بهترین فیلم‌های جهان با موضوع دنیای پس از مرگ که ارزش دیدن دارند!

در ادامه با معرفی بهترین فیلم ها با موضوع زندگی پس از مرگ با راهنماتو همراه باشید.

شناسه خبر: ۳۸۲۱۱۱
بهترین فیلم‌های جهان با موضوع دنیای پس از مرگ که ارزش دیدن دارند!

راهنماتو- مرگ یکی از قوانین فراگیر جهان هستی است که طی آن روح آدمی از بدن جدا و وارد عالم برزخ می شود. روح انسان پس از مرگ هوشیار است و حوادث را درک می کند. در واقع برخی از واقعیت ها که در زمان حیات بر انسان پوشیده هستند، در زمان مرگ آشکار می‌شوند. در این لحظات رابطه انسان با اطرافیانش قطع می شود و نمی‌تواند حالات و مواردی را که می‌بیند، برای اطرافیانش توضیح دهد.

به گزارش راهنماتو، موضوع زندگی پس از مرگ همواره یکی از معماها و مسائل مورد بحث در حوزه انسان شناسی، فلسفه و دین بوده است و تا کنون سینماگران بسیاری تلاش کرده اند تا برداشت خود را از این موضوع در قالب یک فیلم ارائه دهند. در ادامه با معرفی بهترین فیلم ها با موضوع زندگی پس از مرگ با راهنماتو همراه باشید.

1- حس ششم 1999 - The Sixth Sense

کارگردان: ام. نایت شیامالان

بازیگران: بروس ویلیس، هالی جوئل آزمنت، تونی کولت و کی‌دی استریکلند

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2 از 10

ژانر: فراطبیعی، ترسناک، راز آلود

 حس ششم

خلاصه داستان: این فیلم داستان زندگی کودکی را روایت می‌کند که به واسطه داشتن یک نیروی روانی عجیب ارواح را می بیند و همین موضوع موجب ترس او شده است. یک روانشناس کودک به نام مالکوم کرو سعی دارد این کودک را معالجه کند، در حالی که مشکل کودک خارج از حیطه تجربه و تخصص چندساله‌اش است. این فیلم نامزد شش جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم سال و بهترین کارگردانی سال شد و موفق شد با بودجه 40 میلیون دلاری به فروش بیش از 672 میلیون دلار دست پیدا کند.

2- ورود به پوچی 2009 - Enter the Void

کارگردان: گاسپار نوئه

بازیگران: پاز د لا اوئرتا

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.2 از 10

ژانر: درام، هنری

 ورود به پوچی

خلاصه داستان: این فیلم روایت زندگی پسر جوانی به نام اسکار است که در شهر توکیو زندگی می‌کند و فروشنده‌ی مواد مخدر است. او پس از مصرف نوعی مواد مخدر به نام DMT وارد کلوپی می‌شود و سپس توسط مأموران پلیس، در دستشویی با اصابت گلوله می‌میرد. DMT ماده ای است که در بدن هر موجود زنده‌ای حتی انسان وجود دارد و تنها در هنگام مرگ در بدن ترشح می‌شود. ادامه ی فیلم بعد از لحظه مرگ اسکار، از نقطه نظر روح او در حالی که بر فراز توکیو شناور است دیده می شود.

3- داستان یک روح 2017 - A Ghost Story

کارگردان: دیوید لاوری

بازیگران: کیسی افلک، رونی مارا، ویل اولدهام و دیوید لاوری

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.8 از 10

ژانر: درام، فانتزی، رازآلود

 داستان یک روح

خلاصه داستان: داستان این فیلم درباره مردی به نام سی است که بعد از کشته شدن در تصادف، از شدت دلتنگی روح سرگردانش به خانه بازمی گردد و قصد دارد خاطراتش را زنده نگه دارد. این روح سرگردان در خانه محصور شده و به دنبال راهی برای برقراری ارتباط با معشوقش است و از آنجایی که هیچ راهی برای این کار وجود ندارد، چاره ای جز نظاره کردن کارهای همسرش که سعی دارد به زندگی عادی بازگردد، ندارد. این فیلم با استقبال خوبی از سوی منتقدان همراه شد و موفق شد نامزد دریافت 32 جایزه و برنده 11 جایزه همچون «بهترین فیلم مستقل» شود. ستارگانی چون «کیسی افلک» و «رونی مارا» نیز در این فیلم بسیار خوش درخشیده اند.

4- استخوان‌های دوست‌داشتنی 2009 - The Lovely Bones

کارگردان: پیتر جکسون

بازیگران: سیرشا رونان، ریچل وایس، مارک والبرگ، استنلی توچی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.6 از 10

ژانر: درام، فانتزی، مهیج

استخوان‌های دوست‌داشتنی

خلاصه داستان: فیلم استخوان‌های دوست‌داشتنی داستان زندگی یک دختر 14 ساله به نام سوزی را روایت می کند که توسط همسایه‌اش مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و سپس کشته شده‌است. او حالا از عالمی شبیه به برزخ به تماشای خانواده‌اش می‌نشیند که چگونه با مساله قتل او کنار می‌آیند و قاتلش را می بیند که چطور مدارک جرم را پنهان می کند. این فیلم از رمان پرفروشی با همین نام نوشته آلیس سبالد اقتباس شده است و توانست 8 جایزه اسکار را از آن خود کند.

5- چه رویاهایی که می آیند 1998 - What Dreams May Come

کارگردان: وینسنت وارد

بازیگران: رابین ویلیامز، کوبا گودینگ جونیور، آنابلا شورا، ماکس فون سیدو

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.9 از 10

ژانر: درام، فانتزی، رمانتیک

چه رویاهایی که می آیند

خلاصه داستان: این فیلم امریکایی درباره زندگی زن و شوهر جوانی است که در یک حادثه دو فرزند خود را از دست می دهند. زن دیگر تحمل ندارد، اما شوهرش به او کمک می‌کند و شوق زندگی را به وی بازمی‌گرداند. مدتی بعد مرد در حادثه‌ای کشته می‌شود و به بهشت می‌رود. زن که یار و یاور همیشگی اش را از دست داده است، خودکشی می کند و مرد سفری از بهشت به دوزخ را برای یافتن همسرش آغاز می‌کند.

6- چه زندگی شگفت‌انگیزی 1946 - It's a Wonderful Life

کارگردان: فرانک کاپرا

بازیگران: جیمز استوارت، دانا رید، ویلیام ادموندز و فرانک فنتون

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.6 از 10

ژانر: درام، خانوادگی، فانتزی

چه زندگی شگفت‌انگیزی

خلاصه داستان: این فیلم امریکایی داستان زندگی جورج بِیلی را روایت می کند، شخصی که علاقه زیادی به سفر به دور دنیا دارد، اما به خاطر کمک به پدرش در تامین مخارج زندگی و کمک به مردم شهرش، هیچگاه نتوانسته این آرزو را برآورده کند. او در کریسمس سال 1945، زمانی که 38 ساله بود، به دلیل مشکلات زندگی تصمیم به خودکشی می گیرد. دوستان و خانواده اش برای او دعا می کنند و صدایشان به گوش فرشته‌ها می‌رسد و فرشته ای به نام کلارنس مأمور می‌شود زندگی جورج را نجات دهد و در عوض بال‌هایش به او برگردانده شود. کلارنس ابتدا نمایی کلی از زندگی جورج را می‌بیند و سپس به روی زمین می‌آید تا به جورج نشان دهد چه تأثیری بر زندگی مردم شهر داشته و اگر جورج نبود دنیا چه قدر متفاوت می‌شد. طرح اولیه این فیلم با اقتباس از داستان کوتاهی از فیلیپ ون دورن استرن با نام «بزرگ‌ترین هدیه» نوشته شده‌است.

نظرات
پربازدیدترین خبرها