فسنجان دروغین را با کمترین هزینه بپزید و حقیقتا لذت ببرید!

برای اینکه با هزینه‌ای کمتر یک فسنجان لذیذ درست کنید این دستور را امتحان کرده و مطمئن باشید اگر به کسی نگویید متوجه نخواهد شد گردو ندارد!

شناسه خبر: ۳۹۲۶۵۹
فسنجان دروغین را با کمترین هزینه بپزید و حقیقتا لذت ببرید!

راهنماتو- «تو این گرونی کی می‌تونه فسنجون بپزه؟!»

یکی از خورش‌های خوشمزه‌، جذاب و پرطرفدار ما ایرانی‌ها فسنجان است. از عطر و بو و شکل آن هرچه تعریف کنیم کم است! اما با توجه به اینکه این خورش یکی از گران‌ترین غذاهاست و قیمت گردوی آن این روزها سر به فلک گذاشته است از سبد غذایی خیلی از خانواده‌ها حذف شده ولی همه آن را دوست دارند!

به گزارش راهنماتو، برای اینکه با هزینه‌ای کمتر یک فسنجان لذیذ درست کنید این دستور را امتحان کرده و مطمئن باشید اگر به کسی نگویید متوجه نخواهد شد گردو ندارد! پس شما هم حرفی به اطرافیانتان نزنید و در کمال خونسردی این فسنجان دروغی را درست کنید و در کنار عزیزانتان لذتش را ببرید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
کدو حلوایی

یک کیلوگرم

سینه مرغ

یک عدد

رب گوجه فرنگی

یک قاشق غذاخوری

رب انار

2 قاشق غذاخوری

پیاز بزرگ

یک عدد

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه

از هر کدام نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه:

در ابتدا به کارتان ایمان داشته باشید و بدانید که یک خورش معرکه درست خواهید کرد! سپس با اعتماد به نفس فراوان کدو را بشویید و پوست بگیرید و به قطعات کوچک خرد کنید. تکه‌های کدو حلوایی را به همراه یک لیوان آب داخل قابلمه بریزید و در آن را هم بگذارید تا با حرارت ملایم بپزد. کدوی پخته شده را پوره کنید و کنار بگذارید.

قدم اول هر خورش ایرانی را بردارید! بله، پیاز را شسته، پوست بکنید و رنده کنید. برای اینکه خورش شما چه فسنجان دروغی باشد و چه واقعی جذابتر بشود باید پیاز آن رنده ریز بشود! پیاز رنده شده را در مقداری روغن تفت بدهید. سینه‌ی مرغ را به تکه‌های کوچکتر برش بزنید و همراه پیاز تفت داده و رنگ آن که کمی عوض شد نوبت به نمک، فلفل سیاه و زردچوبه می‌رسد. آنها را هم درحد کمی تفت داده تا عطر فلفل و زردچوبه آشپزخانه را فرابگیرد. به به! حالا زمان اضافه کردن رب‌ها رسیده است. رب گوجه فرنگی را به همراه رب انار داخل قابلمه بریزید و سرخ کنید تا رنگ رب گوجه خوب باز شود. 2 لیوان آب روی مواد بریزید و در قابلمه را ببندید! 1 ساعت و نیم زمان لازم دارید تا جا افتادن این خورش بی نظیر را ببنیید. اگر ترشی یا شیرینی خورش باب طبعتان نبود بنا به میلتان یا آن را به سمت ترشتر شدن و یا شیرین‌تر شدن ببرید. با اضافه کردن مقداری شکر شیرین‌تر خواهد شد و اگر کمی رب بیشتر به آن اضافه کنید یا حتی مقدار خیلی کم آبلیمو بریزید ترشی آن موردپسندتان خواهد شد.

این خورش در ظاهر و طعم هیچ فرقی با فسنجان اصیل ایرانی ندارد. تا فصل کدو حلوایی تمام نشده است حتما این غذا را درست کنید و عاشقش بشوید! نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها