(تصاویر) شهر عجیبی که دو قرن است خیابان‌ها و ساختمان‌هایش تغییر نکرده‌اند

تصاویر در سال های ۱۸۸۰، ۱۸۸۵، ۱۸۹۵ و ۱۹۱۰ از اکسفورد گرفته شده است و یک عکاس باذوق آن‌ها را در سال ۲۰۲۲ دقیقا تکرار کرده است.

شناسه خبر: ۳۹۲۳۲۳
(تصاویر) شهر عجیبی که دو قرن است خیابان‌ها و ساختمان‌هایش تغییر نکرده‌اند

راهنماتو- آکسفورد که در سراسر جهان به دلیل دانشگاه و مکان تاریخی خود مشهور است، بیش از ۸۰۰ سال است که علم و هنر و تاریخ را در خود می پروراند و دانشمندان بسیاری را به جهان تحویل داده است.

به گزارش راهنماتو، اگرچه هزاران سال است که مردم در این شهر زندگی می‌کنند، اما از قرن نهم آکسفورد به عنوان مرکز آکسفوردشایر و به عنوان یک شهر مستقر، شناخته می‌شود. بر اساس آمار سال ۲۰۲۱، جمعیت این شهر برابر با ۱۶۲۱۰۰ نفر بوده است.

تاریخ آکسفورد در انگلیس به شهرک اصلی آن در دوره ساکسون باز می‌گردد. این شهر در دوره نورمن از اهمیت ملی برخوردار شد.

بنا‌های آکسفورد نشانگر همه دوره‌های معماری انگلیسی از ابتدا ورود آنگلوساکسون‌ها است، مانند بنای گنبدی رادکلیف کمرا (تالار رادکلیف) که مربوط به میانه قرن هجدهم و در مرکز شهر واقع است.

آکسفورد نخستین بار از زمان ساکسون‌ها مسکونی شد و در آغاز با نام «آکسنافوردا» به معنای گذرگاه گاو نر (بارکش) شناخته می‌شد.

موقعیت استراتژیک این شهر و محصور بودن آن میان خندق‌های طبیعی باعث گردید تا آکسفورد به صورت بخشی از سامانه دژ-شهر‌های انگلستان در برابر حملات مجدد دانمارکی‌ها به این سرزمین در آید.

پس از بازسازی در زمان ادواردشاه، در سال ۱۰۰۹ میلادی در برابر حملات دانمارکی‌ها سقوط کرد. در ۱۱۲۶ حصار شهر بازسازی شد. هر چند شکوفایی بازرگانی شهر در قرن دوازدهم زودگذر بود، اما رشد دانشگاه آن رکود فعالیت بازرگانی را جبران کرد.

این شهر در قرن نوزدهم شروع به رشد صنعتی کرد و در اوایل قرن بیستم با صنایع اصلی چاپ و تولید اتومبیل رونق صنعتی گرفت.

تصاویر زیر در دوره تاریخی از اوایل قرن 19 تا اوایل قرن 20 از اکسفورد گرفته شده است و یک عکاس باذوق آن‌ها را در سال ۲۰۲۲ دقیقا تکرار کرده است تا نشان دهد بافت شهری آکسفود پس از گذشت سال‌ها با کمترین میزان دستکاری روبرو شده است.

1

4

2

3

5

نظرات
پربازدیدترین خبرها