این انیمیشن‌ها در حکم تراپی هستند! حتما آنها را چندین بار ببینید!

انیمیشن‌ها قدرت بالایی در انتقال مفاهیم دارند. به زبان ساده و با رنگ و لعابی دوست‌داشتنی می‌توانند به راحتی آنچه قرار است آموزش داده بشود را به ما نشان بدهند!

شناسه خبر: ۳۹۲۳۳۷
این انیمیشن‌ها در حکم تراپی هستند! حتما آنها را چندین بار ببینید!

راهنماتو- «کارتون دیدن مال بچه‌هاست! مال بچه‌هاست؟!»

انیمیشن‌ها قدرت بالایی در انتقال مفاهیم دارند. به زبان ساده و با رنگ و لعابی دوست‌داشتنی می‌توانند به راحتی آنچه قرار است آموزش داده بشود را به من و شما نشان بدهند و یادگیری آنها را آسان‌تر خواهند ساخت.

به گزارش راهنماتو، به اشتباه انیمیشن‌ها برای بچه‌ها رده‌بندی شده است اما واقعیت این است که سن و سال نمی‌شناسند و اگر می‌خواهید ساعتی یا ساعاتی فارغ از دنیا و دغدغه‌هایش باشید بهتر است جای انیمیشن‌ دیدن را در اوقات فراغتتان باز کنید و در انتها آنچه دریافت خواهید کرد حال خوبی است که شما را ترغیب می‌کند تا به سراغ بقیه آنها بروید.

در زندگی همه ما مشکلات زیادی وجود دارد. دست و پای احساساتمان گاهی خواب می‌رود و درد در همه جای زندگی خواهد پیچید. این انکارناپذیر است اما آنچه اهمیت دارد نحوه مقابله ما با سختی‌هاست. گاهی از ورزش کمک می‌گیریم، گاهی به دوستان و عزیزان پناه می‌بریم، گاهی مشغولیت‌هایمان را زیاد می‌کنیم! یکی از روش‌هایی هم که خوشبختانه توجه عمومی به آن بیشتر شده است مدد گرفتن از مشاوران و روانکاوان است. ما نیاز داریم که در کنار فردی غیرمتعصب سفره دلمان را بگشاییم و بگوییم و بی غرض هم بشنویم! تراپی کردن مسیری رو به آرامش است. معمولا تراپیست‌ها به انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و کتاب‌ها روی خوش زیاد نشان می‌دهند و توصیه‌های زیادی از این باب دارند.

ما در راهنماتو چند انیمیشن را به شما پیشنهاد می‌کنیم که هم تراپیست‌ها آنها را قبول دارند و هم به صورت کاملا حقیقی نقش یک مشاور و راهنمایی‌دهنده را در زندگی شما بازی خواهند کرد. حتما آنها را ببینید، نه یک بار، بلکه بارها، و تاثیرات بسیار زیاد و مثبت آنها را بر زندگی خود درک کنید.

  • Inside out

1

این انیمیشن را هرچند بار ببینید کم است! تمام احساسات ما از ترس، خشم، نفرت، غم، شادی به صورت یک شخصیت واحد و مستقل در این انیمیشن حضور دارند و تاثیر هر کدام را بر زندگی رایلی، دختری که در این انیمیشن وجود دارد خواهید دید. قدرت آنها را درک خواهید کرد و به صورت ناخودآگاه در زندگی خودتان هم به کار خواهید گرفت.

کتاب inside out که به فارسی همان درونِ بیرون یا پشت و رو معنی می‌شود هم موجود است. تاثیرگذاری انیمیشن خیلی بالاست و حتما پیشنهاد می‌کنم آن را در کنار بقیه اعضای خانواده و مخصوصا فرزندانتان ببینید. آگاه شدن از دورنمان وظیفه ماست تا بتوانیم حالاتمان را بفهمیم و کنترل کنیم.

  • Soul

1

محصول سال 2020 از پیکسار است که دربردارنده زندگی فردی به نام «جو» است که در دنیای موسیقی فعالیت می‌کند و چندان هم علاقه‌ای به زندگی‌اش و اتفاقات آن ندارد و با نارضایتی دست و پنجه نرم می‌کند. جو به وسیله یک حادثه روح از تنش جدا می‌شود! به جایی وارد می‌شود که روح‌ها قبل از اینکه به کالبد نوزادان وارد بشوند در آن قرار دارند. شور و شوق آنها بسیار دیدنی است و جای تفکر دارد. قرار است به کسی کمک کند تا علاقه واقعی‌اش در زندگی را پیدا کند.

علاقه واقعی؟! آیا ما علاقه واقعی زندگیمان را می‌شناسیم؟ چقدر درصدد رسیدن به آن تلاش می‌کنیم و اشتیاق داریم؟ این انیمیشن بسیار تاثیرگذار است و دیدن آن بارها توصیه می‌شود.

  • Encanto

1

با یک انیمیشن موزیکال روبه رو هستید. یک خانواده محور این داستان است که در کوه‌های کلمبیا زندگی می‌کنند. نحوه برخورد افراد و تاثیر رفتارهایشان بر همدیگر خیلی اهمیت دارد. اینکه تا چه حد انتظارات ما از دیگران می‌تواند آسیب‌زننده باشد و کنترل آنها چقدر مهم است. با دیدن این انیمیشن خودتان را به یادگیری و همچنین یک حال خوب دعوت خواهید کرد!

  • The croods

1

انیمیشنی که به «غارنشین‌ها» معروف است و در دو قسمت تولید شده است. ماجرای یک خانواده را در مواجهه با خانواده‌ای دیگر و همچنین رقابت و مسابقه خواهید دید. یکی از نکات خیلی مهم این داستان در ابتدا، نوع نگاه پدر به اعضای خانواده‌اش است. کنترل گری بسیار زیادی که دارد و اجازه پروبال گرفتن را از فرزندانش گرفته و این وسط هم خودش و هم دیگران در معرض آسیب هستند.

  • Zootopia

1

در این انیمیشن شما با معنی واقعی «خواستن توانستن است» روبه رو می‌شوید. این مساله مهم که حرف‌های دیگران نمی‌توانند خللی بر شما وارد کند درصورتی که خودتان آنطور که باید دل به کار بدهید! خرگوشی را خواهید دید که می‌خواهد افسر پلیس بشود و در این مسیر هیچکسی او را باور ندارد ولی دست از تلاش نمی‌کشد...

نظرات
پربازدیدترین خبرها