خلاقانه ترین ایده های دکوراسیون اتاق نشیمن به سبک اسکاندیناوی

در ادامه با جالب ترین ایده های دکوراسیون اتاق نشیمن به سبک اسکاندیناوی با راهنماتو همراه باشید.

شناسه خبر: ۳۹۲۵۶۰
خلاقانه ترین ایده های دکوراسیون اتاق نشیمن به سبک اسکاندیناوی

راهنماتو- اگر یک سبک طراحی داخلی باشد که قرار است تا همیشه مد روز باقی بماند، بی شک سبک اسکاندیناوی است. این رویکرد طراحی که از کشورهای شمال اروپا از جمله دانمارک، سوئد، نروژ و فنلاند سرچشمه می گیرد، طراحی معاصری است که در عین مدرن بودن، ظاهر مینیمال خود را حفظ کرده و سعی دارد از هر گونه تجملات و شلوغی های سبک های سنتی دوری کند. در یک اتاق نشیمن طراحی شده به سبک اسکاندیناوی به ندرت شلوغی و درهم ریختگی دیده می شود و ترکیبی از اشکال طبیعی، انتزاع و عناصر طبیعی در آن به چشم می خورد. در ادامه با جالب ترین ایده های دکوراسیون اتاق نشیمن به سبک اسکاندیناوی با راهنماتو همراه باشید.

1- رنگ آمیزی

به گزارش راهنماتو، برای حفظ زیبایی و ایجاد یک محیط آرام و بدون هیاهو به رنگ های خنثی پایبند باشید. سبک اسکاندیناوی با رنگ های خنثی مانند سفید و خاکستری شناخته می شود. با این حال، اگر به استفاده از رنگ های گرم تر علاقه دارید، می توانید از لوازم تزئینی، آثار هنری یا مبلمان به رنگ های زیتونی، زنگاری یا سرمه ای استفاده کنید. در این تصویر یک اتاق نشیمن اسکاندیناوی را مشاهده می کنید که با استفاده از یک کاناپه به رنگ قهوه ای روشن، دیوارهای سفید، چهارپایه‌های مشکی، یک پتوی قهوه‌ای رنگ و یک فرش بژ فضایی منسجم و جذاب در اتاق نشیمن ایجاد کرده است.

دکوراسیون

2- مینیمالیسم

مینیمالیسم به جای اضافه کردن لوازم بیشتر در دکوراسیون داخلی حول محور نظم دهی می چرخد. بنابراین رعایت آن یکی از ساده ترین راه ها برای دستیابی به سبک اسکاندیناوی است. فضای اتاق نشیمن را از هر گونه شلوغی و در هم ریختگی نجات دهید. سعی کنید لوازم کاربردی را حفظ کنید و لوازم بی استفاده و قدیمی را کنار بگذارید.

دکوراسیون

3- کنتراست

علاوه بر استفاده از رنگ های خنثی، استفاده از یک پالت رنگی مناسب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. یک پالت رنگی مناسب با ایجاد کنتراست در فضا، ابعاد و جذابیت بیشتری به فضای اتاق نشیمن شما می بخشد. برای ایجاد کنتراست، با یک پایه کم رنگ (مانند دیوارهای سفید) شروع کنید، با قرار دادن چند قطعه تیره در این پس زمینه روشن، آنها را برجسته تر کنید. در این تصویر، چراغ‌ آویزها و صندلی های مشکی رنگ در مقابل دیوارهای سفید رنگ، کابینت بلوطی و لوازم کوچکتر به رنگ مشکی منجر به خلق یک اتاق نشیمن جذاب سبک اسکاندیناوی شده اند.

دکوراسیون

4- مواد طبیعی

طراحی اسکاندیناوی ارتباط مستقیمی با طبیعت دارد. بنابراین می توانید از متریال های مختلف با جنس آجر، چوب، سنگ، بتن و مرمر در این طراحی استفاده کنید. در هنگام طراحی فضا به کمک مواد طبیعی به رنگ ها توجه داشته باشید و سعی کنید با ترکیب رنگ های سرد و گرم فضایی آرام و متعادل ایجاد کنید. استفاده از منسوجات طبیعی از جنس کتان، چرم و پشم در این سبک چیدمان نیز ایده خوبی است.

دکوراسیون

5- قطعات منحنی

اگرچه سبک اسکاندیناوی در ابتدا بر رنگ تاکید دارد، اما از طریق ظاهر اشکال نیز می توان به این سبک رسید. در حالی که مبلمان و لوازم با لبه ها و گوشه های تیز هنوز هم پرطرفدار هستند، اما استفاده از چند قطعه منحنی شکل به نرم تر و متعادل تر کردن فضا کمک می کند. استفاده از مبل و صندلی با پشتی های گرد، مبل های منحنی، آینه های گرد و بالش و کوسن کروی شکل ایده خوبی برای اتاق نشیمن اسکاندیناوی است.

دکوراسیون

6- بافت

استفاده از سبدهای کتانی، لوازم حصیری، بالش های مخملی، پتوهای بافتنی و فرش های نرم در عین حال که شما را به سبک اسکاندیناوی متعهد می کنند، به لطف لایه ها و بافت های متعدد فضایی دنج و مجلل در دکوراسیون داخلی شما ایجاد خواهد کرد.

دکوراسیون

7- نور طبیعی

رنگ‌های خنثی و مبلمان در کنار نور طبیعی بهترین ظاهر را خواهند داشت. اگر در حال بازسازی فضای منزل خود هستید، سعی کنید از پنجره های بزرگ نورگیر و بدون پنل استفاده کنید. می توانید از آینه نیز برای بازتاب نور طبیعی و روشن تر کردن فضا کمک بگیرید.

دکوراسیون

8- مفهوم hygge

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی ریشه در مفهوم "hygge" دارد، یک اصطلاح دانمارکی که بر آرامش، رضایت و حس خوب تاکید می کند. این رویکرد بر زیبایی شناسی مینیمالیستی، عملکرد و سادگی در هر جنبه ای از فضای داخلی تکیه دارد. روشن کردن شمع مورد علاقه، خواندن کتاب و سر خوردن در میان یک پتوی گرم در شب های سرد زمستان این مفهوم را تداعی می کنند. سعی کنید به این مفهوم پایبند باشید.

دکوراسیون

نظرات
پربازدیدترین خبرها