اگه بالای ۵۰ سال سن داری، اینطوری از موهات مراقبت کن

در ادامه با معرفی نکات مراقبت از مو برای خانم های بالای ۵۰ سال با راهنماتو همراه باشید.

شناسه خبر: ۳۹۲۷۰۰
اگه بالای 50 سال سن داری، اینطوری از موهات مراقبت کن

راهنماتو- موهای ما همانند پوستمان مستحق رسیدگی و توجه هستند، خصوصا در صورتی که اخیرا علائم پیری، از تارهای نقره ای سرگردان گرفته تا نازک شدن موها و آسب های ناشی از رنگ کردن و حالت دادن به موها بر روی آنها ظاهر شده باشند. هیچ وقت برای آغاز مراقبت از موها دیر نیست. شما می توانید با رعایت چند نکته کلیدی از آسیب دیدن موهایتان جلوگیری کرده و آنها را تقویت کنید. در ادامه با معرفی نکات مراقبت از مو برای خانم های بالای 50 سال با راهنماتو همراه باشید.

1- محافظت از مو در برابر حرارت

به گزارش راهنماتو، اگر برای حالت دادن به موهای خود از محصولاتی مبتنی بر حرارت مانند اتوی مو یا سشوار استفاده می کنید، استفاده از یک محصول محافظت کننده از مو در برابر حرارت برای شما ضروری است. این محصولات معمولا به شکل اسپری، روغن یا موس در بازار موجود هستند و استفاده از آنها پیش از محصولات حالت دهنده به جلوگیری از شکنندگی و خشکی موها کمک می کند.

2- استفاده از برس مناسب

برای شانه کردن موهای خود از برسی استفاده کنید که ضمن وارد آوردن کمترین آسیب به ساقه و ریشه موها بتواند حالت دلخواهی به آنها ببخشد. دندانه‌های برس شما باید نرم و انعطاف پذیر باشند. در این صورت به پوست سر و موهایتان آسیبی نخواهد رسید.

برس

3- عدم استفاده از شامپوی مناسب

یافتن شامپویی که مطابق با نیازهای موهای شما باشد، اصلی ترین نکته برای داشتن موهای سالم و درخشان است. اگر احساس می کنید که موهایتان بیش از پیش شکننده شده اند، شامپویتان را بررسی کنید. شامپو سنگ بنای رژیم مراقبت از مو است و نقش مهمی در حفظ سلامت موهای شما دارد.

4- استفاده مکرر از کش مو

استفاده دائم از کش مو اغلب فشار زیادی به موهای شما وارد کرده و حتی ممکن است موجب خالی شدن جلوی موها شود. پس توصیه می شود اگر موهای بلندی دارید، به جای بستن آنها با کش از گیره مو استفاده کنید.

5- عدم استفاده از نرم کننده مناسب

بسیاری از ما ممکن است در انتخاب نرم کننده، تنها به همسان بودن برند آن با شامپوی خود توجه کنیم. در حالی که ممکن است این نرم کننده هیچ مطابقتی با موهایمان نداشته باشد. با این حال، یافتن نرم کننده ای که موهای شما را نرم‌ و سالم می کند و ظاهر کلی آن را بهبود می بخشد، می تواند تفاوت زیادی در ظاهر کلی موهای شما ایجاد کند. به دنبال نرم کننده های حاوی روغن های طبیعی مانند روغن آرگان، نارگیل و موادی مانند کراتین و ویتامین E باشید.

6- عدم مراقبت از موهای رنگ شده

اگر موهای خود را رنگ کرده‌اید، استفاده از شامپوها و نرم کننده های مخصوص موهای رنگ‌شده می تواند به افزایش طول عمر رنگ موهای شما کمک کند و موهایتان را شاداب و درخشان کند. همچنین افزودن یک روغن یا ماسک مغذی نیز به منظور آبرسانی و افزایش درخشندگی موها ایده خوبی است، به خصوص اگر موهای خود را مرتباً روشن می کنید.

رنگ

7- عدم استفاده از ماسک مو

استفاده از یک ماسک موی مناسب برای داشتن موهای نرم، براق و سالم ضروری است. اگر موهای خود را رنگ کرده اید، حتما استفاده از یک ماسک موی مناسب موهای رنگ شده را در روتین مراقبت از موهایتان بگنجانید.

8- خشک کردن موها به کمک حرارت

قرار نگرفتن موها در معرض حرارت یک راه ساده و موثر برای جلوگیری از ایجاد موخوره و خشکی مو است. به جای اینکه هر روز موهایتان را با باد گرم سشوار خشک کنید، اجازه دهید در هوای آزاد خشک شوند و در صورتی که برای خشک شدن موهای خود عجله دارید، از باد سرد سشوار استفاده کنید و آن را با فاصله از موهای خود نگه دارید.

9- عدم استفاده از شامپوی مناسب موهای بلوند

اگر موهایتان را بلوند کرده اید، برای جلوگیری از زرد شدن موها لازم است از شامپوهای تثبیت کننده رنگ مو و شامپوهایی که حاوی رنگدانه های بنفش و آبی هستند، استفاده کنید.

رنگ

10- کوتاه نکردن موها

اگر احساس می کنید تار موهایتان نازک تر از قبل شده اند و یا خیلی بلند شده اند، به آرایشگاه بروید و با یک مدل موی کوتاه زیبا از موخوره و شکنندگی آنها خلاص شوید. توصیه می شود برای جلوگیری از موخوره و نازک شده موها هر 6 تا 8 هفته یکبار موهایتان را کوتاه کنید.

11- عدم استفاده از روغن یا سرم مو

اگر موهای شکننده و آسیب دیده ای دارید، یک روغن یا سرم موی مناسب می تواند به تقویت درخشندگی، محافظت از تارهای مو و زیبایی ظاهر موهای شما کمک کند.

12- ماساژ ندادن پوست سر

ماساژ پوست سر راه حلی موثر در کاهش استرس، مقابله با شوره سر و تحریک رشد مو خواهد بود. پس اگر احساس می کنید موهایتان نازک تر از قبل شده اند، ماساژ پوست سر با استفاده از روغن های مغذی را به شما پیشنهاد می دهیم.

13- رنگ کردن مکرر موهای سفید

اگر از تلاش برای رنگ کردن موهای سفید خود خسته شده اید، سعی کنید آنها را دوست داشته باشید. موهای خاکستری طبیعی این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده اند و به ترندی جذاب برای طرفداران موهای سیفید تبدیل شده اند.

رنگ

14- عدم نوک گیری موها

نوک گیری کردن مکرر موها می تواند به داشتن موهایی سالم و زیبا کمک کند. این کار از شکنندگی انتهای موها جلوگیری کرده و موهایی خوش حالت تر را برای شما به ارمغان می آورد.

15- استفاده از روبالشی نامناسب

روبالشی ابریشمی یکی از لوازم ضروری برای داشتن موهای سالم است. ابریشم بسیار ملایم تر از پنبه است و الیاف های موجود در آن از کشیده شدن، اصطکاک و آسیب رسیدن به موها جلوگیری می کند. مزایای ابریشم تنها در سلامت موها خلاصه نمی شود و شما می توانید با انتخاب این نوع روبالشی ها به سلامت پوستتان نیز کمک کنید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها