گیاهان آپارتمانی بی خطر برای حیوانات خانگی را بشناسید

در ادامه با معرفی گیاهان غیرسمی برای حیوانات خانگی با راهنماتو همراه باشید.

شناسه خبر: ۳۹۲۸۴۹
گیاهان آپارتمانی بی خطر برای حیوانات خانگی را بشناسید

راهنماتو- این روزها به سرپرستی گرفتن حیوانات خانگی و نگهداری از گیاهان آپارتمانی در میان مردم بسیار پرطرفدار شده است. یکی از بزرگ‌ترین مسئولیت‌های سرپرستان حیوانات خانگی محافظت از این موجودات دوست داشتنی در برابر هر گونه آسیبی است و از آنجایی که برخی از گیاهان آپارتمانی برای حیوانات خانگی سمی هستند، توصیه می شود که اگر سرپرستی یک حیوان خانگی را بر عهده گرفتید، از خرید گیاهانی که برای سلامتی این موجودات دوست داشتنی مضر هستند، اجتناب کنید.

به گزارش راهنماتو، برخی از گیاهان آپارتمانی برای حیوانات سمی هستند و بلعیدن آنها می تواند منجر به لرزش، تشنج و حتی مرگ آنها شود. پس برای جلوگیری از بیمار شدن حیوان خانگی خود توصیه می کنیم گیاهان آپارتمانی غیرسمی را بشناسید و از نگهداری گیاهان مضر خودداری نمایید. در ادامه با معرفی گیاهان غیرسمی برای حیوانات خانگی با راهنماتو همراه باشید.

1- بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی گلدار و غیرسمی برای حیوانات خانگی است. این گل زیبا با برگ های مخملی و تیره به رنگ سبز تیره و گل های رنگین و زیبایش زیبایی خاصی به فضا می بخشد و در صورت محیا بودن شرایط می تواند در تمام طول سال گل بدهد. بهترین شرایط برای نگهداری این گیاه نور متوسط و غیر مستقیم و خاک مرطوب است.

 بنفشه آفریقایی

2- اشک نوزاد

گیاه اشک نوزاد یا اشک فرشته یکی دیگر از گیاهان بی خطر برای حیوانات خانگی است که شاخه های گرد و ظریف و برگ های گرد و لوبیایی شکلی دارد. این گیاه را در شرایط کم نور رشد می کند و می توانید آن را در تراریوم، سبد‌های آویزان یا حتی در کنار یک درخت دیگر بکارید.

 اشک نوزاد

3- گیاه پول چینی

گیاه پول چینی یا پیله‌آ گیاه آپارتمانی محبوبی است که در دسته گیاهان بی خطر برای سگ ها و گربه ها قرار می گیرد. این گیاه ساقه های کوتاه و برگ های ضخیمی به رنگ سبز پررنگ دارد و قادر است هوای محیط اطراف را نیز تصفیه کند. از این رو توصیه می شود آن را در اتاق خواب نگهداری کنید.

 گیاه پول چینی

4- درخت موز

درخت موز یکی از بزرگترین گیاهان باغی دنیا محسوب می شود که برخی از گونه های آن قادرند در محیط آپارتمان و گلدان نیز به رشد خود ادامه دهند. این گونه ها معمولا تا 3 متر رشد می کنند که برای نگهداری در فضای آپارتمان اندازه ای ایده آل است. درخت موز برای حیوانات خانگی کاملا ایمن است و در برابر دما و شرایط مختلف خاک نیز بسیار مقاوم است.

درخت موز

5- اچوریا

اچوریا، آشوریا یا ساق عروس گونه ای ساکولنت بوته ای با برگ های گوشتی است که برگ های آن با رگه های صورتی و قرمز تزئین شده اند. این گیاه یکی از زیباترین واریته های ساکولنت ها است که معمولا در بهار و آخر تابستان گل می دهد. اگر سرپرستی یک سگ یا گربه را بر عهده گرفته اید، نگهداری از این گیاه را به شما پیشنهاد می کنیم.

 اچوریا

6- گلوکسینیا

گلوکسینیا گیاهی بدون ساقه با برگ های مستطیلی شکل به رنگ سبز تیره و آبدار است که گل هایی به رنگ بنفش یا ارغوانی تیره دارد. این گیاه در تابستان گل می دهد و برای نگهداری در گلخانه ها و مکان های مسقف مناسب است. اگر به دنبال یک گیاه آپارتمانی گلدار هستید، گلوکسینیا یک انتخاب ایده آل برای شماست.

گلوکسینیا

7- گیاه گندمی

گیاه گندمی یکی از مقاوم ترین و ارزان ترین گیاهان آپارتمانی با برگ های سوزنی و کشیده است که در حالت معمول می تواند بین 25 تا 30 سانتی متر رشد کند. این گیاه یک تصفیه کننده عالی هوا است که قادر است بسیاری از عناصر ناهنجار محیط مانند زایلن، فرمالدئید، بنزن و مونوکسید کربن را از بین ببرد. گیاه گندمی یکی از گیاهان مورد علاقه دامپزشکان است که نگهداری از آن هیچ گونه ضرری برای حیوانات خانگی ندارد.

گیاه گندمی

8- نخل اریکا

نخل‌ اریکا یکی از گیاهان لوکس و پرطرفدار آپارتمانی با برگ هایی براق، کشیده و باریک رو به بالا است که با محیط داخل خانه بسیار سازگار است. این گیاه مقاومت زیادی در برابر سرما دارد و در نور کم نیز بخوبی می تواند رشد کند. نخل‌ اریکا نیز در دسته گیاهان بی خطر برای حیوانات خانگی قرار می گیرد.

 نخل اریکا

9- سرخس بوستون

سرخس بوستون یا سرخس شمشیری یکی دیگر از گیاهان غیر سمی برای حیوانات خانگی است که با ساقه های بلند و شکل موج دار خود ظاهری زیبا به منزل و محل کار شما می بخشد. این گیاه نسبتا مقاوم است و به رطوبت فراوان، نور غیر مستقیم و گرما علاقه دارد و از نور مستقیم خورشید بیزار است. همچنین قادر است به تصفیه هوا نیز کمک کند.

سرخس بوستون

10- کالاتیا

کالاتیا یک گیاه زینتی غیر سمی و بسیار زیبا با برگ های ظریف و رنگ های متنوع است که از نظر شکل و اندازه دارای انواع مختلفی است و معمولا بین 15 تا 30 سانتی متر رشد می کند. بر روی این گیاه اغلب گل هایی به رنگ سفید، زرد و نارنجی می روید و جالب ترین ویژگی آن جمع شدن در هنگام غروب آفتاب و شکوفا شدن در صبح است.

کالاتیا

11- هاورتیا گورخری

هاورتیا گورخری یک گیاه کوتاه بدون ساقه است که به دلیل داشتن برگهای نوک تیز و تیره و رگه های برجسته سفید رنگ، پسوند گورخری را به خود اختصاص داده است. این گیاه کاملا ایمن و غیرسمی بوده و برای رشد به نور زیاد و غیرمستقیم و رطوبت کم نیاز دارد.

 هاورتیا گورخری

12- گیاه گل سنگ

گل سنگ نام یک گیاه کوچک و بسیار زیبا با رگه های رنگارنگ است که رایج ترین نوع آن برگ هایی با رنگ پایه صورتی و لکه های سبز رنگ دارد. این گیاه سرعت رشد متوسطی دارد و پس از بالغ شدن نسبتا کوچک می ماند. اگرچه گیاه گل سنگ برای گربه ها و سگ ها سمی نیست، اما در صورت مصرف مقادیر زیادی از آن ممکن است حیوان خانگی شما ناراحتی گوارشی خفیفی را تجربه کند.

گیاه گل سنگ

13- مارانتا فاسینتاتور

مارانتا فاسینتاتور یا گیاه عابد نام گیاهی زیبا با برگ های کشیده و سبز رنگ است که نگهداری نسبتا سختی دارد. این گیاه غیرسمی یک عادت منحصر به فرد دارد؛ به طوری که هر روز غروب برگ های خود را تا می کند، گویی دست های آن روی همدیگر قرار گرفته اند. این گیاه نیز برای حیوانات خانگی بی ضرر است و ظاهر زیبایش آن را به گیاهی پرطرفدار در میان علاقمندان به نگهداری از گیاهان آپارتمانی تبدیل کرده است.

مارانتا فاسینتاتور

نظرات
پربازدیدترین خبرها