آموزش کشیدن انواع خط چشم

آرایش کردن همیشه یکی از تفریحات لذت بخش خانم‌ها به حساب می‌آید.

شناسه خبر: ۳۹۲۷۸۶
آموزش کشیدن انواع خط چشم

سنسینو نوشت: آرایش کردن همیشه یکی از تفریحات لذت بخش خانم‌ها به حساب می‌آید. برخی کارها مانند کشیدن انواع خط چشم از آن کارهای سخت است که برای کشیدنش به مهارت نیاز است. البته که داشتن لوازم آرایش خوب و متناسب با نیاز، یکی از راه‌هایی است که به داشتن یک آرایش عالی کمک می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، آرایش چشم تأثیر بسیار زیادی در زیبایی دارد؛ به همین خاطر است که محصولات مربوط به آرایش چشم فروش فوق العاده‌ای دارند.

خط چشم، یکی از محصولات آرایشی است که می‌تواند برای هر فرم چشمی مناسب باشد. اما در این بین بررسی ترفندهای کاربردی در کشیدن انواع خط چشم اهمیت زیادی دارد؛ زیرا در این صورت شما می‌توانید با توجه به فرم چشم خود بهترین مدل خط چشم را بکشید. در این مقاله قصد داریم تا درباره ترفندهای آموزش کشیدن انواع خط چشم و معرفی بهترین خط چشم های موجود در بازار صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

بررسی انواع خط چشم

خط چشم‌ها انواع مختلفی دارند. پیش از کشیدن خط چشم لازم است در وهله اول با آن‌ها آشنا شوید. به این خاطر که هر کدام از این خط چشم‌ها می‌توانند برای افراد مبتدی تا حرفه‌ای متفاوت باشند. اکنون به بررسی انواع خط چشم، برای هر سلیقه و تبحری می‌پردازیم.

خط چشم مدادی

ابتدا بیایید با خط چشم مدادی شروع کنیم. استفاده از آن‌ها فوق العاده آسان است. اگر تازه کار هستید یا تازه شروع به کشیدن خط چشم کرده‌اید و به دنبال آموزش کشیدن انواع خط چشم با‌ مداد برای افراد مبتدی هستید؛ خط چشم مدادی برای شما مناسب است. این خط چشم‌ها کنترل و چسبندگی بهتری به شما می‌دهند. نکته مهم در مورد این خط چشم‌ها این است که بافت مداد ظاهر صاف یا دقیقی ندارند. اما این خط چشم‌ها معمولا ضد آب هستند.

خط چشم ژلی

خط چشم‌های ژلی دارای ظاهری مات هستند؛ از این رو، ضخیم‌تر بوده و راحت‌تر سر می‌خورند. استفاده از خط چشم‌های ژلی نسبتا آسان است؛ اما به راحتی لکه‌دار می‌شوند. علاوه بر این، آن‌ها در مقایسه با سایر انواع خط چشم‌ ماندگاری بیشتری دارند و اگر به دنبال خط چشمی با دقت هستید، انتخاب مناسبی هستند.

خط چشم مایع

خط چشم‌های مایع می‌توانند ظاهری تیز و دقیق داشته باشند. آن‌ها معمولا در یک لوله با یک برس کوچک عرضه می‌شوند. یک نکته در مورد انواع خط چشم‌ مایع این است که بعد از استفاده مدتی طول می‌کشد تا خشک شوند. با این حال، اگر به دنبال ظاهری دراماتیک هستید؛ به‌واسطه داشتن رنگدانه بالا، عالی هستند. این مدل از انواع خط چشم‌ گزینه‌ای عالی برای ترفند کشیدن خط چشم نازک هستند.

1

چگونه خط چشم درست بکشیم؟

برای کشیدن انواع خط چشم، ابتدا باید یک قلم خط چشم مناسب و کیفیت بالا انتخاب کنید. سپس می‌توانید به ترتیب زیر عمل کنید:

  • قلم خط چشم را در دست راست بگیرید (یا اگر چپ‌دست هستید در دست چپ)
  • با دستی که قلم خط چشم را در دست دارید، پلک بالایی چشم خود را کشیده و خطی روی لبه مژه‌های بالایی بکشید.
  • سپس خط را از ناحیه داخلی چشم به سمت بیرونی کشیده و با کشیدن قلم خط چشم به سمت بیرون به پایان برسانید.
  • برای ایجاد یک نتیجه قابل توجه‌تر، می‌توانید خط چشم را به صورت تدریجی تیره‌تر کنید.

آموزش کشیدن خط چشم برای انواع چشم

شما مدل موی خود را متناسب با فرم صورت و مدل شلوار جین خود را متناسب با اندام خود انتخاب می‌کنید؛ اما آیا می‌دانستید که فرم چشم‌های شما نیز بر انتخاب خط چشمتان تأثیرگذار است؟ با تکنیک مناسب هر چشم، می‌توانید چشم‌های پف‌دار را بزرگ‌تر و چشم‌های رو به پایین را بیدارتر نشان دهید.

خط چشم برای چشم‌های بادامی

خبر خوب برای افرادی با چشم‌های بادامی شکل این است که می‌توانید تقریبا هر نوع خط چشمی را امتحان و چشم‌هایتان را زیباتر کنید. چشم‌ بادامی به این معنی است که می‌توانید از انواع آرایش‌های مختلف بهره‌مند شوید. برای کشیدن خط چشم برای چشم‌های بادامی، یک خط نازک روی گوشه داخلی اعمال کنید و در حین خروج از خط، آن را ضخیم‌تر کنید. در ادامه خط را به سمت بیرون درازتر بکشید و در نهایت اگر دوست دارید کمی آن را در انتها نازک و بلند کنید.

انواع خط چشم برای چشم‌های پف دار

هنگام کشیدن انواع خط چشم برای چشم‌های پف دار، حتما خط را دقیقا در قسمت پایه خط مژه قرار دهید. از آنجایی که پلک شما پف دار است؛ می‌توانید خط چشم را به اندازه دلخواهتان ضخیم کنید. وقتی چشمان شما باز است، خطوط نازک به سختی دیده می‌شوند. اگر به دنبال چشم گربه‌ای هستید؛ یک بال ضخیم و کشیده بیشترین شکل و تعریف را به چشمان شما می‌دهد. همچنین می‌توانید با ضخیم‌تر کردن خط چشم در مرکز چشم و نازک‌تر کردن گوشه‌ها، چشم‌هایتان را گردتر نشان دهید.

خط چشم برای چشم‌های درشت

اگر چشم‌های گرد و درشتی دارید، می‌توانید از خط چشم برای تغییر شکل ملایم چشم استفاده کنید. روی پلک بالایی خط بکشید و ضخامت آن را در کل یکسان نگه دارید. سپس با استفاده از یک مداد نرم، قسمت داخلی چشم خود را خط بکشید تا چشم را کمی کوچک‌تر و جذاب‌تر کنید.

1

خط چشم برای چشم‌های کوچک

کسانی که چشم‌های کوچکی دارند و می‌خواهند آنها را درشت‌تر نشان دهند؛ باید با کشیدن یک خط نازک، درست بالای خط مژه‌ها، شروع کنند و آن را تا گوشه‌های بیرونی ادامه دهند. از کشیدن خط چشم به پلک پایینی خود، به شدت خودداری کنید؛ زیرا این کار باعث کوتاه شدن چشم شما می‌شود و آن را کوچک‌تر نشان می‌دهد. در عوض، فقط یک سوم بیرونی خط مژه خود را با استفاده از یک خط چشم بژ یا براق و متالیک بکشید تا چشمانتان را درخشان کنید. کار را با فرمژه و ریمل به پایان برسانید تا چشمانتان بازتر دیده شود.

معرفی بهترین برندهای خط چشم

هر ساله به تعداد برندهای آرایشی اضافه می‌شود. اما سوال مهمی که پیش می‌آید این است که بهترین برندهای آرایشی و خط چشم کدام هستند؟ از جمله بهترین برندهای خط چشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خط چشم مایع ضد آب Stila Stay All Day:

جای تعجب نیست که این خط چشم مایع محبوبیت خود را برای سال‌ها حفظ کرده است. خط چشم استیلا دقیقا همان چیزی است که شما از یک خط چشم مایع می‌خواهید. از جمله ویژگی‌های فوق العاده این محصول می‌توان به استفاده آسان، رنگدانه غنی از رنگ، خشک شدن سریع، صاف بودن قلم، ماندگاری طولانی و برداشتن آسان اشاره کرد. اپلیکاتور نوک نمدی کوچک این خط چشم به شما کمک می‌کند که هم خطوط نازک و دقیق بکشید و هم خط چشم ضخیم‌تر و چشمگیرتری ایجاد کنید.

این خط چشم پس از استفاده، لکه‌دار یا پخش نمی‌شود و به راحتی با پاک کننده‌های آرایشی پاک می‌شود. این خط چشم، بدون شک، یکی از بهترین گزینه‌ها برای کشیدن انواع خط چشم نامرئی داخل چشم است.

خط چشم Master Precise Studio Maybelline Eye Studio:

Maybelline یکی از برندهای لوازم آرایشی است که قطعا بسیاری از خانم‌ها آن را دوست دارند. اپلیکاتور نمدی با نوک ریز، دقت آن را هنگام کشیدن خط چشم بالا می‌برد. رنگدانه آن پررنگ است و به راحتی بدون پرش یا ریختن اعمال می‌شود. همچنین برای چشم‌های حساس و افرادی که از لنز استفاده می‌کنند بسیار مناسب است و توسط متخصصان پوست و چشم آزمایش شده است.

خط چشم مدادی Charlotte Tilbury Rock 'N' Kohl

یک مداد خط چشم کرمی که به راحتی روی پلک می‌چرخد و می‌توان آن را برای ایجاد انواع خط چشم استفاده کرد. اگر یک بار از این خط چشم مدادی استفاده کنید مطمئن باشید که به یکی از لوازم آرایش اصلی شما تبدیل خواهد شد. خط چشم شارلوت علاوه بر رنگدانه‌های غنی دارای فرمول کرمی است که می‌توان آن را در یک خط ثابت اعمال کرد. فرمول این خط چشم نیازی به لایه‌بندی و کشیدن چندین باره ندارد و با یک ضربه تند پخش رنگ کاملی را ارائه می‌دهد.

علاوه بر همه این‌ها، این خط چشم به هیچ عنوان نمی‌ریزد و پشت پلک شما لک ایجاد نمی‌کند. اگر به دنبال خط چشمی برای آموزش کشیدن انواع خط چشم دخترانه هستید؛ خط چشم مدادی از برند شارلوت تیلبری یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود.

1

خط چشم ژلی color crush:

خط چشم ژلی یکی از انواع خط چشم است که قبلا آن را به شما معرفی کردیم. اگر احساس می‌کنید با خط چشم ژله‌ای راحت‌تر می‌توانید کار کنید، خط چشم ژلی برند color crush بهترین انتخاب پیش روی شما خواهد بود. این خط چشم با بافت عالی و رنگ پررنگی که دارد، به راحتی قابل اعمال بر پشت پلک است. از طرفی کار کردن با آن بسیار راحت بوده و برای کشیدن انواع خط چشم هم برای افراد مبتدی و هم حرفه‌ای‌ها مناسب است.

به همین خاطر اگر مبتدی هستید و کشیدن خط چشم برای شما سخت و وقت‌گیر است، می‌توانید از خط چشم کالر کراش استفاده کنید. حتی اگر در خط چشم کشیدن حرفه‌ای هم باشید؛ با کمک این محصول می‌توانید بهترین خط چشم‌های عمرتان را بکشید. از آنجایی که خط چشم با سلامت چشم شما در ارتباط است؛ پیشنهاد می‌شود که حتما آن را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید تا از کیفیت محصول خیالتان راحت باشد. به همین جهت شما می‌توانید برای خرید خط چشم ژلی color crush به فروشگاه معتبری مانند سنسینو مراجعه کرده و محصولات آرایشی خود را با کیفیت اصل خریداری کنید. علاوه‌بر اورجینال بودن محصول، شما می‌توانید با تخفیف ویژه لوازم آرایشی و بهداشتی مدنظر خود را خریداری نموده و درب منزل تحویل بگیرید.

نکات قابل توجه برای کشیدن خط چشم قرینه

قرینه بودن انواع خط چشم یکی از اصولی است که برای داشتن یک آرایش زیبا و تمیز باید به آن پایبند باشید. با این حال متأسفانه کشیدن یک خط چشم قرینه بدون دانستن نکات آن امکان‌پذیر نخواهد بود. به همین خاطر در این قسمت می‌خواهیم نکات قابل توجه برای کشیدن خط چشم قرینه را توضیح دهیم. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. آماده سازی پوست قبل از هر گونه آرایش، گام مهمی برای اطمینان از داشتن ظاهری عالی است. بعد از اینکه صورت خود را با شوینده پوست تمیز کردید، کمی مرطوب کننده بزنید. سپس از کرم دور چشم برای تسکین قرمزی و جلوگیری از تغییر رنگ انتخاب کنید. علاوه‌بر این، کرم دور چشم به‌طور موثر ظاهر چین و چروک‌های زودرس دور چشم را به حداقل می‌رساند.
  2. پرایمر چشم را در اطراف ناحیه چشم به خصوص پلک و زیر چشم بمالید. هدف اصلی پرایمر چشم این است که اطمینان حاصل شود که آرایش در جای خود باقی می‌ماند و ظاهری صاف ارائه می‌دهد. سپس کانسیلر را زیر چشم و بالای پلک بکشید و آن‌را محو کنید. سپس صورت خود را با یک پودر سفت کننده فیکس کنید.
  3. در اینجا مرحله‌ای که ما منتظر آن بودیم فرامی‌رسد. خط چشم خود را بردارید و یک خط از گوشه داخلی چشم به گوشه بیرونی بکشید. اطمینان حاصل کنید که خط به ریشه مژه نزدیک است.
  4. می‌توانید روی مژه پایین خط بکشید و در صورت تمایل آن را کمی محو کنید. در نهایت نیز می‌توانید از چند لایه ریمل استفاده کرده و آرایش چشم خود را کامل کنید.

1

آموزش کشیدن خط چشم گربه‌ای

خط چشم گربه‌ای یکی از پرطرفدارترین ترندهای حال حاضر است. نکته مهمی که در کشیدن خط چشم گربه‌ای وجود دارد؛ دقت در کشیدن دنباله آن است. اگر یک دنباله بالاتر از دیگری باشد یا اگر هر دو از چشم در زوایای نامناسب بیرون بیایند، بسیار بد به نظر می‌رسد. با دانستن چند نکته و ترفند ساده می‌توانید هر بار خط چشم گربه‌ای کاملا یکدستی داشته باشید:

استفاده از نوار چسب برای کشیدن خط چشم

  1. دو تکه کوچک نوار چسب را برش دهید. می‌توانید از نوار چسب معمولی استفاده کنید یا اگر پوست شما کمی حساس‌تر است می‌توانید از نوار جراحی کمک بگیرید. برای هر چشم به یک تکه کوچک نیاز دارید. یک گوشه نوار را به سمت پایین تا کنید، به طوری که جدا کردن نوار از روی پوست شما را آسان‌تر کند.
  2. سپس نوار را در گوشه چشم خود قرار دهید؛ به شکلی که در هر طرف چشم، به‌صورت مورب از گونه تا شقیقه برود. نوار باید در جایی قرار گیرد که می‌خواهید دنباله‌های خط چشم شما برود. برای تعیین اینکه کجا مناسب است، دو خط را تصور کنید که از گوشه‌های بینی تا گوشه چشم شما امتداد دارند. نوار باید آن مسیر را دنبال کند. اگر مطمئن نیستید که نوار باید کجا برود، یک مداد خط چشم با لبه صاف بلند بردارید و آن را از کنار سوراخ بینی تا گوشه چشم نگه دارید. این همان خطی است که نوار باید با آن هم‌ردیف شود. سپس نوار چسب را به اندازه کافی روی پوست خود فشار دهید تا هیچ محصول آرایشی زیر آن قرار نگیرد.
  3. دنباله خط چشم خود را بکشید. هنگامی که از قرار دادن نوار چسب راضی بودید، خط چشم مایع یا ژلی خود را بردارید. با استفاده از یک خط چشم ریز، خطی را در امتداد لبه نوار بکشید. نوار چسب اطمینان می‌دهد که دنباله خط چشم کاملا صاف است و همچنین تضمین می‌کند که دنباله خط چشم شما در هر دو طرف یکسان هستند.
  4. نوار چسب را به آرامی بردارید. هنگامی که خط دنباله‌ را ایجاد کردید، به آرامی نوار را جدا کنید. در این مرحله شما باید دو بال خط چشم یکدست، با لبه‌های واضح و صاف، داشته باشید. در صورت لزوم، می‌توانید از برس خط چشم کوچک خود نیز برای افزودن محصول در هر جایی که لازم است استفاده کنید.

استفاده از سایه چشم خنثی

  1. یک سایه چشم با رنگ خنثی پیدا کنید. اگر سایه چشم‌تان همرنگ خط چشمی باشد که قصد استفاده از آن را برای کشیدن دنباله دارید، بهترین کار ممکن را انجام داده‌اید. در غیر این‌صورت، هر رنگ خنثی مانند خاکستری و سیاه و یا قهوه‌ای برای این کار مفید است. برس معمولی سایه چشم خود را کنار بگذارید و از یک برس خط چشم کمک بگیرید.
  2. با سایه دنباله خط چشم را ایجاد کنید و با استفاده از برس خط چشم، پودر را از گوشه بیرونی چشم به سمت بالا تکان دهید. برای اطمینان از اینکه هر دو بال در امتداد یک زاویه امتداد دارند، زاویه خط مژه پایینی خود را دنبال کنید. به عبارت دیگر، تصور کنید خط مژه شما در خارج از گوشه بیرونی چشم شما ادامه داشته باشد. سایه را در امتداد آن خط خیالی بکشید و مطمئن شوید که یکدست به نظر می‌رسند. این یک ترفند عالی برای مبتدیان است، زیرا سایه چشم راحت‌تر از خط چشم مایع یا ژلی از روی پوست پاک می‌شود. اگر از آن ناراضی هستید می‌توانید به راحتی دنباله سایه چشم خود را پاک کنید و به سادگی از نو شروع کنید.
  3. سایه را با خط چشم دنبال کنید. هنگامی که از دنباله خط چشم خود راضی شدید، آن را با خط چشم مایع یا ژلی انتخابی خود کامل کنید. سپس دنباله خط را با خط چشم خود پر کنید و یک بار دیگر مطمئن شوید که همه چیز یکدست به نظر می‌رسد. این سایه همچنین به عنوان یک پرایمر عمل می‌کند و به خط چشم شما امکان چسبندگی بیشتری می‌دهد و این اطمینان را می‌دهد که در تمام طول روز در جای خود باقی می‌ماند.

چگونه ایرادهای خط چشم را رفع کنیم؟

اگر پس از کشیدن انواع خط چشم متوجه ایرادهایی مانند صاف و یکدست نبودن، کجی یا لکه‌دار شدن آن شدید؛ جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. بلکه می‌توانید با چند ترفند بسیار ساده ایرادهای خط چشم خود را برطرف کنید. برای این منظور می‌توانید از ترفندهای زیر کمک بگیرید:

از کانسیلر برای صاف کردن دنباله انواع خط چشم استفاده کنید

وقتی از یکی از این تکنیک‌ها برای ایجاد خط چشم دنباله دار زیبا استفاده می‌کنید، احتمالا فقط آن‌ها را در آینه بررسی می‌کنید و متوجه یک نقص کوچک می‌شوید. اگر نمی‌خواهید خط چشم خود را به طور کامل پاک کنید و از نو شروع کنید؛ می‌توانید به جای آن از کانسیلر استفاده کنید. با استفاده از یک برس خط چشم تمیز، مرزهای خط چشم دنباله دار خود را واضح کنید. با استفاده از این تکنیک، می‌توانید لبه‌های ناهموار یا خطوط بیش از حد ضخیم را پنهان کنید.

دنباله خط چشم خود را با پاک کننده آرایش تمیز کنید

این مرحله می‌تواند برای مبتدیان دشوار باشد، اما اگر به درستی انجام شود، می‌تواند خط چشم دنباله‌دار شما را بسیار بهبود بخشد. تصور کنید دنباله‌هایی را در دو طرف چشم خود ایجاد کرده‌اید تا متوجه شوید که یک خط کمی ضخیم‌تر از دیگری است؛ یا کمی بیش از حد از چشم امتداد دارد. در این صورت یک گوش پاک کن را به پاک کننده آرایش آغشته کنید و هر قسمت‌های اضافی خط چشم را با دقت پاک کنید. پس از انجام این کار، دوباره بررسی کنید که آیا دنباله خط چشم شما یکدست هستند یا خیر.

با پنبه شکل طبیعی چشم خود را دنبال کنید

بیشتر آرایشگران ماهر با پاک کردن انتهای خط چشم، خط دنباله دار کاملی به دست می‌آورند. پس از کشیدن خط، یک گوش پاک کن پنبه‌ای آغشته به پاک‌کننده آرایش بردارید و شکل زیر چشم خود را تا سمت ابرو دنبال کنید. این کار کمک می‌کند تا خط چشم بالا برود و ظاهر تمیزی پیدا کند.

سخن پایانی درباره کشیدن انواع خط چشم

در این مقاله درباره ترفندهای کشیدن انواع خط چشم صحبت کردیم. نحوه کشیدن خط چشم نامرئی، گربه‌ای، پهن و انواع خط چشم دیگر که ممکن است برای افراد مبتدی سخت بنظر برسد صحبت کردیم. پس از اینکه تمام نکات و ترفندهای گفته شده را یاد گرفتید؛ می‌توانید به راحتی خط چشم موردنظر خود را، در کمترین زمان ممکن بکشید. در پایان لازم است به این نکته اشاره کنیم که کشیدن خط چشم با چنگال و کشیدن خط چشم با موچین، ترفندهای بسیار سریع و کاربردی هستند که می‌توانید برای قرینه کشیدن خط چشم از آن‌ها استفاده کنید. پس از مدتی که حرفه‌ای شدید؛ بدون کمک گرفتن از هیچ ابزاری می‌توانید خط چشم دلخواه خود را بکشید.

چگونه می‌توان خط چشم را صاف و بدون لغزش کشید؟

برای جلوگیری از لغزش خط چشم، از یک پایه چشم یا پودر پوششی قبل از کشیدن خط استفاده کنید و حرکت دستتان نرم و آرام باشد.

چگونه می‌توانم انواع خط چشم را به صورت یکدست رسم کنم؟

برای رسم خط چشم به صورت یکدست، از یک قلم چشم به عنوان یک قلم یکنواخت استفاده کنید. همچنین می‌توانید از برس خط چشم استفاده کنید تا خط را به صورت یکدست‌تر و دقیق‌تر کنید. در هنگام کشیدن خط چشم حرکات نرم و پیوسته داشته باشید.

چگونه می‌توانم خط چشم را واضح و تیره کنم؟

برای خط چشم تیره و واضح، از یک خودکار چشم یا لاینر ژلی استفاده کنید و خط را با فشار بیشتری بکشید.

چگونه می‌توانم خط چشم مناسبی برای چشم‌های کوچک و بزرگ بکشم؟

برای چشم‌های کوچک، از خطوط نازک تر و نیمه بالا و برای چشم‌های بزرگ، از خطوط ضخیم تر و کامل در چشم بالا استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از رژ یا سایه چشم رنگی تیره، چشم‌های خود را بزرگتر نشان دهید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها