این کوکی از دل نیویورک اومده تا در عرض نیم ساعت شما رو خوشحال کنه!

این کوکی با بقیه همتاهای خودش تفاوت دارد. برای اینکه از طعم خوش و بوی مطبوع آن بهره مند شوید کمتر از نیم ساعت زمان لازم دارید!

شناسه خبر: ۳۹۲۳۱۶
این کوکی از دل نیویورک اومده تا در عرض نیم ساعت شما رو خوشحال کنه!

راهنماتو- «عجب عطری داره! کوکی عادیه یا بهشتی؟!»

کوکی‌ها تنوع زیادی دارند و در کنار چای و قهوه شما را به لذتی وصف نشدنی دچار خواهند کرد! اما این کوکی با بقیه همتاهای خودش تفاوت دارد. برای اینکه از طعم خوش و بوی مطبوع آن بهره مند شوید کمتر از نیم ساعت زمان لازم دارید!

به گزارش راهنماتو، مواد موردنیاز کوکی نیویورکی در دسترس همگان است و برای عصرانه یک انتخاب فوق‌العاده جذاب و بی نظیر می‌شود!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
کره نرم شده

100 گرم

شکر سفید

50 گرم

شکر قهوه‌ای

50 گرم

تخم مرغ

یک عدد

وانیل

یک قاشق چایخوری

آرد

160 گرم

نشاسته ذرت

3 گرم

بیکینگ پودر

2 گرم

جوش شیرین

2 گرم

فندق، گردو، شکلات تلخ، شکلات شیرین

به میزان دلخواه

طرز تهیه:

این مقدار مواد برای 5 تا 6 عدد کوکی کفایت می‌کند. اول با همین میزان تهیه کنید تا زیروبم کار به خوبی دستتان بیاید و بعد که عاشقش شدید اندازه‌ها را 2 برابر کنید و مقدار بیشتری از آنها بپزید!

1

ابتدا کره را که خوب نرم شده است به همراه شکر سفید و شکر قهوه‌ای، تخم مرغ و وانیل خوب هم بزنید تا کشدار و کرم رنگ بشود.

در این مرحله نوبت به مواد خشک می‌رسد. مواد خشک کدام است؟ منظور آرد و بیکینگ پودر و جوش شیرین به همراه نشاسته ذرت است. آنها را هم به تدریج اضافه کنید و با لیسک یا قاشق هم بزنید تا خوب مخلوط بشوند.

پایان کار نوبت به افزودنی‌های دلخواه شما می‌رسد. گردو، فندق، شکلات تلخ و شیرین را به میان بیاورید و آنها را هم مخلوط کرده و هم بزنید. هر کدام را تمایل نداشتید حذف کنید ولی شکلات را باقی بگذارید که عطر و طعم آن بی نظیر است!

داخل قالب فر کاغذ روغنی قرار بدهید و از مواد کوکی که اصلا شل نیست و کاملا می‌توانید آن را در دست‌هایتان به حالت دایره در بیاورید پر کنید. سعی کنید بین کوکی‌ها فاصله باشد که بعد از پخت و پف کردنشان به هم نچسبند!

فر را از قبل گرم کنید. حدود 10 دقیقه زودتر این کار را انجام بدهید خوب است. دما را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کرده و به مدت 20 تا 25 دقیقه آنها را بپزید.

اگر همین الان این کار را انجام بدهید با عطری وصف نشدنی در آشپزخانه روبه رو خواهید شد که بی نهایت شما را خوشحال خواهد کرد! این کوکی‌ها را با عشق نوش جان کنید!

- بهتر است از ترکیب شکر سفید و قهوه‌ای در کنار هم استفاده کنید اما اگر شکر قهوه‌ای ندارید به همان میزان از نوع سفید آن داخل کوکی بریزید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها