کیک لیمویی درست کنید! کیک شکلاتی و کاکائویی را رها کنید!

دست از سر کیک کاکائویی و شکلاتی و وانیلی بردارید! کمی هم کیک‌های متفاوت‌تر بپزید تا طعم‌های جدید را هم عاشقانه دوست داشته باشید! کیک لیمویی را امتحان کنید!

شناسه خبر: ۳۹۲۷۲۷
کیک لیمویی درست کنید! کیک شکلاتی و کاکائویی را رها کنید!

راهنماتو- «کیک اصل فرانسوی بخور، دیگه هیچ کیکی نمی‌خوری!»

دست از سر کیک کاکائویی و شکلاتی و وانیلی بردارید! کمی هم کیک‌های متفاوت‌تر بپزید تا طعم‌های جدید را هم عاشقانه دوست داشته باشید! کیک لیمویی با بافت نرم و فوق‌العاده‌ای که دارد یکی از محبوبترین کیک‌های فرانسوی است.

به گزارش راهنماتو، برای درست کردن این کیک خوشمزه‌ به مواد اولیه ابتدایی نیاز دارید و کمی هم همت و تلاش و وقت! بقیه‌اش به راحتی حل می‌شود و عطر کیک خانه‌تان را برمی‌دارد!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
تخم مرغ

3 عدد

شیر

یک لیوان

روغن مایع

یک لیوان

شکر

یک لیوان

آرد

2 لیوان

بیکینگ پودر

یک قاشق مرباخوری پر

وانیل

¼ قاشق چایخوری

رنده پوست لیمو و آب لیمو ترش

یک عدد

طرز تهیه:

آیا مواد اولیه‌ی عجیب و غریبی داشت؟! آیا باید آنها را از پشت کوه قاف تهیه می‌کردید؟ حالا که تمام مواد لازمش را در دسترس دارید همه را روی میز مقابل خودتان بچینید تا ادامه آماده‌سازی‌اش را یاد بگیریم. تخم مرغ‌ها را زودتر از یخچال دربیاورید تا هم دمای محیط شود.

شکر و تخم مرغ را به همراه وانیل خوب هم بزنید تا کرم رنگ و کشدار بشود. با همزن برقی این کار را انجام بدهید که سرعت کارتان بالاتر برود. به ترتیب شیر، روغن و آب لیموترش و رنده پوست لیموترش را هم اضافه کنید و هر بار مقدار کمی هم بزنید. این مرحله را می‌توانید با همزن دستی یا لیسک هم انجام بدهید.

آرد و بیکینگ پودر را حدود 2 تا 3 بار الک کنید و بعد آنها را به مواد کیک اضافه کنید. کم کم این کار را انجام بدهید و هم بزنید تا گلوله گلوله نشود. مایه کیک شما باید صاف و کاملا یکدست و منسجم باشد.

قالب مدنظرتان را کمی چرب کنید و آردپاشی کرده و هم زمان فر را هم روشن کنید تا گرم بشود. دمای فر را روی 160 درجه قرار بدهید. مواد کیک را داخل قالب بریزید و آن را در فر بگذارید. 45 دقیقه زمان بدهید تا کیک بپزد. با سیخ چوبی کیک را امتحان کنید اگر سیخ را به وسط کیک فرو کردید و از مواد کیک به آن نچسبید یعنی کیک شما کاملا پخته و حاضر است اما اگر از بافت کیک به سیخ چسبید باید مدت دیگری هم آن را در فر قرار بدهید تا پختش کامل بشود.

بعد از اینکه کیک آماده شد حتما اجازه بدهید که خنک بشود و عجله نکنید. درست است که دلتان می‌خواهد هرچه سریعتر آن را میل کنید ولی اگر شتاب‌زده عمل کنید کیک تکه تکه می‌شود. وقتی خنک شد لبه‌های آن را با چاقو از قالب جدا کنید و کمی به آن ضربه بزنید تا کیک کاملا از قالب جدا شده و سپس آن را برگردانید.

برای تزیین آن هم از هر وسیله ‌ ‌ای که دوست دارید استفاده کنید، پودر قند، خلال پسته گزینه‌های مناسبی هستند. نوش جان

- منظور از لیوان، لیوان فرانسوی دسته دار است!

نظرات
پربازدیدترین خبرها