۶ ترفند کاربردی برای سازماندهی جزیره آشپزخانه

در ادامه با ترفندهای سازماندهی جزیره آشپزخانه با راهنماتو همراه باشید.

شناسه خبر: ۳۹۲۰۵۴
6 ترفند کاربردی برای سازماندهی جزیره آشپزخانه

راهنماتو- آشپزخانه جزیره ای یکی از جدیدترین سبک های دکوراسیون داخلی است که مشکل کمبود کابینت را تا حد زیادی در آشپزخانه برطرف می کند. جزیره آشپزخانه در واقع یک قطعه چند کاره است که اصولا در مرکز آشپزخانه قرار می گیرد و علاوه بر زیبایی، کارایی بسیاری نیز دارد و در واقع فضای بیشتری را برای قرار دادن لوازم آشپزخانه در اختیار شما قرار می دهند. یک طراح داخلی می گوید: «اگر فضا اجازه دهد، جزیره های آشپزخانه خلاقانه ترین راه‌حل‌های ذخیره‌سازی را ارائه می‌دهند، آنها به منظور ارائه فضای کاری و گزینه های ذخیره سازی بیشتر طراحی شده اند.»

به گزارش راهنماتو، موفق‌ترین ایده‌های جزیره آشپزخانه آنهایی هستند که نه تنها با فضا، بلکه با نحوه استفاده شما مطابقت دارند. باید بدانید کلید اصلی بهینه سازی جزیره آشپزخانه سازماندهی مناسب آن است و از آنجایی که نیاز هر خانواده ای ممکن است با خانواده دیگر متفاوت باشد، می توان گفت روش سازماندهی جزیره آشپزخانه برای افراد مختلف متفاوت است. در ادامه با ترفندهای سازماندهی جزیره آشپزخانه با راهنماتو همراه باشید.

1- با حذف کردن و دسته بندی آغاز کنید

تمیز کردن منظم آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. همه چیز را از جزیره خارج کرده و دسته‌بندی کنید. ظروف پخت و پز، ظروف سرو و سایر اقلام را دسته بندی کنید. پاکسازی جزیره آشپزخانه ایده بهتری در خصوص فضایی که باید با آن کار کنید، در اختیار شما قرار می دهد. بررسی کنید که از کدام لوازم در سال گذشته استفاده کرده اید و از کدام یک از آنها هیچ استفاده ای نداشته اید. آیا اگر قصد خرید داشته باشید، دوباره این لوازم را می خرید؟ اگر پاسختان منفی است، احتمالا زمان دور انداختن این لوازم فرا رسیده است.

جزیره

2- لوازم مشابه را در کنار هم قرار دهید

گام بعدی برای سازماندهی جزیره آشپزخانه دسته بندی اقلام بر اساس نحوه نگهداری آنها است. ظروف پخت، ظروف سرو غذا، لوازم خانگی و دیگر لوازم را گروه بندی کنید. این کار به یافتن سریع تر آنها در زمان نیاز کمک می کند. وجود یک مکان اختصاصی برای هر دسته، یافتن و قرار دادن آنها را در قسمت مخصوص خود راحت تر می کند.

جزیره

3- جزیره را برای یک هدف رزرو کنید

جزایر آشپزخانه فضاهای چند منظوره ای هستند که با اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. آیا می خواهید جزیره آشپزخانه شما صرفاً مکانی برای پذیرایی از مهمانانتان باشد؟ یا ترجیح می دهید از آن برای تهیه و طبخ غذا استفاده کنید؟ یک هدف کلیدی برای جزیره آشپزخانه خود انتخاب کنید و جزیره را بر اساس آن هدف سازماندهی کنید. به عنوان مثال، اگر از جزیره برای طبخ و آماده سازی غذا استفاده می کنید، می توانید انواع چاقو، قاشق، قابلمه و ظروف تهیه غذا را در آن جای دهید. مرزبندی از سردرگمی شما جلوگیری کرده و به مرتب نگه داشتن لوازم آشپزخانه کمک می کند.

جزیره

4- عملکرد و قابلیت دسترسی لوازم را در نظر بگیرید

اقلام را با در نظر گرفتن عملکرد آنها درون جزیره و سایر کابینت ها جای دهید. ظروف مخصوص پخت و پز، چاقوها و تخته های برش را در نزدیک اجاق گاز قرار دهید تا در صورت نیاز راحت تر به آنها دسترسی داشته باشید. اقلام پرمصرف را در مکان های قابل دسترس و اقلام کم مصرف را در قسمت های عقب تر قرار دهید.

جزیره

5- کشوها و کابینت ها را مرتب نگه دارید

یکی از اولین قدم ها در سازماندهی یک جزیره آشپزخانه، مرتب نگه داشتن سایر کابینت ها و کشوها است. از سبدها و سازمان دهندگان کشو برای نگهداری موارد مشابه و مرتب کردن کشو و کابینت استفاده کنید. این کار یافتن و قرار دادن آنها را در محل مورد نظر خود آسانتر می کند.

جزیره

6- از ابزارهای سازماندهی استفاده کنید

برای منظم نگه داشتن جزیره آشپزخانه، داشتن ابزار سازماندهی مناسب ضروری است. بسیاری از اقلامی که برای پخت و پز و تهیه غذا مورد استفاده قرار می گیرند، بزرگ و حجیم هستند. می‌توانید ملاقه‌ها، قاشق‌ها، کفگیرها و رنده‌های بزرگ را درون کابینت و وسایل کوچک‌تر را درون کشو قرار دهید. از آویزهای کوچک برای آویزان کردن حوله های آشپزخانه استفاده کنید. استفاده از قفسه ها و نظم دهنده های کابینت نیز ایده خوبی برای ایجاد فضای ذخیره سازی بیشتر است.

جزیره

نظرات
پربازدیدترین خبرها