آینه قدی باید کجا باشد؟

آینه‌ها عناصر مهمی در طراحی و دکوراسیون خانه محسوب میشود.

شناسه خبر: ۳۹۲۵۰۶
آینه قدی باید کجا باشد؟

نمناک نوشت: آینه‌ها عناصر مهمی در طراحی و دکوراسیون خانه محسوب میشود و به راحتی می‌توانند هر فضای را متحول کند. به خصوص آینه‌های قدی که در حال حاضر توانسته‌‌اند به خوبی ترند شوند و نقش مهمی را در دکوراسیون خانه به خود اختصاص بدهد.

آینه قدی رو کجا بزارم؟

پولت رو بذار جلوی آینه دو تا بشه! به وفور این جمله به عنوان شوخی به گوشمان خورده. اما واقعیت اینجاست که با نگاهی عمیق ، آینه قدی میتواند چنین کاری کند! برای دکوراسیون خانه هزینه میشود ، چه بهتر دو برابر بهتر دیده شود! آینه ارزش وسایل و دکوراسیون خانه که برای آن هزینه زیادی متقبل شدهایم را دو برابر میکند! پس وقتی انعکاسی جذاب در آینه قدی طرح ریزی میکنیم در واقع به بهترین شکل پولمان را جلوی آینه میگذاریم و واقعا دو برابر میشود! آینه های قدی البته مزیت های مهمی هم دارند که آنها را بی جایگزین میکند! مثل:

  1. سبب دلبازی و پرنور شدن خانه میشود.
  2. دیوار را از یکنواختی خارج میکند.
  3. باعث میشوند که دیوار بلند و محیط بزرگتر دیده شود. به همین دلیل برای فضاسازی عالی هستند.

اما نه اینکه آینه را در هر جایی بگذاریم! استفاده از آینه قدی در دکوراسیون خانه اصول خاصی دارد و بایدها و نبایدهایی هست که در ادامه این مقاله بررسی میکنیم.

1

محل مناسب آینه قدی در پذیرایی خانه

هر پذیرایی از نظر اصولی بهتر است آینه قدی داشته باشد! آینه به دلیل جلب توجه میتواند نقطه کانونی باشد. خیلی بهتر است که آینه طوری در پذیرایی قرار بگیرد که انعکاس وسایل زینتی مثل مجسمه ، آباژور ، گلدان ، لوستر و امثال اینها داخل آن بیفتد. همچنین وسایلی مثل آباژور ، گلدان یا مجسمه در کنار آینه قدی هم ترکیب جذابی شکل میدهند. اما به این نکات دقت داشته باشید:

  1. نصب آینه قدی روی یک دیوار بزرگ و یکنواخت ، کمک میکند که دیوار از یکنواختی خارج شود.
  2. نزدیکی درب ورودی هم برای نصب آینه قدی میتواند گزینه مناسبی باشد. برای براندازی ظاهر هنگام خروج از منزل!
  3. بهتر است محل آینه قدی نور مناسب داشته باشد.
  4. چه بهتر که که قاب آینه قدی با دکور پذیرایی ست باشد!

1

محل نصب آینه قدی در اتاق خواب

یک آینه قدی برای هر اتاق خوابی لازم و ضروری است. اما کدام قسمت اتاق خواب برای نصب آینه قدی مناسب است؟ در اتاق خواب بهتر است که آینه روبروی تخت خواب نصب نشود. چرا که اعتقاد بر این است که میتواند روی کیفیت خواب اثر منفی بگذارد. مورد بعدی اینکه آینه قدی بهتر است طوری نصب شود که وقتی درب اتاق باز شد انعکاس کل اتاق در آن مشخص نباشد.

متفاوت و خاص عمل کنید

در این مقاله نصب آینه قدی و مکان یابی مناسب آن را بررسی کردیم. اما نکته مهم اینجاست که شما میتوانید با استفاده از آینه قدی با محیط بازی کنید! بهتر است خصوصا روی جنبه فضاسازی با آینه قدی تمرکز کنید و البته از انعکاسی که درون آینه قدی شکل میگیرد هم غافل نشوید و بهترین استفاده را ببرید. همچنین استفاده از مدلهای مدرن آینه مثل آینه نور دار میتواند اثرگذاری آینه را بیشتر کند!

نظرات
پربازدیدترین خبرها