نگاهی به خشن‌ترین و خونی‌ترین بازی تاریخ

سری بازی های Manhunt از بدو عرضشون همیشه مورد نقد و انتقاد خیلی از مردم بودن و گویا بعد از ۲۰ سال این قاعده تغییری نکرده.

شناسه خبر: ۳۸۰۱۶۷
نگاهی به خشن‌ترین و خونی‌ترین بازی تاریخ

راهنماتو- تقریبا بعد از گذشت 20 سال، بازی‌های Manhunt همچنان به عنوان خشن ترین بازی‌های ویدیویی در کنسول‌های خانگی شناخته میشن. اغلب مردم وقتی عبارت "بازی خشن" به گوششون میخوره،ذهتوشن خیلی سریع میره سمت بازی های Grand Theft Auto، Mortal Kombat و Night Trap ، اما این Manhunt بود که تونست سطح خشونت موجود در بازی هارو حدقل چندین پله جابجا کنه.

به گزارش راهنماتو، طبیعت تاریک و خیلی خشونت‌آمیز Manhunt وقتی که برای اولین بار در سال 2003 منتشر شد، تونست همه رو شوکه کنه. شرکت Rockstar Games حتی اعتراف کرد که بسیاری از اعضای تیمشون در روند ساخت این بازی خیلی متاثر شده بودن. Manhunt 2 هم به قدری خشونت‌آمیز بود که Rockstar مجبور شد تا بیشتر صحنه‌های کشتن موجود رو ویرایش کنه تا بتونه بازی رو در فروشگاه‌ها عرضه کنه. این سری بازی‌ در حال حاضر به سمت فراموشی میره چرا که دیگه اون سطح از خشونت دیگه تاثیر خودش رو از دست داده، اما همچنان عده زیادی از طرفدارای دوآتیشه این بازی هستن که یادشو زنده نگه میدارن.

manhuntgame

Manhunt یک بازی بقا و مخفی‌کاریه که در آن بازیکنا کنترل یک زندانی محکوم به اعدام به نام جیمز ارل کش رو به عهده دارن، کسی که مجبور به شرکت در یک فیلم آدمکشی شده تا بتونه آزادی خودش رو به دست بیاره. کش باید در سراسر شهر حرکت کرده و اعضای گروه‌های خلافکار رو به صورت وحشتناکی به قتل برسونه. یک تهیه‌کننده‌ی فیلم که به نام لایونل استارکوتر به کارهای کش دقت می‌کند و همراه او هر حرکت کش رو برای ساختن به اصطلاح "شاهکار" سینمایی‌اش ضبط می‌کنه. در بازی دوم، محیط شهری با یک تیمارستان جایگزین شده و بازیکنا در اتاق‌ها و راهروهای تاریک به دنبال اطلاعات مرتبط با گذشته‌ی خود به عنوان شخصیت جدید، دنیل لمب، هستن.

سری بازی‌های Manhunt برای کسایی که روحیه ضعیف و دلی نازک دارن اصلا مناسب نیستن. نمایش خشونت در Manhunt و نسخه دومش بازی رو از خیلی از بازی‌های ویدیویی دیگه متمایز می‌کنه. صحنه‌های کشتن افراد بسیار وحشت‌آور و واقع‌گرایانه‌ان. بازیکنان از اشیاءی مانند کیسه‌های پلاستیکی، بطری‌های شکسته و ابزار باغبانی برای از بین بردن دشمنانشون استفاده می‌کنن، وسایل روزمره‌ای که هر کجا میتونین پیداشون کنین. نحوه‌ی تقلا و تلاش دشمنان برای فرار از کارکتر اصلی هم خیلی وحشتناکه به همراه داد و فریادی که با نفس های آخرشون میزنن، و اینکه کارکتر اصلی نسبت به این کشتار وحشیانه خیلی بدون احساس و بی تفاوته هم تونسته این بازی رو دوچندان ترسناک‌تر کنه. Manhunt تقریباً هیچ موسیقی‌ای نداره که ابعاد بیشتری از وحشت را به بازی اضافه می‌کند، طوری که شما میتونین تقریبا صدای ضربان قلب دشمنتون که اول تند و قطع میشه رو بشنوید.

manhuntgame

حس دلهره‌آور Manhunt تجربه ترسناکی رو ایجاد می‌کنه. بازیکنان به صورت مداوم نسبت به اطرافشون هوشیارن و از سایه‌ها به عنوان کمین برای دشمناشون استفاده میکنن و منتظر زمان مناسب برای حمله هستن. Manhunt حس اضظراب زیادی رو القا میکنه و احساساتی که به طور معمول توسط بازی‌های ویدیویی تحت تأثیر قرار نمی‌گیرن رو در فرد هدف قرار می‌ده. این چیزیه که باعث می‌شه بازی به شدت دلهره آور باشه. گاهی اوقات هم حس می‌کنید که درحال بازی، کاری خلاف عقل و اخلاق رو انجام میدین. برای همین هم انتظار میره که بازیکنا در حین بازی Manhunt احساسی ترکیب از یأس، رنج، شوک و خشم رو تجربه کنن.

manhuntgame

به طور قابل انتظاری، منتشر شدن Manhunt به طرفداران خودش بیش از اندازه شوکی وارد کرد. این سری بازی‌ها همچنان در کشورهای مختلفی ممنوع هستن و کلی پرونده قضایی علیه این بازی در کشور های مختلفی ایجاد شد. یک وکیل در انگلیس بازی اول رو در سال 2004 به عنوان عامل اصلی در قتلی معرفی کرد. چند سال بعد، وکیل آمریکایی‌ای به نام جک تامپسون یک نزاع قانونی رو برای متوقف کردن فروش Manhunt 2 تشکیل داد. بازی منجر به ایجاد بحرانی برای تجدید نظر در مورد قانون های مرتبط با بازی های خشونت‌آمیز شد.

ESRB ابتدا به Manhunt 2 امتیاز مناسب برای بزرگ‌ترها (Adults-Only) داد، که بسیاری از فروشندگان رو مجاب به عدم فروش این بازی در فروشگاهشون کرد. این ممکن بود عرضه بازی را به شدت محدود کنه، بنابراین Rockstar مجبور به ویرایش شدید صحنه‌های کشتن بازی شد تا امتیاز مناسب برای بالای 18 سال رو بگیره. با این حال، سانسور طرفداران Manhunt را بسیار ناراحت کرد، خیای از آنها گفتند که ویرایش‌ها تجربه بازی رو ضعیف کردن.

manhuntgame

سری بازی‌های Manhunt خشونت در بازی‌های ویدیویی رو به حداکثر خودش رسوند. نمایش واقع‌گرایانه‌ی آن از قتل همراه با داستانی وحشتناک ترکیب شده و مردم در سراسر جهان از آن شوکه شدن. با این حال، سری بازی‌های Manhunt با وجود ماهیت ناراحت‌کننده‌اش همچنان یک جامعه‌ی کوچک از طرفدارای خودشو داره. شایعاتی در اینترنت در مورد بازی سوم Manhunt هم وجود داره، اما هنوز چیزی تایید نشده. جدا از آینده این سری، میشه گفت میراث خونین Manhunt همیشه لکه‌ای بر صنعت بازی‌های ویدیویی به یادگار میزاره.

نظرات
پربازدیدترین خبرها