یه خمیر به دست بیاید. اگر خمیر شما خیلی سفت بود کمی آب به آن اضافه کنید. مراقب باشید آنقدر آب نریزید که ماسک شما شل بشود. حالا از این ماسک روی صورت خود بمالید. از آنجا که معمولا پوست‌های چرب و مختلط منافذ باز دارند یادتان باشد اگر نواحی خاصی از صورتتان خشک است در آن قسمت‌ها از این خمیر استفاده نکنید. بگذارید ده دقیقه روی صورتتان بماند و بعد با آب ولرم شستشو بدهید.

سفیده تخم مرغ یکی از منابع مهم برای سفت شدن پوست است و باعث می‌شود منافذ باز پوست بسته بشوند. زغال هم که معرف حضورتان است، آلودگی‌ها را به صورت عمقی بیرون می‌کشد. این ماسک با همکاری زغال و سفیده تخم مرغ و حضور آب لیمو برای نوسازی پوست شما خیلی کارآیی دارد!

ماسک زغال ضدآکنه

اگر صورتتان جوش می‌زند یا همیشه در معرض آکنه قرار دارید این ماسک را هم امتحان کنید.

مواد لازم:

زغال فعال به مقدار لازم

ژل آلوئه ورا به اندازه میزانی زغال

روغن درخت چای یک قطره

همه مواد را با هم مخلوط کنید. آن را روی پوست بمالید و به صورت دورانی به مدت یک دقیقه تمام صورت را ماساژ بدهید. بعد از این کار، 15 دقیقه بگذارید ماسک بماند تا تاثیرگذاری‌اش را نشان بدهد. بعد از این مدت با آب گرم شست‌وشو بدهید.

آلوئه ورا را که خوب می‌شناسید! در تسکین التهابات پوستی بسیار خوب عمل می‌کند و با ترکیب شدن با زغال فعال برای رطوبت رسانی به پوست بسیار قوی عمل می‌کند. چربی پوست را هم کاهش می‌دهد. در نتیجه کمتر دچار جوش و آکنه خواهید شد.

ماسک زغال

ماسک زغال و ماست

ماست یک خاصیت خیلی مهم برای پوست دارد و آن به دلیل وجود اسید لاکتیک است. اما چه؟ سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. یک جور لایه‌برداری ملایم در واقع، که باعث می‌شود پوست شما درخشنده‌تر شود. حال ترکیب همین ماست مهربان با زغال باعث می‌شود چربی‌های زیر پوست کاملا به بیرون تخلیه بشوند. آلودگی‌های پوست کاملا رفع شده و در نتیجه یک پوست صاف و درخشان و بدون جوش خواهید داشت.

مواد لازم

ماست یونانی ساده و پرچرب چند قاشق غذاخوری

کپسول زغال فعال 1 تا 2 عدد

عسل (اختیاری) 1 تا 2 قاشق چایخوری

همه مواد را با هم مخلوط کنید. ماسک شما به همین سرعت حاضر است. از این ماسک با برس یا به وسیله سرانگشتانتان روی پوست بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و بعد از طی این زمان با آب گرم بشویید. قطعا از شفافیت و درخشندگی پوست خود لذت خواهید برد.

چند نکته مهم و لازم:

  • قبل از استفاده ماسک حتما صورتتان را بشویید.
  • ماسک را به صورت یکسان به تمام نواحی بمالید و بعد از شست‌وشو هم به آرامی آن را خشک کنید.
  • در طول هفته یک یا دو بار از ماسک استفاده کنید. اگر پوست شما حساس است هفته‌ای یک بار یا هر دو هفته یک بار از آن بهره بگیرید.
نظرات
پربازدیدترین خبرها