بهترین بازیهای انحصاری پلی‌استیشن که سونی فراموششون کرده

با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به فرنچایزهای انحصاری Play Station بندازیم که سونی دیگه برنامه‌ای برای برگردودنشون به دنیای گیم نداره.

شناسه خبر: ۳۹۲۴۳۷
بهترین بازیهای انحصاری پلی‌استیشن که سونی فراموششون کرده

راهنماتو- سونی در طی نسل های گذشته و عرضه کنسول‌های جذاب پلی‌استیشن تونسته بچگی خیلی از ماهارو برای همیشه موندگار کنه. خاطراتی که همیشه با بازیهای انحصاری پلی‌استیشن همراه بودن و ما تونستیم در طی سالها با این فرنچایزها بزرگ بشیم. ولی متاسفانه تموم انحصاری‌های سونی همچین آخر و عاقبتی رو نداشتن و بعد از مدتی توسط ناشرشون تبدیل به بازیهایی شدن که شاید هیچ وقت دیگه نتونیم نسخه جدیدی رو ازشون تجربه کنیم.

به گزارش راهنماتو، یکی از خوبی‌هایی که نسل‌های قدیمی بازیها نسبت به الان داشتن این بود که اون زمان ناشرها بیشترین تلاش خودشون رو میکردن تا با عرضه بازیهای مختلف و فوق‌العاده طرفدارای زیادی رو به سمت خودشون جلب کنن. اتفاقی که به وفور طی دوره Play Station 2 افتاد و سونی تونست تقریبا تبدیل به سلطان بی چون و چرای کنسول‌ها بشه. متاسفانه بعد از این قضیه سونی دیگه اونطور که قبلا عادت به معرفی بازیهای جدید و حتی ساخت دنباله‌های فرانچایز های خودش داشت رو نداره و بیشتر تمرکزش روی یه سری بازیهای به خصوص هستش. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به فرنچایزهای انحصاری Play Station بندازیم که سونی فراموششون کرده.

PaRappa the Rapper

best-playstation-exclusives-sony-forgot-about

PaRappa the Rapper در سال 1997 برای PS1 منتشر شدش و یک بازی جذاب و سرگرم‌کننده بر پایه ریتم رو به گیمرها معرفی کرد. این بازی البته یه دنباله مستقیم هم روی PS2 داشت و یک نسخه جانبی از اون هم به اسم Um Jammer Lammy روی PS1 منتشر شدش. هرچند که این سری همچنان خیلی محبوبه، اما این بازی از اون دسته بازیهاست که با گیمرای جدیدی که برای اولین بار امتحانش میکنن زیاد مهربون نیستش. از اون زمان و PS2 دیگه خبر جدیدی از این سری نبود تا اینکه در سال 2017 ریمستر نسخه اول این سری روی PS4 به مناسبت بیستمین سالگرد انتشار این بازی منتشر شد. تازه این سری اونقدر محبوب بودش که حتی سریال کارتونی خودش رو هم داشت که اونهم تونست طرفدارای زیادی رو داشته باشه.

The Order: 1886

best-playstation-exclusives-sony-forgot-about

The Order: 1886 یکی از اون بازیهای PS4 که ملت براش خیلی هایپ شده بودن، اما متاسفانه با وجود ظاهری فوق‌العاده و ایده‌های منحصر به فرد، بازی اصلا نتونست انتظارات طرفداری خودش رو برآورده کنه و منتقدا هم نظر مثبتی رو بهش نداشتن. با این حال خیلی از طرفدارای این بازی تا مدت زیادی منتظر نسخه دنباله‌ای برای بازی محبوبشون بودن ولی خب تا الان که هیچ خبر رسمی‌ای ازش به گوش نرسیده. با توجه به شکستی که نسخه اول خورد احتمال اینکه سونی بخواد نسخه بعدی این سری رو منتشر کنه خیلی کمه.

Twisted Metal

best-playstation-exclusives-sony-forgot-about

سری Twisted Metal از PS1 شروع شد و با وجود اینکه چندین نسخه برای PC ازش منتشر شده، تا الان این فرنچایز به عنوان یه انحصاری PlayStation برای کنسول‌های خانگی باقی مونده. این بازی‌ به بازیکنا این اجازه رو میده که با ماشین‌های مخصوصی که درست میکنن به جنگ هم برن و دشمناشون رو از بین ببرن. آخرین عنوان بازی Twisted Metal در سال 2012 برای PlayStation 3 منتشر شد و از اون زمان هیچ خبری از ادامه این فرنچایز نیست.

Infamous

best-playstation-exclusives-sony-forgot-about

سری Infamous تونست زمانی که بازیهای ابرقهرمانی زیادی توی بازار نبودن خوب بدرخشه. بازی‌ای که شما در نقش افرادی به اسم conduits بازی میکردین که هر کدوم قدرت‌های خاص خودشون رو داشتن و میتونستن با توجه به شخصیت و رفتارشون از قدرت‌هاشون در راه خیر و یا شر استفاده کنن. دو نسخه اول این سری، هر دو برای PS3 منتشر شدن و کول مک‌گرات قهرمان اصلی این دو بازی بود. بعد از چند سال و انتشار اولین نسخه این سری برای PS4 با اسم Infamous: Second Son، تصمیم به تغییر قهرمان این سری گرفته شد و شخصیت جدیدی به اسم دلسین به این سری معرفی شد. این بازی حتی یه Expansion مستقل به اسم Infamous: First Light هم داشت که در سال 2014 برای PS4 منتشر شد و بازیکنا رو در نقش آبیگیل قرار میداد. از اون زمان هیچ خبر جدیدی مبنی به آینده این سری به گوش نرسیده.

Sly Cooper

best-playstation-exclusives-sony-forgot-about

سری Sly Cooper با عنوان Sly Cooper and the Thievius Raccoonus برای PS2 شروع شد. این فرنچایز دو عنوان دیگه روی PS2 داشت و بعد از اون برای مدتی از کانون توجهات خارج شد. بعدها بازی‌های PS2 ریمستر و به اسم The Sly Collection برای PS3 به بازار عرضه شدن. با اینکه این ریمستر تونست نشون بده که همچنان عده زیادی خواهان نسخه بعدی این سری با اسم Sly Cooper: Thieves in Time هستن؛ ولی توسعه‌دهنده این سری یعنی Sanzaru Games اعلام کردش که این بازی قرار نیست عرضه بشه و از اون زمان آینده این سری توی حاله‌ای از ابهامه.

Resistance

best-playstation-exclusives-sony-forgot-about

سری Resistance با عنوان اول Resistance: Fall of Man در سال 2006 برای PS3 معرفی شد. بعدش هم دو تا عنوان اصلی دیگه برای PS3 داشت و تازه حتی دو تا نسخه کوچیک‌تر هم برای PSP و PSVita به اسم خودش زد. ولی خب، از سال 2012 دیگه هیچی ازش ندیدیم. Insomniac Games که همون کسایی هستن که فعلا خودشون رو با Marvel's Spider-Man و Wolverine مشغول کردن، در واقع صاحب حقوق این سری هستن. اوناهم گفتن که دیگه نمیخوان هیچ بازی دیگه‌ای از سری Resistance رو بسازن، چون دارن روی بازی‌های دیگه‌ای کار می‌کنن.

Killzone

best-playstation-exclusives-sony-forgot-about

بازی‌های Killzone یه سری بازی شوتر هستن که توی قرن 24 اتفاق میفتن و خیلی هم خوب تونستن توی دل طرفدارای پلی‌استیشن خودشون رو جا کنن. این سری از PS2 شروع شد و در کل چهارتا نسخه اصلی داشت، با چند تا اسپین آف رو کنسول‌های دستی. آخرین نسخه این سری که Killzone: Shadow Fall بود، واقعاً یکی از اولین بازی‌های PS4 بود که خیلی سریع همه فراموشش کردن. با اینکه Shadow Fall جزو بازیهای اصطلاحا Launch Titles کنسول پلی‌استشین بودش وجوایز زیادی هم برد و فروش خوبی هم داشتش، به نظر نتونست با استاندارد های جدید سونی کنار بیاد و از اون موقع هیچ نسخه جدیدی از Killzone نیومده.

Shadow Hearts

best-playstation-exclusives-sony-forgot-about

سری Shadow Hearts اصلیش رو توی PS2 شروع کرد، ولی بازی قبلی به اسم Koudelka توی PS1 هم داشت. در مجموع سه تا بازی اصلی روی PS2 ازش منتشر شد، ولی آخرین بازی توی سال 2006 منتشر شد و بعد از اون هیچ اثری از این سری دیده نشد. حتی این سری تا الان ریمیکه که سهله یه ریمستر خشک و خالی هم نداشته!

Vagrant Story

best-playstation-exclusives-sony-forgot-about

Square سابق و Square Enix فعلی در کنار سری Final Fantasy که در اختیار داشت با انتشار Vagrant Story در سال 2000 تونست خودش رو به عنوان سلطان بی چون و چرای بازیهای RPG معرفی کنه. بازی با گرافیک فوق‌العاده، گیم‌پلی جذاب، شخصیت‌های جالبش و داستان عالی تونست هم بین طرفدارا محبوب بشه و هم بین منتقدا تبدیل به یه بازی عالی بشه. اما عجیبه که با وجود این همه موفقیت، هیچ نسخه دیگه‌ای از این بازی منتشر نشد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها